Ga naar inhoud

Ervaringen schroefsets


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Daar heb je een punt Roger...

:unsure::blink: :D

Volgens mij had ik hier ooit wat anders neergezet :thumbup:

En, Zit tie eronder? En zo ja, hoe bevalt die? Ik ben zelf ook aan het kijken voor een schroefset, dus alle ervaring/opmerking/advies is welkom!

Jazekers, sinds 23 augustus al :blink:.

Ik heb hier inmiddels al regelmatig gepredikt dat iedereen eigenlijk verplicht aan de KW-set moet <_<

Zie ook mijn knutseltopic https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry249191

Link naar reactie
Volgens mij had ik hier ooit wat anders neergezet :m:

Jazekers, sinds 23 augustus al ;).

Ik heb hier inmiddels al regelmatig gepredikt dat iedereen eigenlijk verplicht aan de KW-set moet :lol:

Zie ook mijn knutseltopic https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry249191

Ziet er goed uit! Als het nou ook zo goed rijdt..... :foto:

Is het de rvs versie? Of de gegalvaniseerde?

En klopt het nu dat je spacers op de voorwielen nodig hebt?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

gewoon dumpe dat verlagingssetje en voor een scchroefsetje gaan <_<

kw is iets harder dan fk en hr veren zijn eenmaal stug

De kw is minder onzeker, als je het niet zeker weet, dit set is het bekenst bij de Z leden

en ruud is dealer van dat spul.

dus niet langer twijfelen Enzo :nono: het is echt een wereld van verschil :foto:

sommige dingen moet je gewoon doen

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Gast Z3-Widebody

Bij KW 2 kan je ook nog de hardheid van de ingaande demping (als ik het goed heb) instellen en bij KW 1 alleen de rij-hoogte..

Persoonlijk zou ik voor de KW 2 gaan, mede omdat het prijsverschil ook niet echt noemenswaardig is.

Link naar reactie
  • Administrator

^ja, maar daarmee rij je in de praktijk met een Z4 op de middelste instelling, wat dus weer gelijk aan de (enige) waarde van de KW1 is ... Ik heb een tijdje met 19 inch en KW2 met een wat stuggere instelling dan het midden gereden, maar daar wordt met name je passagier niet vrolijk van ...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dat is uiteraard persoonlijk.. :clapping:

Een vriend van mij heeft een Ibiza Cupra diesel look a like (met 240pk en 440nm)

met die KW 2 en kneiterhard afgesteld.. ik houd er wel van!! :punk: en hij heeft een wegligging waar je niet goed van wordt.. :lol:

Link naar reactie

Kom op Niblick... dat terughappen kan beter toch ;)

Ik zou gewoon voor de KW1 gaan.. Ik rij ook erg veel in Amsterdam en in principe wil je redelijk goeie looks en wegligging, dat wordt daar beiden door bereikt. Maar belangrijkste hier in de stad (en overigens eigenlijk over de hele NL snelweg) is comfort. Goeie looks en wegligging heb je op de Z4 al, het is geen Opel Zafira :P

De overstap van H&R naar Eibach voor mij is echt een verstandige geweest, daar ben ik heel erg blij mee.

Zou gewoon voor KW1 gaan, het is toch niet zo dat als je door Zwitserland gaat rijden of over de Ring dat je 'm stugger oid gaat zetten?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Toen ik de Z4 kocht wist ik al vrij snel dat er andere veren onder moesten. Met name vanwege de achterveren, die voor mijn gevoel erg zacht waren. Ik rij nu ongeveer 3,5 jaar (ongeveer 50.000 km) met een KW variant 3. Ik ben er erg over te spreken. Hij staat bij mij vrij hard afgesteld. Het setje heeft al behoorlijk wat meegemaakt, maar geeft geen krimp. Top kwaliteit!

Als je niet van plan bent om er vaak iets aan te veranderen dan is een Variant 1 of 2 prima. Ik heb variant 3 met name aangeschaft zodat ik hem volledig naar wens in kon stellen. Maar als er één ding is dat je NOOIT meer doet, dan is het opnieuw instellen. Veel te veel gedoe. Ik heb hem in het begin naar wens laten afstellen door iemand met verstand van die dingen en vervolgens opnieuw laten uitlijnen. Helemaal mijn karretje sinds toen! Niet voor niks dat ik hem vanaf volgende week zondag alweer 4 jaar (!!) heb.

Is trouwens icm 19" wielen (met michelin pilot super sport banden) met aan de voorzijde een setje spacers.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Hey guys,

is het noodzaak om aan de voorkant spacers te gebruiken met een schroefset? daar een schroefset veerpoot vaak dikker kwa diameter is dan de OEM dempers?

ICM de OEM style 108 wielen (8J+47)

thanks!

aangepast door coenZ4
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.