Ga naar inhoud

stadslichten


heyst56

Aanbevolen berichten

helaas kan ik je theorie niet steunen ik heb een auto van na de facelift en heb maar 2 xenonlampen de buitenste deze zijn voor zowel groot als dimlicht ik hoor inderdaad een forse klik\klap na het schakelen van dim naar grootlicht en andersom dus dat zal dan de klep wel zijn

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb destijds zelf mijn oranje knippers vervangen en heb toen een dergelijk omschreven koplamp uit elkaar gehaald.

De ronde ring ook wel bekend als de angel eye (die wel af BMW is geleverd) wordt verlicht door een normaal stadslicht lampje die de ring verlicht, vermoedelijk heeft de vorige eigenaar deze toch vervangen of ze zijn niet goed meer oid.

Het is overigens wel vreemd dat het in het midden enigsinds rood verlicht is, de ring ziet er tamelijk wit.

Groet,

Andre

Link naar reactie

de ring is helder wit geen spoor van rood licht hierin dus het lijkt mij stug dat er een gekleurd lampje achter zit als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik het lampje eruit kan halen zonder de boel te slopen geen idee hoe want volgens de handleiding moet je het in de garage laten doen ik zie ook nergens de achterkant van de lamp alles zit volgebouwd

Hans

Link naar reactie
  • 3 weken later...

de ring is helder wit geen spoor van rood licht hierin dus het lijkt mij stug dat er een gekleurd lampje achter zit als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik het lampje eruit kan halen zonder de boel te slopen geen idee hoe want volgens de handleiding moet je het in de garage laten doen ik zie ook nergens de achterkant van de lamp alles zit volgebouwd

Hans

Hallo hans,ik heb het zelfde probleem.

Ik wilde vandaag mijn stadslichtjes vervangen door canbus-leds,maar op een of andere manier zie ik geen mogelijkheid hoe deze eruit te krijgen.

Ik heb inderdaad de klep in het spatbord verwijderd en de afdichtingsklep net achter de lampen,maar verder kom ik niet :fiew:

Dit moet toch makkelijk te doen zijn of zie ik dat verkeerd ;)

Link naar reactie
  • Administrator
Dit moet toch makkelijk te doen zijn of zie ik dat verkeerd ;)

Is dit anders als bij een roadster ???

Klep in de wielkast eraf, ijzeren beugel losklikken 2de kap verwijderen, lampje eruit lampje erin

nog geen 10 minuten werk (bij de roadster) :fiew:

Link naar reactie
  • Administrator
Ruud, waar zit dat klote lampje dan? ;)

ik kan het niet zien nog voelen, en ik heb alles eraf gehaald, plaatje, afdichtkapje en ik heb een roadster :fiew:

Hij zit precies onder het grootlicht een langere staaf die je eruit moet trekken (zit licht geklemd) :sick:

zie nr 10

en rode pijl

koplamp.th.png

Link naar reactie

Ik heb enige tijd geleden ook de standaard 'gele' standslichtjes vervangen door witte Can-Bus LED's. Fluitje van een cent om de lampjes uit de koplamp te halen. Ze zitten inderdaad op een verlengstuk. Gaat gewoon via het bovenste luikje in de wielkast, en dat de achterkant van het koplamphuis openmaken. Daar kan het probleem toch niet in zitten?

Link naar reactie

Jongens bedankt, :thumbup:

Ik was er gisteren even mee bezig,maar omdat je er zo slecht bijkomt en het niet kan zien,wist ik dus niet waar ik aan moest trekken of draaien zonder de boel te slopen.

Dit is dus een piece of cake :schater:

JK-Z4-3.0i

Heb jij voor je mistlampen dezelfde gebruikt als voor je stadslichten? dus de canbus-led wit 12v :huh:

Zouden hier geen sterkere lampen in moeten,ik bedoel voor wat betreft lichtstrekte :blink:

Link naar reactie
Heb jij voor je mistlampen dezelfde gebruikt als voor je stadslichten? dus de canbus-led wit 12v :huh:

Zouden hier geen sterkere lampen in moeten,ik bedoel voor wat betreft lichtstrekte :thumbup:

Nee, ik voor de stadslichten een enkelvoudige LED gebruikt, zo eentje die op een klein printkaartje zit zodat je geen storingsmelding krijgt.

Voor de mistlampen, die ik trouwens als dagrijverlichting gebruik via de X-Style module, zittrn per lamp 24 LED's, dus veel meer wit licht.

Link naar reactie

@heyst56: ja volkomen legaal, toch hier in België. Je moet wel de plaatsingsvoorschriften naleven en aansluiting. Alhoewel ze bij de keuring er niet naar gekeken hebben. Ze zijn van Hella ref.nr.: 2PT 010 043-801. Kunnen op verschillende manieren geschakeld worden (volgens land?) Bij mij gaan ze branden van zodra het contactsleutel aan staat en gaan automatisch uit zodra de verlichting aangaat. Kunnen ook indien gewenst of toegelaten op halve sterkte branden met verlichting en zoals audi op halve sterkte branden aan de kant waar het knipperlicht werkt om zo nog duidelijk het knipperlicht te zien. Want ze zijn zeer lichtgevend!

Wel heb ik veel pruts- en zaagwerk moeten verrichten om ze gemonteerd te krijgen. Hier hebben ze ook led's die passen in de openingen (rond!) van de mistlichten.

Genoeg modellen en uitvoeringen te krijgen, al is Hella toch kwalitatief het beste en goedgekeurd. Wel moet je hiervoor een hogere prijs betalen.

Link naar reactie

nog even gekeken maar ik krijg het klepje niet open in de wielkast moet je de schroeven helemaal losdraaien of een kwartslag draaien ??

ik heb er niet veel werk van gemaakt en het al snel opgegeven omdat ik gisteren door mijn rug ben gegaan en op de knieen zitten voor een auto niet meevalt

maar ik was benieuwd wat voor lampje erin zit omdat ik een rood puntje in het midden heb zitten .waarmee deze topic gestart is en het raadsel nog niet opgelost is

,,wordt vervolgd,,

Hans

Link naar reactie
Nou jongens,wat een gekloot. :huh:

Heb ik eindelijk alles gevonden,ben ik klaar om mijn ledjes erin te steken, zijn mijn led's te breed voor de insteekfitting :D

Hoe is dit nu weer mogelijk? :thumbup:

Zijn er led's die smaller zijn?

Schiet mij maar lek.

zie post 27 en 28 wel een nummertje trekken :schater:

Hans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.