Ga naar inhoud

Vele kleine ZZZtjes maken 1 grote...


///Maikel

Aanbevolen berichten

Hey forummers,

Aangezien de ZZZ(Z)-manie helemaal is toegeslagen bij mij, kon ik het niet laten te beginnen met een collectie Z3 miniaturen aan te leggen.

Ebay is hier uiteraard enorm geschikt voor :wave: Ook heel leuk voor de portemonnee :thumbup:

Maar goed, een hobby mag wat kosten, toch?

Vandaar dit topicje dat er denk ik nog niet was?

Zij die zich geroepen voelen, kunnen hier wat info kwijt over hun modelbouw autootjes. Uiteraard zijn foto's meer dan welkom.

En vanzelfsprekend zijn non-Z3 modelletjes ook meer dan welkom hier B)

Oorspronkelijk had ik de bedoeling om een model te zoeken dat vrijwel identiek was aan mijn roadster. Echter, al vrij snel wilde ik van zowel de roadster als de coupe een model hebben van elke motorvariant. :schater:

En zelfs dat voornemen moet ik nu laten varen... Ik wil er gewoonweg heel veel, want ik vind ze geweldig!

Waarschijnlijk het kind dat weer in me naar boven komt? ;)

De eerste 7 modellen zijn gekocht via Ebay, waarvan er reeds 2 geleverd werden.

Momenteel in mijn bezit zijn een QP 2.8 en een Roadster 1.9. Beide van UT-models.

img0649.jpg

img0640r.jpg

img0658.jpg

img0662w.jpg

img0660u.jpg

Ik zal regelmatig postjes toevoegen wanneer er een nieuw modelletje toekomt.

Greets

Maikel :angry:

Link naar reactie
  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je nog eens een prefacelift 2.8 roadster tegenkomt, mag je bij mij aan de bel trekken. Maar volgens mij is deze uitvoering er niet van UT models :thumbup: .

Ze zijn in ieder geval heeeel mooi. Ik kan me dat bovenkomende kindgevoel wel voorstellen! :wave: ;)

En dan liggen er nu 'prachtige' modellen van de Z4 met een speedboot op een aanhanger bij de Action B) . Ik weet niet hoe serieus je die verzameling wilt maken... :schater:

Link naar reactie
Momenteel in mijn bezit zijn een QP 2.8

Maikel, wat schattig dat je onze coupe als model hebt gekocht!! :wave:

Dezelfde 1:18 UT models, staat ook bij ons in de kast:

IMG_1700.JPG

IMG_1699.JPG

Dezelfde coupe heb ik ook nog in het zilver (lijkt al wat meer op je roadster), omdat ik voor onze groene coupe een zilvere had gekocht (op een zaterdag), maar de BMW dealer in Duitsland de auto ook al aan iemand anders had verkocht. B) Dat hoorde ik pas op maandag...en op zondag had ik die zilveren al gekocht. Dus nu hebben we twee kleine (nou ja, ze zijn best flink) Z3 coupe's en een grote.

IMG_1704.JPG

Plus nog een ieniemienie Z3 coupeetje van Shuco, in 1:43. Zelfs met Styling 32s :wave:

IMG_1705.JPG

zooo klein dat de autofocus er bijna geen fix op kreeg. Is dan ook wel erg klein:

IMG_1706.JPG

Drie weken terug nog deze gekocht, zie het als een wens die eerst in schaal 1:24 uitkomt, voordat er een 1:1 komt ;)

IMG_1696.JPG

IMG_1698.JPG

Dit zou dan 1:1 een ideaal stel zijn (de Z4 dan natuurlijk ook groen, maar die hadden ze niet)

IMG_1702.JPG

:thumbup: & :angry:

Link naar reactie
Als je nog eens een prefacelift 2.8 roadster tegenkomt, mag je bij mij aan de bel trekken.

Hier een rode 2.8 (een beetje McGuyver krijgt 'm wel Boston Grun), uit 1997, dus zelfs een enkel vanos Bart!

f3_1_bl.JPG

Link naar reactie
Als je nog eens een prefacelift 2.8 roadster tegenkomt, mag je bij mij aan de bel trekken. Maar volgens mij is deze uitvoering er niet van UT models :angry: .

Ze zijn in ieder geval heeeel mooi. Ik kan me dat bovenkomende kindgevoel wel voorstellen! ;) B)

Ze zijn er hoor, ik heb deze namelijk gekocht :wave:

linkje

Regelmatig Ebay in het oog houden. Zo kwam ik vorige week een coupe 3.0 tegen van UT models. Zéér uniek, maar ben bij 50 euro gestopt met bieden... :thumbup:

Link naar reactie
Maikel, wat schattig dat je onze coupe als model hebt gekocht!! :wave:

Ja he, B)

Ook weer supersympathiek van je om zo een leuke post achter te laten ;)

Dezelfde coupe heb ik ook nog in het zilver (lijkt al wat meer op je roadster), omdat ik voor onze groene coupe een zilvere had gekocht (op een zaterdag), maar de BMW dealer in Duitsland de auto ook al aan iemand anders had verkocht. :thumbup: Dat hoorde ik pas op maandag...en op zondag had ik die zilveren al gekocht.

Als je je zilveren ooit van de hand wil doen... :wave: Een pm'etje is snel gestuurd :angry:

Plus nog een ieniemienie Z3 coupeetje van Shuco...

Afgelopen weekend heb ik ook nog 2 kleine Welly'tjes gekregen en een mini Bburago Z3tje.

Boy o boy wat is het fijn om weer kind te zijn :schater:

Link naar reactie
(een beetje McGuyver krijgt 'm wel Boston Grun), uit 1997, dus zelfs een enkel vanos Bart!
Ja, die truuk heb ik al gedaan, gekocht als:

daniellamodel.jpg

Und jetzt (let op Erweitert Leder in het interieur):

modelletje.jpg

modelletje2.jpg

Maar ik wil ook zo'n UT-model, lekker groot!

Link naar reactie
Als je je zilveren ooit van de hand wil doen... :thumbup: Een pm'etje is snel gestuurd :thumbup:

Nog sneller heb ik 'm zaterdag voor je meegenomen :foto: :notworthy:

Link naar reactie
Ze zijn er hoor, ik heb deze namelijk gekocht
Echt? :notworthy:

Ik heb wel pre-facelift 4-cylinders gezien, óf facelift 2.8's, maar nooit een 2.8 pre-facelift van UT!

Ik kan het op de kleine foto'tjes niet zo goed zien.... hint hint

Link naar reactie
Nog sneller heb ik 'm zaterdag voor je meegenomen :thumbup: :thumbup:

Superrrr!

Laat maar een prijsje weten he :notworthy:

Link naar reactie
Ik kan het op de kleine foto'tjes niet zo goed zien.... hint hint

Ik heb hem nog niet binnen, van zodra hij aankomt, wordt alles natuurlijk hier gepost :notworthy:

Link naar reactie
Ja, die truuk heb ik al gedaan, gekocht als:

...

Und jetzt (let op Erweitert Leder in het interieur):

..

Maar ik wil ook zo'n UT-model, lekker groot!

Bart, you are the one and only true McGuyver!!! :thumbup:

:thumbup: Wordt een spannende week :schater: .

Arme F5 toets.. :foto:

Superrrr!

Laat maar een prijsje weten he :notworthy:

Zilveren Coupe is verkocht :foto:

Link naar reactie

Het volgende model is vandaag aangekomen :blink:

Ditmaal een miniatuur van Bburago. Een Z3 :P Roadster.

Het mag echter wel gezegd zijn dat het verschil in afwerking van Bburago tov UT models frapant is...

Voorlopig ga ik toch maar enkel nog de modelletjes van UT models zoeken... :thumbup:

De pics:

img0679p.jpg

img0675u.jpg

img0678m.jpg

img0681r.jpg

Link naar reactie

Ik heb ook een aantal modelletjes:

de x5 (heb ik een paar maandjes gereden)

de e46 (heb ik 2 jaar gereden)

de Z3 M Coupe Imolarot, staat meer stil dan dat ik ermee rijd :schater:

en zo heb ik nog een aantal modelletjes waaronder roadsters. zal gauw eens foto's nemen, oh ja ik heb ook een loopauto de Z4 die kreeg ik bij mijn Z3 toen ik die kocht van de dealer erbij!!! :blink: hoort deze ook bij de modelletjes thuis :thumbup::P

Link naar reactie
Vandaar dit topicje dat er denk ik nog niet was?

Zij die zich geroepen voelen, kunnen hier wat info kwijt over hun modelbouw autootjes. Uiteraard zijn foto's meer dan welkom.

En vanzelfsprekend zijn non-Z3 modelletjes ook meer dan welkom hier :thumbup:

Er Zijn er inderdaad meer hier die dat een gave hobby vinden Maikel, hier hier en hier (en beslist in meerdere topic's) kwam het ook voorbij.

Zelf lijkt het mij inderdaad een megaverslavende hobby, aangeZien ik mij al aan meerdere verslavingen blootgeef neem ik deZe er maar even niet bij... :P

Vraagje: Wat doet Zo'n 1:18 model in lengte? Zien er cool uit!

Het valt me wel op dat je mooiere foto's van je modellen dan van je 1:1 ZZZ maakt Maikel... :blink:

Link naar reactie
Vraagje: Wat doet Zo'n 1:18 model in lengte? Zien er cool uit!

Het valt me wel op dat je mooiere foto's van je modellen dan van je 1:1 ZZZ maakt Maikel... :blink:

Qua lengte zitten ze rond 22 cm Frido.

Ik moet inderdaad dringend eens mooie foto's (laten) schieten van de ZZZ. Maar daar zijn de afspraken reeds voor gemaakt :schater::thumbup:

Link naar reactie
Vraagje: Wat doet Zo'n 1:18 model in lengte?

Frido, wees eens eerlijk...je wil dat natuurlijk alleen maar weten om de bezwaffelbaarheid van zo'n model in te kunnen schatten... :thumbup:

Link naar reactie

Maikel, dit was natuurlijk geen verstandig topic. Net deze "gewonnen" op eBay.de :thumbup:

297e_1.JPG

Z3 coupe 1:87 (en ik vond de 1:43 al klein!!)

Link naar reactie

Hmmm ik heb ook nog ergens een gehele collectie 1:18 schaalmodellen liggen.Wat ik zo uit mijn hoofd weet heb ik de volgende modellen(mis er vast een aantal) :

Ferrari 250GTO

Ferrari 250 Testarossa 1952

Ferrari Testarossa 1988

Ferrari F40

Ferrari Mythos

Ferrari 348TB

Ferrari 348TS

Ferrari Daytona

Mclaren F1

Chevrolet Corvette C4

BMW 850i

Pontiac GTO The Judge

Mercedes Convertible uit 1947(weet exacte type helaas zo niet)

En volgens mij heb ik er nog wel wat waar ik zo even niet op kan komen...wellicht toch maar weer eens die dozen opzoeken.. :wave:

Link naar reactie
Maikel, dit was natuurlijk geen verstandig topic. Net deze "gewonnen" op eBay.de ;)

297e_1.JPG

Z3 coupe 1:87 (en ik vond de 1:43 al klein!!)

:thumbup:

Way to go Ruud! Leuk dat er zoveel reactie komt op dit topic jongens! :wave:

Link naar reactie

Ik heb een hoeveelheid miniaturen staan van met name Porsche en BMW. De belangrijkste zijn altijd in 1:43 van Minichamps. Overige fabrikanten vind ik de kwaliteit beduidend minder. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Uiteraar heb ik ook de originele verpakking zorgvuldig bewaard.

Daarnaast hebben we een grote hoeveelheid VW Kevers en allerlei snuisterijen diehiermee te maken hebben.

inderdaad kan dit tot verslaving lijden. Die periode heb ik gehad nu ik de modellen heb die ik wilde. Komt er een nieuwe Porsche 911 , BMW Z uit dan houdt ik mij zeker weer aanbevolen.

dsc04608.jpg

dsc04605.jpg

dsc04606.jpg

Link naar reactie
Ik heb een hoeveelheid miniaturen staan van met name Porsche en BMW....

Wauw, wat een collectie!

Heel mooi.

In de kleinere schalen is Minichamps inderdaad koploper denk ik wat betreft afwerking.

Persoonlijk heb ik liever de 1/18 modellen (compensatiegedrag, je weet wel... :schater: )

In deze maat voldoet UT models ruim aan de verwachtingen, al is het wel zo dat zelfs 2 modellen van UT models onderling sterk kunnen verschillen qua afwerking... :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.