Ga naar inhoud

iPhone tip...


bridders

Aanbevolen berichten

iPhone4 "antenna issue" FAQ.

Na het te hebben gelezen heb ik besloten dat er geen radio engineer aan mij verloren is gegaan. ^_^ :D

Ik ben dan ook klaar voor een uitgebreid consult bij Tja, onze Forum "anything with Radio Frequency Meister". tinfoilhatsmile.gif

De bottom line snap ik wel: get a case for your iphone (was ik toch al van plan) :newblush:

Link naar reactie

Don't worry: dat gaat allemaal over signaalsterktes en data uitwisseling. Als in: telefoneren en internetten.

Zolang je de iPhone maar blijft gebruiken om foto's mee te maken, bar-codes te scannen en op meetings wedstrijdjes ik-heb-meer-apps-dan-jij te winnen, hoef je je nergens druk over te maken... :newblush:

Link naar reactie
Don't worry

oh, maar hij heeft het over zakjes zout water, maar dat is dan je hand en dat screwed dan weer de antenne...of zo... :newblush:

Webb says in his post this week that the hand contact has two effects on any antennas.

One is “detuning.” Webb describes the human hand as a bag of salty water. As a result, the hand is dielectric, which means it can concentrate an electric field. When your hand touches an antenna, it loads the antenna with this concentrated field, which in turn lowers the antenna’s resonating frequency. And that means it may be “harder to squirt energy into [the antenna] at the frequency we want” — the frequency to make a cell phone call, for example, Web writes. In some cases, this detuning can completely “kill” the antenna, according to Webb.

Link naar reactie

Ja, handig toch (maar niet heus).

Om teveel straling op oorhoogte te voorkomen, plaatsen ze de antenne onderin. Daar waar je hem vasthoudt :newblush: . Lastig bijverschijnsel: je hand schermt dan de antenne af en de ontvangen signaalsterkte zwakt af, en bovendien moet de ingebouwde zender op hoger vermogen gaan werken om nog er iets uit te kunnen krijgen. Duh.

Die KPN-koelkast met uittrekbaar antennetje die ik tot voor kort gebruikte was zo slecht nog niet, healthwise.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Conclusie; De aaifoon is een veel te duur en ook nog eens slecht werkend apparaat van een firma die schijt heeft aan zijn klanten!

Het lijkt de Z4 van BMW wel! :schater:

Link naar reactie

Voor de mensen die graag een vooraf in elkaar gezette route willen rijden van bijvoorbeeld de website www.gpstracks.nl is het een teleurstelling dat TomTom en andere navigatie software op de iPhone deze bestanden niet kan inlezen. Gelukkig is er voor de jailbreaked iPhone users die Navigon gebruiken een oplossing die goed werkt.

Dit heb je nodig (voor PC users):

- jailbreaked iPhone met Navigon

- itn bestand met route

- programma om bestanden naar je iPhone te zetten (bijv: i-FunBox)

- .itn naar .targets converter

1: Converteer de .itn met ITN Converter naar een .targets bestand (kies voor Navigon MN 7, iPhone als format en wijzig de extensie in .targets).

2: Via i-FunBox naar de volgende map bladeren: /var/mobile/Applications/<application id>/Documents/Routes

3: Kopieer het .targets bestand naar de map in stap 2. Klaar!

ps: Het Application ID vind je door simpelweg even door de mapjes onder /Applications/ te bladeren, totdat je Navigon ziet.

Link naar reactie

Probleem is dat in de 3G maar 128Mb werkgeheugen zit (3GS 256Mb en de iPhone 4 1Gb). De 16Gb is voor dataopslag (gelijk een harddisk in een PC). De 128Mb zit voor 125Mb vol bij het opstarten van iOS4. Blijft er 3 Mb over voor apps. Da's te weinig met trage apps als gevolg. Het lijkt erop dat Apple een blunder heeft begaan om iOS4 voor de 3G vrij te geven.

Nu ik terug ben bij iOS3 (3.1.3) flitst deze weer als vanouds en doet de Parrot MKi9000 het ook weer feilloos.

Link naar reactie
Of dat is juist een reden om er wel een te nemen, aangezien ze berichten gecodeerd verstruren. :thumbup: ;)

@z3widebody;

Maar als 'ie dan in een aantal landen niet werkt (en wellicht volgen er meer), dan schiet dat niet echt op. :angry: Bovendien verstuur ik echt geen berichten waarvan de inhoud zo geheim c.q. illegaal is dat een overheid dat niet mag controleren. Ze doen het best maar, als ik m'n telefoon maar kan gebruiken.

@z3mrunner;

Welkom terug uit Italie, wij zaten in het noorden en daarna in Oostenrijk. Ook mooi weer, maar (gelukkig) geen 48 graden :newblush:

Paar posts hoger zie je een beschrijving van jailbreakme.com en daarna ook nog info hoe je .itn's kunt converteren en op de iPhone m.b.v. Navigon kunt gebruiken.

Die PDF exploit is idd niet zo mooi :angry: Vraag me af of het ook nog een probleem is als je met SSH het root password gewijzigd hebt na jailbreak. Ik ga het in ieder geval niet testen :angry:

Link naar reactie

Thanks Bas! weet ik nu 100% zeker dat ik 'm dus niet hoef te upgraden. :harhar:

Ik ben al gebeld door de "vrienden" van T-mobile, of ik de twee iPhone abo's die ik nu heb lopen wilde verlengen met een iPhone4, de wachttijd was tussen de 8 en 10 weken... :harhar: Verder was er geen korting of wat dan ook. Ook konden ze niks zinnigs zeggen wanneer de witte (Mizzz Coupe wil graag een witte, heeft ze nu ook) leverbaar zou zijn, anders dan dat daar een wachttijd van "minimaal 14 weken" opgegeven werd.

Gek genoeg doet de 3G het na twee jaar nog perfect (onder OS 3.1 dat wel). Heb ik nog nooit gehad dat een telefoon het 2 jaar uit heeft gehouden met mij. Ik wacht wel op de hardware-revisie die death grip hardwarematig oplost.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.