Ga naar inhoud

Retrogoede muziek & Sjonnie's geneuzel...


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

Eric Clapton - Layla

Eric Clapton - Tears in heaven

Led Zeppelin - Stairway to heaven

Roxette - The Look

Weetje: de zangeres kreeg in 2001 te horen dat ze een hersentumor had, maaaar, in 2006 was het weer over, en nu zijn ze weer lekker aan het zingen. Er zijn ook al een aantal concerten geweest.

U2 & B.B. King - When love comes to town

Weet niet zeker of ik deze al eens gepost had, of dat die post op een ander forum was. Desalniettemin, het blijft een geweldig nummer

U2 - Elevation

Oh, wacht, deze is net iets te nieuw .. :P

Link naar reactie
  • Administrator
Het waren Top MUZIKANTEN met plezier in het spelen

Doel jij nu op Sting, Stewart en Andy? Ik kan ze in het filmpje niet thuisbrengen... :rolleyes:

Houd jij ook van The Carpenters?

Link naar reactie
Houd jij ook van The Carpenters?

te glad :sleepy:

Doel jij nu op Sting, Stewart en Andy? Ik kan ze in het filmpje niet thuisbrengen... :unsure:

WIKIPEDIA : The Band bestond uit de Canadezen Robbie Robertson (gitaar, piano), Richard Manuel (piano, mondharmonica, drums, saxofoon, keyboard, zang), Garth Hudson (keyboard, piano, clavinet, accordeon, synthesizer, saxofoon), Rick Danko (basgitaar, viool, trombone, zang) en de uit Arkansas afkomstige Levon Helm (drums, mandoline, gitaar, basgitaar, zang). Vooral de klassiek opgeleide Hudson was een buitengewoon veelzijdig musicus. Zijn wonderlijke orgelklanken gaven de muziek een speciale klankkleur die door velen is nagebootst, maar door weinigen geëvenaard. Manuel, Danko en Helm, elk met een zeer markant stemgeluid, deelden de vocale partijen

Het unieke van hun stijl, vooral in hun eerste albums, was naast hun verbluffende vaardigheid op allerlei instrumenten, hun aan de gospelmuziek ontleende manier van zingen, waarbij zij de melodielijnen aan elkaar overgaven. Samen met bands als The Byrds en The Flying Burrito Brothers zorgde The Band voor een kritisch en vernieuwend geluid en een commercieel succes dat later werd opgepakt en verder gepolijst door The Eagles.

Lust je nog peultjes? :harhar: Ps. ze waren jaren lang de begeleidings band van Bob Dylan( :notworthy:) maar hadden daarnaast eigen (wereld)hits.

Link naar reactie
En zeg nu eerlijk...er gaat niets boven de beleving van live muziek....

Ook helemaal mee eens, vooral als bij de artiesten het plezier er af spat, zoals hier 20 jaar(!) na de originele clip.

Bruce Springsteen

Link naar reactie
  • Administrator
vooral als bij de artiesten het plezier er af spat

Die drummer speelt volgens mij ook in dit clipje, alleen zonder z'n acrobatische truukjes :rolleyes:

  • Like 1
Link naar reactie

Tessa (Op conservatorium cum laude afgestudeerd op drums) geeft drumles :rolleyes:

Opm. Ze was ook een paar jaar drummer bij NORMAAL (o.a. bij mij int durp tijdens een theater toer).

Link naar reactie
  • Administrator
Tessa (Op conservatorium cum laude afgestudeerd op drums) geeft drumles :rolleyes:

Die wil jij zeker wel even op jouw billen laten trommelen, of niet? :schater:

Goeie drumster idd, speelde ook in de Evers Slaat Door band.

Maar als ik dan toch een Nederlandse drumster moet kiezen, ga ik voor Eveline!

En voor diegene die Eveline niet kennen:

En ja... Candy mocht er in 1990 ook nog wezen :wave:

  • Like 1
Link naar reactie
Dat zal eerder een Pianola zijn denk ik :thumbup: . Erg indrukwekkende film by the way!

Nee dus ,geen Pianola, De acteur heeft een redelijke kennis van het muziek schrift maar de handen die je ziet zijn van een concertpianist.Janus Olejniczak :D

Link naar reactie

Schijnt jarenlang een feestnummer te zijn geweest in homobars

pretentieloze britse rampetamp rock van Status Quo (maar wel leuk)

en wat britse Hard Rock (Deep Purple) (grondleggers van de metal rock?).

http://www.youtube.com/watch?v=f4YUdRVDgF4...feature=related

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.