Ga naar inhoud

ruitenwissersmechanisme

bigonepassion

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De stang die de linker ruitenwisser (bestuurderskant) moet bedienen, daarvan is het rubber versleten die op het kogelgewricht zit.

Hier zegt de dealer dat het volledig systeem, motor ed moet vervangen worden omdat er niets appart van onderdelen te verkrijgen is :rolleyes:

Een dure zaak voor enkel dit rubbertje :D

Is dit in Nederland ook zo? Of heeft er iemand een oplossing?

ps: heb al gekeken bij zoeken en niets gevonden.

• Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

@ Ruud_19: op de afbeelding is het de stang die tussen punt 1 en 3 zit die een versleten rubbertje heeft die op het kogelgewricht moet aan punt 3.

Geplaatst:

dus je moet bus 4 hebben?

of je legt het niet goed uit!

Geplaatst:

Jammer dat ik niet zo een afbeelding kan plaatsen met een pijltje zoals hierboven :m:

De pijl zou eigenlijk moeten staan op het scharnierpunt op de andere stang net boven waar bout nr3 staat.

Geplaatst:

aha nu snap ik t

en ik ben bang dat de monteur gelijk had

het is gaan los onderdeel (bij bmw)

Geplaatst:

Sorry, nu was ik niet duidelijk :m:

Het is op de afbeelding aan scharnierpunt rechts onder.

Ik ga nu iets proberen om zelf te herstellen en zal nog iets laten weten.

Want of het nu lukt of niet, ik moet zowiezo het volledig stuk bestellen.

Geplaatst:

Idd, daar is het versleten. Bedankt om telkens de moeite te doen de afb. te herplaatsen :P

Ik ga nu (proberen) een gaatje boren in dat kogelgewricht, en dan een boutje met grote vloot en borgmoer er door vastmaken.

Zo zal hopelijk die stang blijven zitten en kost het me maar een boutje :P

Geplaatst:

Ik weet dat euro nog een oud mechanisme heeft liggen omdat er bij hem ook iets stuk was.

Wellicht kan je van hem het onderdeeltje krijgen oid.

Ik weet niet of hij het oude onderdeel nog heeft (bij de afgelopen knalrit had hij het nog wel)

Geplaatst:

Net gedaan met het karweitje. Het is gelukt met een gaatje te boren en een boutje met grote vloot erop.

Heb er foto's van genomen voor moest er iemand interesse hebben die dit ook zou tegenkomen.

Toch bedankt voor de afbeelding en reacties :P

• Administrator
Geplaatst:

Gefelicteerd, maar maak een mooie how-to met die toch al genomen foto's zou ik zeggen! :blink:

• 9 maanden later...
Geplaatst:

Mijn linker stang klapte onlangs ook uit elkaar (2004, 72000 km). Dealer heeft t gefikst maar het lijkt anders dan voorheen te functioneren. Luidruchtiger en de ruitenwisser gaat in de ruststand nog ongeveer 1,5 cm omhoog? Misschien om het blad in de goede stand te klappen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen