Ga naar inhoud

Slime bandenreparatieset


Ruud-Z4

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Iemand hier ervaring mee?

En dan bedoel ik of iemand het heeft gebruikt en de band gewoon heeft kunnen laten maken of de band alsnog heeft moeten vervangen

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Lijkt mij ook vrij logisch dat het enkel voor NOOD is en bedenk wat er in gespoten wordt.

Die band kun je daarna zover ik weet weggooien.

En een canvasbreuk, klapband of velgprobleem lost het sowieso niet op.

Doe mij maar een gewoon reservewiel, want met 80km/uur lijkt mij ook niets.

Link naar reactie

Het klinkt allemaal erg fantastisch maar zoals al genoemt het blijft een noodoplossing bij b.v. een spijker in je band.

De bandenbedrijven zijn niet erg blij met dit soort oplossingen omdat bij het demonteren van defecte band het bandendemonteerapparaat onder de vloeistof komt te zitten die uit de lekke band komt. Zij zullen dus extra kosten berekenen voor het schoonmaken van hun apparatuur.

Link naar reactie

Ik heb ook een setje van Slime, maar dan een iets luxere uitvoering (de "Safety Spair"). Tegenwoordig verkopen ze dit ook bij de Halfords weet ik. Het voordeel van dit merk (Slime) is dat je de band na het gebruik hiervan niet hoeft weg te doen. Dat een garagist extra kosten rekent voor de troep zal me echt een zorg zijn. Groot voordeel is dat je niet op RFT's hoeft te rijden welke gewoonweg minder goede rijeigenschappen hebben dan reguliere banden. En een reserveband of thuiskomer in een Z lijkt me niks.

Als ik je een tip mag geven: koop ook de iets luxere uitvoering i.p.v. de Smart Spair. Bij de Smart Spair moet je namelijk het ventiel verwijderen en weer terugplaatsen. Dit lijkt eenvoudig, maar wanneer je in het donker bij -15 graden een lekke band krijgt, wordt het verwijderen en terugplaatsen van een ventiel ineens een grote uitdaging.

Overigens heb ik geen ervaring met het daadwerkelijk gebruik van de set (gelukkig).

Link naar reactie
  • Administrator

Benny D; x2: ik heb ook de duurdere variant gekocht bij de Halfords en die ook nooit hoeven te gebruiken ... :blink: Bij mijn enige lekke band tot nu toe liep de band zo langzaam leeg dat dt niet echt nodig was, maar kon ik hem vervolgens helaas evengoed wegsodemieteren vanwege de plek van het gat ...

Je hoort ook wel eens verhalen over dat daadwerkelijk gebruik van dit soort dichtingssmurrie ook slecht voor je velg zou zijn. Iemand daar meer info over, of zou dat een bandenbedrijvenfabeltje zijn?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Heeft iemand het ook al eens daadwerkelijk gebruikt,..

klinkt namelijk best interessant, echter lees ik dat er een 12v aansluiting voor nodig is..

nu heb je die (in een Z3) natuurlijk in de vorm van een sigaretten-aanstekker in de middenconsole..

maar is het snoer van zo'n Slime luchtdruk dinges wel lang genoeg?

Link naar reactie
  • Administrator
echter lees ik dat er een 12v aansluiting voor nodig is..

maar is het snoer van zo'n Slime luchtdruk dinges wel lang genoeg?

Klopt, ik heb in mijn sigarettenaansteker een usb lader gemaakt, nu is er op de markt een losse 12V aansluiting met accuklemmen, en die is makkelijk te verlengen.

morgen maar eens naar Halfords toe, om zo'n setje te kopen

Link naar reactie
  • Administrator

Aan de compressor zit een behoorlijk lang snoer inderdaad. Compressor is ook handig voor het oppompen van al je voetballen, opblaasbeesten, etc. ... B)

Link naar reactie

Een reservewiel is volgens velen de beste oplossing, echter....

Krijg je een lekke (achter) band op weg naar je wintersportbestemming, kan je mooi 2x een band wisselen, om een thuiskomer passen immers bijna nooit de kettingen die om je normale achterband gaan. Bovendien is een thuiskomer vaak niet echt geschikt om mee in de sneeuw te rijden.

Link naar reactie
  • Administrator

Heb het toch maar besteld, ik zie wel als ik het ooit moet gebruiken.

En dan post ik mijn ervaring wel :notworthy:

Link naar reactie
  • Administrator
wintersportbestemming

Wat doe jij allemaal met je ZZZZ joh? Ik kan in mijn ZZZZ echt niet kwijt wat ik nodig heb als ik op wintersport ga hoor (tenzij ik mijn vrindin thuis laat natuurlijk) ...

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Ik heb ook een setje van Slime, maar dan een iets luxere uitvoering (de "Safety Spair"). Tegenwoordig verkopen ze dit ook bij de Halfords weet ik. Het voordeel van dit merk (Slime) is dat je de band na het gebruik hiervan niet hoeft weg te doen. Dat een garagist extra kosten rekent voor de troep zal me echt een zorg zijn. Groot voordeel is dat je niet op RFT's hoeft te rijden welke gewoonweg minder goede rijeigenschappen hebben dan reguliere banden. En een reserveband of thuiskomer in een Z lijkt me niks.

Als ik je een tip mag geven: koop ook de iets luxere uitvoering i.p.v. de Smart Spair. Bij de Smart Spair moet je namelijk het ventiel verwijderen en weer terugplaatsen. Dit lijkt eenvoudig, maar wanneer je in het donker bij -15 graden een lekke band krijgt, wordt het verwijderen en terugplaatsen van een ventiel ineens een grote uitdaging.

Overigens heb ik geen ervaring met het daadwerkelijk gebruik van de set (gelukkig).

Blijft bij -15 je band niet gewoon hard???(Freezzzze)
Link naar reactie

Ook ik ben op zoek naar een oplossing om niet met RF's te hoeven rijden. Ik zag dat ze de repair busjes in verschillende maten hebben(bv voor banden tot 15 inch...enz)

Wel hoorde ik meerdere malen de opmerking dat de band niet meer gerepareerd kan worden omdat het spul uithard bij aanraking met zuurstof..

En dat het hecht aan je band zodat je deze niet meer kunt plakken.....mmmhhh twijfelachtig of iets een electrische staalborstel kan weerstaan :nasty:

Link naar reactie

Op mijn dagelijkse auto heb ik nu banden met een soort rubberlaag binnenin die het gat afdichten als er bv een spijker oid in gereden is (ook na het uittrekken van de spijker blijft het dicht). Komend voorjaar moet ik de banden van de ZZZ vervangen. Ik denk dat ik daar ook van de zelfdichtende banden op doe. Wel de bandenspanning goed in de gaten houden natuurlijk daarna. Merken (op dit moment): Continental en Pirelli.

Smachten naar het voorjaar: Paul

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.