Ga naar inhoud

stadslichten


heyst56

Aanbevolen berichten

toen ik vanavond naar mijn auto keek viel mij op dat in de stadslichten een rode punt was te zien een soort ledlampje of laserlicht

iemand een idee wat dat is ? heeft het iets te maken met de hoogteverstelling van de xenon verlichting ?

ik ben gewoon benieuwd wat het is :thumbup:

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

:rolleyes: nog nooit gezien, zijn de hallogeen lampen wel normaal of zitten hier zogenaamde

xenon looks in, misschien dat die kleuren daardoorkomen. Vindt het overigs wel lelijk zo :thumbup:

Link naar reactie

er zitten orginele vanaf de fabriek af xenonlampen in op de foto lijkt het rode licht feller dan in werkelijkheid het is een rode reflektie

mischien alleen bij post-facelift modellen ?

Hans

ps nog even gekeken de unit voor het stadslicht bevat geen lamp alleen de verlichte krans eromheen voor de rest lijkt het een dummy

binnenin de motorruimte staan ook de stikkers met 25000 volt lijkt mij wat teveel van het goede voor hallogeen :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
er zitten orginele vanaf de fabriek af xenonlampen in op de foto lijkt het rode licht feller dan in werkelijkheid het is een rode reflektie

mischien alleen bij post-facelift modellen ?

Hans

Weet je het zeker dat er Xenonlampen in de verstralers zitten? ik heb ook dubbele xenon maar niet in de middelste verstralers, daar zitten gewone halogeenlampen in.

Als ik groot licht sein dan gaan de 2 middelste verstralers aan zet ik groot licht vast dan gaan de middelste verstralers aan en gaat er in de xenon een klepje (of zoiets)

om zodat die extra meestralen.

Hoe ziet de lamp er trouwens eruit (als je hem eruit haalt)?

Link naar reactie
  • Administrator
ruud

zie post 6 , en de lamp eruithalen gaat niet volgens de handleiding is dat wegens de hoogspannig een klus voor de garage]

Dus als ik het goed begrijp heb jij 4 xenon lampen erin :harhar:

dan wordt het denk ik een gevalletje ''dealertje'' om de lamp te bekijken want 25000v wil je echt niet voele :lol2:

Link naar reactie
Weet je het zeker dat er Xenonlampen in de verstralers zitten? ik heb ook dubbele xenon maar niet in de middelste verstralers, daar zitten gewone halogeenlampen in.

Als ik groot licht sein dan gaan de 2 middelste verstralers aan zet ik groot licht vast dan gaan de middelste verstralers aan en gaat er in de xenon een klepje (of zoiets)

om zodat die extra meestralen.

Hoe ziet de lamp er trouwens eruit (als je hem eruit haalt)?

Ik heb ook alleen Xenon lampen in de buitenste fittingen zitten. In de binnenste zitten halogeenlampen voor het seinen met grootlicht.

Bij permanent groot licht gaan de Xenon lampen branden en wordt de spiegel die daar voor het dimlicht zit weggeklapt . Het is dus volgends mij iets anders dan Ruud heeft omschreven. Bij permanent groot licht branden de halogeen lampen niet.

Angles eyes zijn op de Z4 nooit standaard geleverd dus ik ben bang dat er toch met de verlichting is gerommeld. Hoe weet je trouwens zo zeker dat er nooit mee gerommeld is?

25.000 Volt is een spanning die hoort bij Xenon verlichting. Ik zou inderdaad maar eens even naar de locale BMW dealer voor uitleg.

Link naar reactie
  • Administrator
hahaha nee ik heb 2 xenon lampen en de stadslichten zijn de zgn angel-eyes dus dim en grootlicht uit de buitenste units en stads uit de binnenunits

Oh dan kan je de lampen er gewoon uithalen daar zit echt geen 25000v op, ben benieuwd of dit gewoon witte lampen zijn.

Ik heb eerder het idee dat hier lampen met een gekleurd glas inzitten (soort xenon look) die door het stadslicht kleuren in de reflector

Link naar reactie
  • Administrator
Bij permanent groot licht gaan de Xenon lampen branden en wordt de spiegel die daar voor het dimlicht zit weggeklapt . Het is dus volgends mij iets anders dan Ruud heeft omschreven. Bij permanent groot licht branden de halogeen lampen niet.

Zou ook kunnen heb het eens geprobeert om te kijken, seinen gauw naar de voorkant rennen maar toen waren ze al uit :schater:

Bij permanent groot licht branden de halogeen lampen niet, jawel hoor ben het net even wezen testen :harhar:

Link naar reactie
Bij permanent groot licht branden de halogeen lampen niet, jawel hoor ben het net even wezen testen :lol2:

Mea culpa. Ik heb net ook even gekeken, en weer wat geleerd vandaag! Ze branden inderdaad allebei bij groot licht. :harhar:

Ik heb meteen ook gezien dat ik er eens witte halogeen lampen in ga zetten i.p.v de iets gele die er nu inzitten. Staat mooier bij de Xenon lampen. De stads- en mist lampen heb ik al vervangen door witte LED's.

Link naar reactie

van elke opmerking zin of onzin wordt ik hier wijzer :schater:

nog even gekeken maar de stadslichtjes \lampjes krijg ik er ook niet uit zonder de halve auto te slopen volgens de handleiding is dat bij xenon dus bij mij ook een klus voor de garage het is een lampje dat van achter vandaan de gekartelde ring laat oplichten ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven

nog even een afbeelding van een xenonlamp unit opgezocht maar kan de klep waarover gesproken wordt niet vinden zie foto ik denk dat er meerdere varianten bestaan

naar gelang van bouwjaar

Hans

mtq5mzq5x3a.png

]

Link naar reactie
  • Administrator
nog even een afbeelding van een xenonlamp unit opgezocht maar kan de klep waarover gesproken wordt niet vinden zie foto ik denk dat er meerdere varianten bestaan

Bedoel je de klep voor het verwijderen van de lampen? deze zit in de wielkast. bedoel je de kelp die omgezet wordt tijdens het inschakelen van het grootlicht, daar kom je niet bij die zit in de unit :harhar:

Link naar reactie
Angles eyes zijn op de Z4 nooit standaard geleverd dus ik ben bang dat er toch met de verlichting is gerommeld.

Ehm, hoe noem je die ringen dan? Ik heb ze namelijk ook en da's weliswaar niet standaard op mijn uitvoering, maar wel een af-fabriek geleverde optie (ik heb de lijst opgevraagd). Ik heb alleen die rode gloed niet.

4237768627_6b861e58df.jpg

Link naar reactie
ik bedoel de klep die in de lamp zit die open zal moeten gaan bij grootlicht die is niet te vinden op de tekening

Ik denk dat die klep alleen te vinden is in koplampen met slechts 1 Xenonlamp (pre facelift). Deze lamp brandt met de klep/spiegel omlaag als dimlicht, en zodra je je grootlicht aanzet dan klap de spiegel weg zodat het volledige licht van de Xenonlamp naar voren kan schijnen.

Na de facelift hebben de koplampen waarschijnlijk 2 Xenonlampen en is de klep op de buitenste lampen niet meer nodig omdat bij grootlicht de binnenste Xenonlamp gaat branden waar geen spiegel voor zit.

Kan Hans eens kijken of er bij grootlicht 1 of 2 Xenonlampen branden?

Als dan alleen de binnenste lampen branden dan steunt dat mijn 'theorie'........

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.