Ga naar inhoud

stadslichten


heyst56

Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Foto?

ben wel benieuwd hoe jouw dagrij-verlichting eruit ziet.. :thumbup:

Alleen de dagrijverlichting (dus zonder stadslichten en achterlichten):

07082010234.jpg

Alleen stadslicht:

07082010235.jpg

Stads- en dimlicht:

07082010236.jpg

De hele lampenwinkel aan (excl. Xenox grootlicht):

07082010237.jpg

De foto's zijn schuin van bovenaf genomen aangezien de auto in de garage onder het huis staat en ik op de oprit sta.

De kleur van alle lampen is nu uniform helder wit.

Als je er aparte dagrijverlichting inzet dan vind ik dat een beetje Halfords uitzien aangezien die lampen er niet horen te zitten.

De mistlampen gebruik je toch nooit, en met de LED's erin en de lichtmodule van X-Style krijgen ze toch een functie.

Link naar reactie
Alleen de dagrijverlichting (dus zonder stadslichten en achterlichten):

07082010234.jpg

Alleen stadslicht:

07082010235.jpg

Als je er aparte dagrijverlichting inzet dan vind ik dat een beetje Halfords uitzien aangezien die lampen er niet horen te zitten.

De mistlampen gebruik je toch nooit, en met de LED's erin en de lichtmodule van X-Style krijgen ze toch een functie.

Volgens mij mag het niet hoor. Je armatuur bepaald of het dagrijverlichting is, of mistlampen. Of heb je het hele armatuur vervangen?

Link naar reactie
Volgens mij mag het niet hoor. Je armatuur bepaald of het dagrijverlichting is, of mistlampen. Of heb je het hele armatuur vervangen?

Lijkt me niet. Bij de nieuwste BMW's worden de gewone angles eyes nu als dagrijverlichting gebruikt. Ze branden nu overdag zonder achterlichten. Daar is aan het armatuur ook niets veranderd. Hoe wil een agent trouwens bepalen welk armatuur 'standaard' is en welke voor dagrijverlichting geschikt zou zijn? LED verlichting heeft vaak helemaal geen armatuur/reflector, maar schijnt gewoon alleen naar voren. Kijk maar eens naar die 'prachtige' lichtsnoeren bij OOOO.

Door de halogeen lampen eruit te halen is het licht minder fel, en is niet storend overdag. Knappe agent die daar een boete voor gaat geven die stand houdt bij de rechter. Ik maak me er absoluut geen zorgen over, en ga die discussie met bromsnor graag aan.

Link naar reactie

Dat artikel is om agenten aan op te hangen! :schater:

Trouwens, ze moeten me eerst maar eens zien aan te houden, en ten tweede heb ik nu een bordje met 'kostbare lading' bij me, dus mag ik doorrijden na een stopteken! :kisstogether:

Link naar reactie
Lijkt me niet. Bij de nieuwste BMW's worden de gewone angles eyes nu als dagrijverlichting gebruikt. Ze branden nu overdag zonder achterlichten. Daar is aan het armatuur ook niets veranderd. Hoe wil een agent trouwens bepalen welk armatuur 'standaard' is en welke voor dagrijverlichting geschikt zou zijn? LED verlichting heeft vaak helemaal geen armatuur/reflector, maar schijnt gewoon alleen naar voren. Kijk maar eens naar die 'prachtige' lichtsnoeren bij OOOO.

Door de halogeen lampen eruit te halen is het licht minder fel, en is niet storend overdag. Knappe agent die daar een boete voor gaat geven die stand houdt bij de rechter. Ik maak me er absoluut geen zorgen over, en ga die discussie met bromsnor graag aan.

Dagrijlampen hebben hebben een speciaal EG-onderdeelgoedkeuringsmerk en zijn voorzien van code RL.

Ze kunnen zoeken naar die codes, wat ze misschien ook wel doen bij grootscheepse controles. (zonder speciale instructie heeft oom agent deze kennis waarschijnlijk niet. Ik geloof dat die code op het lampglas moet staan (weet niet zeker).

Daarnaas zijn dagrijlampen op een bepaalde manier geconstrueerd, waarbij kleurspectrum en uitstraalhoek genormeerd zijn. Dit kan oom agent natuurlijk niet controleren, maar dat wordt juist gecontroleerd om het EG-keuringsmerk te krijgen. Daar zal BMW ook wel bij hun nieuwste auto's rekening mee hebben gehouden.

Het is geen kwestie van wie welke lichtsnoeren op welke auto's plakt; het is een kwestie van welke goedkeurkenmerken en welke letteraanduidingen het armatuur heeft. Dit zal bromsnor je ook vertellen terwijl hij op z'n knieen naar de betreffende tekens zoekt.

Je kan alles overigens nalezen in het voertuigreglement. (laatste versie is geloof ik van januari 2010)

Link naar reactie

Heb je wel eens een agent gezien met meer dan de Mavo? Als je kunt lezen en schrijven dan word je geen juut.

Moet je eens horen hoe die gasten van Wegmisbruikers een buitenlander in het Duits of Engels te woord staan.

'Nein, davon lusten die Hunden kein Brott'.

Ik maak me geen zorgen....

Link naar reactie

Ik denk ook niet dat je zomaar staande gehouden zal worden; dat doen ze eigenlijk alleen maar als je lichtbeeld heel erg afwijkt (verkeerd afgestelde lampen, neonverlichting etc). Sowieso heeft de politie onlangs nog verklaard alleen op dat laatste te controleren (in relatie tot xenon verlichting), maar met speciale grootscheepse controles kunnen ze daar natuurlijk vanafwijken (bij dat soort controles worden de agenten ook van te voren geïnstrueerd waarop gecontroleerd wordt en hoe dat werkt.).

En AKP gewijs?

Link naar reactie

Ik zet voor de zekerheid bij de APK de schakeling van de dagrijverlichting uit. Dan werken de lampen weer alleen als gewone mistlampen.

Ik heb geen zin in gezeur en een herkeuring.

Link naar reactie

Vandaag zonder enige opmerking met vlag en wimpel door de APK. De LED's voor de stadslichten en de mistlampen (dagrijverlichting) zaten er gewoon in. Loopt dus niet zo'n vaart met de controle op de juiste lampen in de juiste behuizing. ;)

Link naar reactie

goed nieuws ik denk ook dat het meehelpt als de auto er netjes en verzorgd uitziet en dat is jou wel toevertrouwd zo te zien ;) ik denk dat ze niet eens zien dat er andere lampen inzitten hun ogen doen gewoon pijn door die glimmende lak :schater:

Hans

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • Administrator
Moet je eens horen hoe die gasten van Wegmisbruikers een buitenlander in het Duits of Engels te woord staan.

'Nein, davon lusten die Hunden kein Brott'.

Dat is Ger Jacobs van regio Brabant! :wave:

Ik denk dat het meer met de leeftijd van de agenten te maken heeft. Ken zat ouderen (geen agenten) die ook boerenkool Engels en Duits spreken. De jongere garde spreekt het vele malen beter zoals bijv. team Limburg van Wegmisbruikers.

Los daarvan spreken zij nog steeds beter Engels/Duits dan hun Engelse/Duitse collega's Nederlands spreken :thumbup:

Link naar reactie
Hallo Hans,

Ben je er al achter wat het rode schijnsel is?

Ik heb het namelijk ook maar alleen in mijn rechter koplamp... :wave:

nee ik ben er nog niet achter en eigenlijk te lui om de lamp eruit te halen en te kijken wat voor lamp het is het zit mij best zo

gr Hans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.