Ga naar inhoud

Witte vlekken op velgen (Kreuzspeiche 42, geschraubt)


Zetti

Aanbevolen berichten

Hoi Forummers,

Ik heb 17" BMW velgen Kreuzspeiche 42 geschraubt, dus 2-delig. Op de velgrand komen steeds meer wit-achtige vlekken. Het lijkt alsof er een soort kunststof beschermlaag op de velg zit waarin kleine beschadigingen zijn gekomen en waar dus vuil water inloopt die witte vlekken veroorzaakt. Kent iemand dit probleem? En wie heeft de oplossing ervoor? Kan ik de beschermlaag verwijderen zonder het risico dat de velg helemaal wit uitslaat? Hoe kan ik de velg het beste poetsen. Het is dacht ik RVS en vraag me af of je dat kunt polijsten oid. Alvast dank voor jullie tips.

GroetjeZZZ, Paul

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is inderdaad de blanke lak die is aangetast. Ik weet niet of je er de winter mee hebt doorgereden, maar de rand van deze velgen is zeer gevoelig voor pekel.

Oplossing is inderdaad opnieuw laten polijsten en blank lakken en eventueel een setje wintervelgen aanschaffen om nieuwe schade te voorkomen. Niet laten poedercoaten of spuiten, dan is het mooie van dit type velg meteen verdwenen.

Link naar reactie
  • Administrator

Even een aanvullend vraagje in dezelfde categorie als je blanke lak inderdaad eenmaal aangetast is, gaan die witte plekjes dan vanzelf verder uitvreten of uitsluitend onder invloed van nieuwe blootstelling aan slechte invloeden zoals water en pekel? En dus heeft behandelen met een sealant nog zin om erger te voorkomen of vreet het dan onder de oppervlakte alsnog gewoon verder?

Link naar reactie

Mijn ervaring met onze velgen is dat de vlekken steeds groter worden. Je doet er niks meer aan.

Twee jaar geleden schoon laten maken en en nieuwe laag lak er overheen laten zetten. Grote fout. Probleem komt gewoon weer terug.

Als ik het nog eens zou laten doen zou ik voor poedercoaten kiezen.

Link naar reactie

Inderdaad zal het steeds erger worden.

Als de blanke lak eenmaal beschadigd is zal de corrosie de blanke lak steeds verder aanvreten en dus doen loslaten.

Enige oplossing is schoon stralen of blanke lak verwijderen met afbijt en er een nieuwe laag blanke lak overheen nadat de rand opnieuw gepolijst is. Het is een tijdrovende klus, maar geeft je wel voldoening als je het resultaat ziet! Zie onderstaande foto

IMG_7362.JPG

Hier zit trouwens geen blanke lak overheen!

Link naar reactie

kaal halen en opnieuw lakken. De mijne hebben een zilveren kleurtje gekregen. Ik heb ze 2e hands opgeknapt gekocht. Na stoeprandschade heb ik er 3 zelf opnieuw geschuurd en gespoten (met velgen zilver uit de vakhandel, geen Motip rommel) Is echt mooi geworden. PM maar als je tips wil.

Link naar reactie

Kaal maken en polijsten en auto wax erover

Dan glimmen ze lekker, zonder witte vlekken.

Maar na verloop van tijd worden ze doffer > ff poetsen etc

Is onderhouds gevoelig , maar op een goedkope manier heb je prachtige velgen

Ander optie is al eerder genoemd. Na polijsten goed ontvetten en een GOEDE blanke lak erover spuiten.

Het witte in je huidige velg is het dof worden van de oudelak.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb dezelfde velgen en hetzelfde probleem.

Laten herstellen in antwerpen kost 75 euro per velg + demonteren en monteren van het hart van de velg (dit wel voor alle 4)

1 groot probleem: velgen binnendoen en 8 weken wachten.

Ik ga ze zelf uiteenhalen blanke lak afbijten en dan in de draaibank polieren. Alleen weet ik niet goed welke blanke lak ik moet gebruiken om de velgen te beschermen? Kan ik gewoon blanke lak rechtstreeks op alu zetten?

Link naar reactie

Het probleem is als je ze gaat polijsten dat het oppervlak heel glad is en de lak dus niet goed zal hechten en dus binnen de kortste keren weer witte vlekken zal hebben.

Als je ze alleen in de zomer gebruikt zou ik ze zonder blanke lak laten en 1 keer in de 2 weken met polijstpasta nalopen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo,

ik dacht mijn velgen opnieuw te polieren. vermits ik enkele reservevelgen heb heb ik even geprobeerd de blanke lak te verwijderen en de velgen te polieren (polijsten) .... o zo mooi....maar wat een werk!

Ik ga m'n velgen dus gewoon uiteenhalen en de velg laten poederlakken. Resultaat is heel erg netjes (maar wel niet zo mooi als gepolijst hé) en vraagt véél minder onderhoud.

dus denk goed na voor je eraan begint. Echt héél veel werk

greetZZZ

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.