Ga naar inhoud

blauwe rook uit uitlaat z3 2.8


bonzo

Aanbevolen berichten

mijn z3 rijd héél goed doch heb ik soms plots een blauwe wolk achter de wagen

als ik gewoon rijd heeft hij het niet,alleen bij hard optrekken en het duurt maar even

soms ook bij het starten als ik ervoor hard heb doorgereden

heb al verschillende dingen gehoord maar graag jullie info

men zegt ook dat het kan komen van de carterontluchting

koppakking denk ik niet daar hij loeihard rijd

grtn

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
koppakking denk ik niet daar hij loeihard rijd

Uhh ja, de oorzaak kan ik je niet vertellen, maar ik denk niet dat loeihard rijden bepaalde oorzaken uitsluit. Ik zou er gewoon even een kenner naar laten kijken, bel meneer Ruud eens op om te beginnen zou ik zeggen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
daar hij loeihard rijd

:schater:

Ik zou zeggen, gewoon loeihard blijven rijden, kijken hoelang ie het volhoudt.. <_<

Als mijn blok koud is, komt er ook witte rook uit :schater:

Maar over het algemeen is het niet goed als je loeihard rijdt en er komt witte rook uit.. kan olie zijn of koelfloeistof Koelvloeistof (als ik het goed heb)

Link naar reactie
130000KM DAS NIET véél hé

Witte rook duidt op stoom(water)

Blauwe rook op verbrande olie. Dit is o.a. vaak te zien bij motoren die olie verbruiken wegens versleten zuigers/zuigerveren of kleppen.

Gezien de km stand (130.000) is dat onwaarschijnlijk. Daarom de vraag, is de km stand betrouwbaar?

Beter is het om even langs Roodkapje te rijden, die misschien andere oorzaken op kan sporen.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik heb helemaal geen rook is dat ook goed?

Als je hem duwt en er komt geen rook uit dan is het goed :schater:

Maar als je hard rijdt lijkt het me logisch dat er wat rook uitkomt, helemaal geen rook is idd NIET goed

Gr Ruud

Link naar reactie
  • Administrator
Beter is het om even langs Roodkapje te rijden, die misschien andere oorzaken op kan sporen.

Dat zeg ik. Ikzou alleen eerst even bellen al was het maar om te verifieren dat Ruud op dat moment tijd heeft en belangrijker: voor een eerste telefonische diagnose, zodat je weet of het uberhaupt verstandig is om te gaan rijden ...

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, zo ken ik er nog wel een paar zeg. :thumbup:

Hoe kun je nou in godesnaam op basis van louter a) blauwe rook bij starten enoptrekken b ) een kilometerstand van 130.000 zeggen dat het klepsteelrubbers zijn. Als iedereen maar gaat roepen wat een mogelijke oorzaak is heeft Bonzo nog wel een paar klusjes voor de boeg ... Laat er gewoon iemand naar kijken die er verstand van heeft ...

Link naar reactie

Een forumlid vraagt om advies en dat eeuwige "ga naar de dealer" (of ga naar een niet nader te noemen sprookjesfiguur ( met alle respect overigens) word ook wel heel afgezaagd, dat hij bij de dealer een diagnose kan krijgen weet hij zelf ook wel. Elk weldenkend mens gaat niet direct iets uitvoeren wat hij op een forum leest, maar het is een indicatie van de richting waarin hij het moet zoeken. Dus keep it cool (enne......ik ben eens benieuwd wat het straks blijkt te zijn...... wedden :thumbup: ?)

Link naar reactie
Ja, zo ken ik er nog wel een paar zeg. :m:

Hoe kun je nou in godesnaam op basis van louter a) blauwe rook bij starten enoptrekken b ) een kilometerstand van 130.000 zeggen dat het klepsteelrubbers zijn. Als iedereen maar gaat roepen wat een mogelijke oorzaak is heeft Bonzo nog wel een paar klusjes voor de boeg ... Laat er gewoon iemand naar kijken die er verstand van heeft ...

Nou, zo raar is dat niet hoor.

Blauwe rook is typisch een teken van verbrande olie, en dat kan doorgaans maar op 2 manieren in je zuiger komen om te verbranden: van bovenaf of van onderaf.

Van onderaf wordt dit tegengehouden door je zuigerveren en van bovenaf door je klepsteelrubbers.

Het eerste teken van verstand is te erkennen wie er verstand van heeft en wie niet hoor... en het idee van ltjl is geen gekke gedachte hoor.

Je kan natuurlijk gelijk naar een garage gaan, maar echte mannen repareren hun auto natuurlijk zelf ;) :thumbup: .

Link naar reactie
Ja, zo ken ik er nog wel een paar zeg. :thumbup:

Hoe kun je nou in godesnaam op basis van louter a) blauwe rook bij starten enoptrekken b ) een kilometerstand van 130.000 zeggen dat het klepsteelrubbers zijn. Als iedereen maar gaat roepen wat een mogelijke oorzaak is heeft Bonzo nog wel een paar klusjes voor de boeg ... Laat er gewoon iemand naar kijken die er verstand van heeft ...

Hoe denk jij dan dat een proffesionele auto monteur zijn diagnoze stelt,toch ook door te luisteren naar de klant en niet meteen de hele motor te demonteren.

Blauwe rook is 100% zeker olieverbruik,en niet dadelijk als een grote ramp te bestempelen.

Link naar reactie
Het eerste teken van verstand is te erkennen wie er verstand van heeft en wie niet hoor... en het idee van ltjl is geen gekke gedachte hoor.

Je kan natuurlijk gelijk naar een garage gaan, maar echte mannen repareren hun auto natuurlijk zelf ;) :thumbup: .

Wow, you're my man !!!!!!!!!!!! :m:

Link naar reactie
  • Administrator
:thumbup: Meen je dit, of zit je ook te vrijdag-avond-grappen?

Tuurlijk, anders hadden ze toch geen uitlaat onder een auto gemaakt :schater::schater:

Gr Ruud

Link naar reactie
  • Administrator
Nou, zo raar is dat niet hoor.

Blauwe rook is typisch een teken van verbrande olie, en dat kan doorgaans maar op 2 manieren in je zuiger komen om te verbranden: van bovenaf of van onderaf.

Van onderaf wordt dit tegengehouden door je zuigerveren en van bovenaf door je klepsteelrubbers.

Het eerste teken van verstand is te erkennen wie er verstand van heeft en wie niet hoor... en het idee van ltjl is geen gekke gedachte hoor.

Je kan natuurlijk gelijk naar een garage gaan, maar echte mannen repareren hun auto natuurlijk zelf ^_^ :hamer: .

:console: Oke, oke, maar het ging mij er met name om dat Bonzo - kennelijk geen echte man volgens jouw definitie, ik in ieder geval niet :angry: - niet zoveel kan met alleen de conclusie welk onderdeel het is, zonder de uitleg waarom dan. Met deze uitleg erbij had je mij zeker nier gehoord ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.