Ga naar inhoud

Retrogoede muziek & Sjonnie's geneuzel...


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de inkomsten uit hardrock echt verwaarloosbaar zijn tov inkomsten uit rap, house en andere moderne muziekstromingen hoor. Dat zie je ook wel wie er nu 'rijke artiesten' zijn. Daar zitten geen hardrockers tussen. En degene die wel veel geld hebben, hebben het bulk ervan meer dan 15 jaar geleden verdient.

Ik weet niet hoe jij 'een van de grootste stromingen' anders definieert.

Link naar reactie

..... is nog steeds een van de grootste stromingen binnen de muziek...

Alle conservatoria over de hele wereld zitten vol met studenten. Concerten worden ook goed bezocht.

Ze spelen echter allemaal muziek van > 200 jaar oud. Nieuwe GROTE componisten staan echter niet op.

Alle goede coverbands kunnen op verzoek Regea muziek spelen, (altijd van 30 jaar oud). Nieuwe nummers / wereldsterren, zijn er niet meer.

Welke hedendaagse Hardrockgroep trekt het gelredome 3 avonden achter elkaar nog vol?.

In die zin is de hoogtij van de hardrock idd voorbij

Link naar reactie

Zoals je wellicht wel weet verdien ik mijn geld in deze sector. Ik zei overigens één van de grootste stromingen he...niet De grootste stroming. Met Hard Rock bedoel ik natuurlijk ook gewoon Rock en Metal. Vroeger was het onderscheid tussen de soorten muziek veel duidelijker, tegenwoordig zijn er zoveel meer varianten gekomen dat niet alles meer in één hokje te plaatsen valt.Dat de muziek niet altijd meer in de hitlijsten voorkomt wil niet zeggen dat het tijdperk voorbij is . Ik geef je gelijk als je zegt dat het wellicht wat minder op de voorgrond staat als in de 70/80 en 90's...maar einde tijdperk...nee dat zkr niet.

Ik denk dat de jaren van echte Iconen ( welke muzieksoort dan ook) zowiezo wel voorbij zijn..

Je vraagt eens een band te noemen die 3dgn achter elkaar het Gelredome uitverkoopt ?? Er zijn weinig internationale artiesten die 3x in eenzelfde stadion spelen...maar als bijv. Rammstein 3dgn in het Gelredome zou spelen zou het zeer zeker 3dgn achter elkaar uitverkocht zijn.

Bands zoals bijvoorbeeld Rammstein of Metallica spelen nog steeds voor uitverkochte stadions en tickets zIjn ruim van te voren uitverkocht ... Wacken festival is één van de grootste metal festivals van Europa met ruim 80 tot 100.000 bezoekers in 3 dgn. Tickets zijn vaak al binnen een paar dagen en maanden van te voren uitverkocht. Rock am Ring nog zo'n festival met ruim 85.000 bezoekers...

Natuurlijk zijn de popmuziek / rap en house scene ook groot maar qua omzet doet de rock scene daar echt niet voor onder.

Link naar reactie

Bands zoals bijvoorbeeld Rammstein of Metallica spelen nog steeds voor uitverkochte stadions en tickets zIjn ruim van te voren uitverkocht ...

Dat zijn dan denk ik ook de enige 2 die in het hardrock/metal genre in hun eentje stadions avond na avond vol krijgen. Ook kan je natuurlijk twijfelen of rammstein wel hardrock of metal is. Het is voor de helft techno met een vleugje gothic. Een redelijk unieke combo.

Voor de rest heb je nog bands als slipknot maar die zijn hier niet groot genoeg. En voor de rest is die stroming m.i. toch meer richting nu-metal (limp bizkit etc) en punkrock gegaan, maar dat noem ik al lang geen hardrock meer. (aan de andere kant: is rage against the machine hardrock?)

En artiesten die grote stadia volkrijgen met 2 vingers in hun neus? Robbie williams en dat soort meuk. Jay-z en z'n vriendjes. Lady gaga en wat al niet meer. Radiohead misschien. En grote namen als u2. coldplay. keane. etc

Maar ook echte hardrock hits zie je ook nauwelijks meer. En dat was in de jaren 80 en 90 heel anders. En dat weerspiegeld zich ook in de plaatverkoop.

En toen speelden bands als gnr en def leppard (en vele andere) met 2 jaar lange wereldtournee's elke avond de grootste stadia ter wereld vol.

Kijk eens naar zo'n wereldwijde album totaalverkooplijstje van afgelopen jaar 2012:

http://absolutemadonna.com/?p=10323

Waar staat het eerste hardrockalbum?

Vergelijk dat eens met 1991:

http://tsort.info/music/ay1991.htm

Maar genoeg geluld, een van mijn favo hardrock nummers van een van mijn favo hardrockalbums:

Het is vast en zeker autobiografisch :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Welke hedendaagse Hardrockgroep trekt het gelredome 3 avonden achter elkaar nog vol?.

maar als bijv. Rammstein 3dgn in het Gelredome zou spelen zou het zeer zeker 3dgn achter elkaar uitverkocht zijn.

Geldt mss ook wel voor Black sabbath en Metallica.

Mijn puntje is dat het geen hedendaagse (nieuwe hits makende) bands zijn, die zich vernieuwen in hun genre.

Nieuwe hits in dit genre blijven achterwege, ik noemde reggea, maar dat geldt ook voor country, disco, soul en noem maar wat andere muziekstijlen.

Gelukkig zijn er vernieuwende artiesten als Lady Gaga :lol:

Link naar reactie

Ik denk dat we er beiden iets anders tegenaan kijken Henk.... Je moet ook buiten de grenzen van ons kleine kikkerlandje kijken he ;-)

Bands als linkin park, drowning pool, machine head, slayer spelen gewoon in uitverkochte stadions/ zalen, wellicht niet hier in Nederland maar daarbuiten zeker.

Je hebt binnen de Rock/HardRock/Metal tegenwoordig veel meer stromingen dan dat je dat vroeger had....die grenzen zijn gewoon verlegd.....je zou gewoon kunnen zeggen dat deze hele cultuur geevolueert is.

Maar goed.... genoeg hierover :-)

Link naar reactie

Lady Gaga kan je trouwens toch niet vernieuwend noemen of wel?? Ze heeft erg goed gekeken naar Madonna en dat weer een beetje aan deze tijd aangepast..... doet ze natuurlijk hartstikke goed maar vernieuwend zou ik het niet willen noemen.

Link naar reactie

Bands als linkin park

Nu zie ik zelf linkin park niet echt als hardrock, maar meer als alternative/nu metal met sterke invloeden van grunge. En ze rappen zelfs, en dat is een hiphop invloed..

Dan kan je wel aandragen dat de cultuur geëvolueerd is, maar dat is natuurlijk wel een kerneigenschap van veel stromen. Maar dat betekend m.i. niet dat het nog hardrock is. Zo kan je U2 ook wel rock 'n roll noemen. Ze spelen een ver geëvolueerde vorm ervan (geldt ook voor hardrock).

Maar zo'n discussie kan je in alle tijden houden. In 1971 was er vast een discussie of iets nog psychedelic was of garage rock, en besloten ze het hard rock te noemen. Soort van the kinks meets jimi hendrix meets the who. Ze moesten led zeppelin toch ergens plaatsen :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hij loopt gelukkig niet meer in zn boxershort <_<

Overigens niks mis mee, Blift het feit dat het hoogtij van de hardrock voorbij is (er zijn geen nieuwe groepen die wereldhits maken cq het genre verder uitbouwen)

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Gelukkig is die tijd voorbij ja :lol:

Of die lycra pakjes van david lee roth :schater:

Wat een vage kledingideeën hadden die hardrockers :blink:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^ Staan al een jaartje of 20 in m'n favorietenlijstje ! :guitar: TOP ! :thumbs_up:

Vandaag op internet : Countryzanger George Jones overleden. (Heb er nog nooit van gehoord).

Een favoriet country (later meer diverse) zangeres was/is Linda Ronstadt , The Southern Belle.

Het korte rokje + panty op dit filmpje was een idee van Johnny Cash's vrouw.

Ze schrok zo van het effect dat ze die 2 nooit alleen liet optreden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.