Ga naar inhoud

Upgrade speakerset E89 model Z4


Marco4

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben aan het kijken wat de mogelijkheid is om mijn orgineel bestaande 6 speaker systeem up te graden naar 11 of 14 speaker systeem. Bij navraag bij BMW dealer zijn er geen upgrade sets te verkrijgen van dit model (van andere modellen wel). Via bmwfan kan je wel van de individuele speakers de artikels nummers verkrijgen. Weet iemand of de kabels van extra speaker voorbereidingen al voorbereidt liggen, ik kan niet direct iets vinden in de lege uitsparingen.

Car hifi zaken hebben van het nieuwe type Z4 ook nog bijna geen info hierover van complete speakersets.

Ik heb de bestaande speakers eens omgewisseld naar een goede oude 10-13 cm set speakers (250 eurie per 2) wat ik nog had liggen van mijn voorgaande auto's maar het geluid werd niet beter terwijl deze speaker een superzware magneet bevatten tov zeer lichte orginele speakers. Ik heb de orginele maar teruggeplaatst want dit geluid was beter.

Het liefst kies ik voor orgineel BMW materiaal wat toch goed is afgestemd op de ruimte in de auto.

Groetjes Marco

Link naar reactie

de auto wordt individueel gemaakt, er ligt geen enkele bedrading extra in de auto. Ben net over van een z3, naar een duitse z4 E89 van 2009.

Zelfs de bedrading voor het alarm is niet aanwezig.

De foto,s plaats ik een dezer dagen,

Zwartkapje,

Uiteraard weer een zwarte kap !!!!!!!!!! :thumbup:

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
Uiteraard weer een zwarte kap !!!!!!!!!! ;)

:thumbup: E89 zwarte kap, dan heb je een zwarte Z4 ;)

Kom op met de ;)

Ps. bent u echt 89jaar oud :)

Gr Ruud

Link naar reactie

Bij mijn E85 heb ik alle speakers vervangen alsook nieuwe en betere ls-kabels. Want hoe kan je goed geluid krijgen door zulke stomme dunne bedrading die er fabriek af in ligt. Bij mijn zzzz was enkel de bedrading voor de speaker in de deur niet aanwezig. Er is ruime keuze voor andere LS systemen die in de voorziene openingen passen. Ik heb er gemonteerd van het merk "Hertz".

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

setje ETON besteld om de luidsprekers in de deuren te upgraden.

pasklaar en ook pasklaar voor samenwerking met de versterker.

ik heb al het uitgebreide logic 7 in de auto maar wil eens kijken of met het verbeteren van de luidsprekers toch een beter geluid uit te halen is.

IMG-20140814-WA0002.jpg

http://www.etongmbh.de/

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Dat is idd het merk dat ook voor mijn E60 leverbaar was.

Ik herken alleen het futloze geluid in de Z4 niet en mijn audio heeft wel aparte tweeters.

Het klinkt best goed, maar ik weet dat het beter kan. Ik ga de komende tijd maar eens wat geld opzij leggen denk ik.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ok net de ETON B100N set gemonteerd.

Het bleek niet helemaal plug and play omdat ik de bakje waar de speakers in moeten met de fohn en een dikke schroevendraaier heft heb uit moeten bollen omdat de veel dikkere magneet van de eton speaker gewoon niet paste.

ik heb daarover direct met ARC in Tilburg (Autoshop de Tijger http://www.autoshopdetijger.nl/) gebeld (waar ik de set kocht)en daar heb ik met de td overlegd en ben ik tot deze oplossing gekomen.

zij hebben mij daar prima geholpen zonder moeilijk te doen.

het geluid is nu zeker wel verbeterd het geheel klinkt een stukje helderder en frisser de moeilijke tonen komen er nu veel beter uit.

al met al toch wel een verbetering.

wil je echt je systeem zwaar upgraden verval je in andere versterkers en speakers waarbij je het hele systeem vervangt dat moet je echt willen denk ik, en het is een kwestie van welke investering je wilt maken.

ps ik heb ook iemand van ETON gmbh gebeld en die zei eigenlijk "das haben wir nicht gewust"en zij zullen misschien in de toekomst de set licht aanpassen om er zo voor te zorgen dat de set echt plug and play zal zijn.

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb ook de ervaring dat BMW met zijn stomme kartonnen speakers vaak al best een goed geluid heeft wat alleen door een behoorlijk prijzige update te verbeteren is.

En vwb kale Z4's heb ik nu al inderdaad meegemaakt dat er of geen cruise control, of geen bluetooth, of geen alarm, of geen stoelverwarming in zat...Of maar 1 electrische bediening op de sportstoelen...ZUCHT ...(ps is vooral bij Duitse uitvoeringen zo...)

Vwb bluetooth heb ik nu de Kufatec Fiscon pro module...helemaal top, werkt via Idrive, het stuur en het display, heeft veel functies en instellingen en streamt ook nog vanaf mijn iPhone, al is dat wel via een simpel menu

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Nieuwsflits..

 

Bavsound heeft nu wel een set voor de e89

 

http://www.bavsound.com/Stage-One/Buy-Now/?utm_source=Bavsound+Waiting+List&utm_campaign=38a4f163b8-Neo-Pre-Order-Z4&utm_medium=email&utm_term=0_3d5abd558d-38a4f163b8-697087009&goal=0_3d5abd558d-38a4f163b8-697087009&mc_cid=38a4f163b8&mc_eid=87dc3937fd

 

Misschien heeft er iemand intreresse dan kunnen we meerdere setjes bestellen om zo de verzendkosten laag te houden en misschien wel een korting te bedingen.

Denk er wel om levering pas in juni .

En nee niet goedkoop maar als ik het inschat wel een goede speakerset.

Link naar reactie

lees ik het goed daar? kom op $476

de speakers achter de stoelen worden niet mee vervangen?

verzendkosten zouden gratis zijn zover ik kan zien, maar wat met eventuele invoerrechten?

Link naar reactie

Houden jullie er wel rekening mee dat "free shipping" in zijn algemeenheid alleen geldt voor de  "lower 48" en zelden of nooit voor international shipping ?  En dan kan het aardig oplopen : 

 

"  For a rough idea of shipping costs, international shipping is generally $50-$70 for smaller orders (such as our SoundPlicity products), $150-$200 for medium sized orders (Stage One kits), and $300+ for orders with a Ghost Subwoofer System. 

 Just my 2 cts.  ;)

 

 

Link naar reactie

Aha, had ik nog niet gezien, goeie deal !  Vaak zijn de verzendkosten hoger dan de produktprijs :wacko: (been there, done that :()  Dan maar een groupbuy van proberen te maken voor de liefhebbers , slepen jullie er mogelijk ook nog een leuke korting uit! :punk:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.