Ga naar inhoud

Ervaringen schroefsets


Aanbevolen berichten

Wie heeft meerdere schroefsets op de Z3 kunnen vergelijken? Verlagen kunnen ze allemaal, maar ben vooral benieuwd naar rij eigenschappen, demping, stugheid en overhellen in de bocht. Met andere woorden, is er een fabrikant die de demping en veersterktes perfect voor elkaar heeft op een Z3?

Ik verlang naar de agiliteit van mijn oude Z3. Het huidige onderstel nodigt nu niet echt uit om de auto eens lekker in een bocht te gooien.

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Voor wat het waard is (ik wete dat de vraag over de Z3 gaat, zie dit als een algemenere merkaanbeveling); ik heb op de Z4 ook een KW schroefset type 2 waar ik erg tevreden over ben.

Link naar reactie

Ik heb kw variant 3, erg fijn maar wel wat hard voor de straat. Zeker op 18 inch.

Z3 rijdt sowieso beter op 17 inch vind ik.

Link naar reactie

Heb H&R (type kan ik niet vinden) onder m'n :cooltext: en ben daar prima over te spreken. M'n wielen mochten een inch minder...... Ondanks grotere wielen heb ik meer comfort dan in mijn oude 2.8 met 17" en H&R.....

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties, veel diversiteit en positieve ervaringen zo te lezen, maar wat is nu wijsheid. :wub: Ik heb een mailtje gestuurd naar AST, staan ook bekend om de kwaliteit en service achteraf.

Roger, ik vind het prima voor een keer, maar niet achteraf spijt krijgen, van ruilen komt huilen. :rambo:

Link naar reactie

@ Jos, wat had jij dan precies onder je 2.8 en heb je nu onder je //M?

Ik heb onder m'n 2.8 een M-onderstel en heb de veren vervangen door de H&R verlagingsveren, maar in combinatie met de originele M-sport dempers gewoon super comfort hier in Amsterdam! En zelfs 18 inches.

Link naar reactie
Bedankt voor de reacties, veel diversiteit en positieve ervaringen zo te lezen, maar wat is nu wijsheid. :thumbup: Ik heb een mailtje gestuurd naar AST, staan ook bekend om de kwaliteit en service achteraf.

Roger, ik vind het prima voor een keer, maar niet achteraf spijt krijgen, van ruilen komt huilen. :)

AST zou ik nog een keer over nadenken. Qua prijs interessant. Ken een aantal mensen die ermee rijden, een erg hard onderstel, vooral aan de achterzijde. Daarnaast hebben zij allemaal al een volledige re-build van de schokdempers moeten laten doorvoeren na ongeveer 30.000 straatkm's en daartussen een paar circuitdagen. En dat vind ik iets teveel van het goede, je mag verwachten dat het langer meegaat voordat dempers lek zijn etc.

Link naar reactie

Goede feedback Fabian, is inderdaad iets wat je op fora veel leest, wel altijd netjes afgehandeld door AST maar toch. Kwa prijs nagenoeg gelijk aan KW, met de toevoeging van een regelbare compressie en rebound knop. Leek mij interessant aangezien de veersterktes ook zelf gekozen kunnen worden, en het merk hoog aangeprezen wordt op bimmerforums.

Misschien deze keer niet moeilijk doen en voor een bewezen set gaan zoals KW en H&R.

Link naar reactie

Ik vind de KW set strakker rijden, heb hem niet op het laagste niveau staan. Comfort is mwhoaaaa redelijk gelijk. Ik weet wel dat ik de standaard veren van de M echt waardeloos vond. Het ding zwabberde alle kanten op. Na monteren KW echt een genot om mee te sturen/rijden. Bel Ruud anders ff, die kan je het verschil vele malen beter uitleggen en zal het leuk vinden je weer eens te spreken <_<

Link naar reactie
Goede feedback Fabian, is inderdaad iets wat je op fora veel leest, wel altijd netjes afgehandeld door AST maar toch. Kwa prijs nagenoeg gelijk aan KW, met de toevoeging van een regelbare compressie en rebound knop. Leek mij interessant aangezien de veersterktes ook zelf gekozen kunnen worden, en het merk hoog aangeprezen wordt op bimmerforums.

Misschien deze keer niet moeilijk doen en voor een bewezen set gaan zoals KW en H&R.

De meeste mensen op de bimmerforums gaan blind op Bas roos, en die heeft volgens mij aandelen in ast <_<

Link naar reactie
De meeste mensen op de bimmerforums gaan blind op Bas roos, en die heeft volgens mij aandelen in ast :unsure:

Het niveau ligt daar gewoon een stuk lager, al het goede spul komt uit Nederland of Duitsland. Met een FK highsport set ben je daar echt de man, terwijl dat hier toch eerder onder de middenmoot valt.

Link naar reactie
... een woord van advies ..... ga niet lopen knoeien want een M staat nu niet echt bekent vanwege zijn enorme stabiliteit op hoge snelheden ... koop lekker Eibach, Billstein, Sachs en ga serieus uitwegen welke veren je nodig hebt

Anders word het een aangeschoten hert

Ik wil graag lekker door de bochtjes kunnen sturen, en daar best wel wat comfort voor inleveren. Knopjes zijn natuurlijk leuk meegenomen, maar geen must in mijn geval. Zal het eibach set zeker in overweging nemen, kon het alleen niet zo snel vinden op de site.

Link naar reactie
Oh, ik heb nog een complete waslijst met vragen voor Ruud, ga ik binnenkort zeker even langs met vlaai. :lol: In ieder geval bedankt voor je input!

Welkom terug Danny en felie met de ///M :unsure:

Ik hoorde al wat van Frido, en wanneer je langskomt gaat hij op zeker mee.

Prijs / kwaliteit dan zou ik gaan voor de KW schroefset en gewoon de variant 1, demping instelbaar is leuk maar voor ons gebruik niet echt nodig.

Ik ben toch een beetje een konie man en aangezien de demper onderdelen van KW bij konie vandaan komen zit dat tussen mijn oren ook goed.

Daarbij komt ook dat KW de set voor de ///M op maat maakt voor zowel de veren als de dempers dat zie je bij bv.eibach weer niet daar gaat een zelfde set voor de M Roadster ook onder de E36 Coupe waarvan de achterschokbrekers langer zijn.

H&R is een stuk duurder maakt gebruik van Bilstein dempers die nog wel eens wat willen lekken.

Verschil in komfort H&R hard KW iets minder hard en eibach nog iets minder hard. overhellen nauwlijks verschil.

Zelf wil ik naar een set van K-sport die met een simpele druk op de afstandbediening in hoogte instelbaar is, kost wat maar dan heb je ook wat. ben wel bezig om wat meer korting te krijgen bij afname van meerdere sets, prijs is dan ook 2,5 keer duurder dan een KW set.

Link naar reactie
Ik hoorde al wat van Frido, en wanneer je langskomt gaat hij op zeker mee.

Ruud, hou me even op de hoogte s.v.p.

Mooie aanleiding voor een al lang in de planning staand ritje naar Reeuwijk.

Althans, als je koffie hebt. :unsure:

Wil het Cocktail Trio wel weer eens ontmoeten.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.