Ga naar inhoud

FORUM vraag


Aanbevolen berichten

Al sinds het begin valt het mij op dat het hier mensen heel erg stoort als je als newbie ergens op reageert in je volle onwetendheid. Een vraag over velgen verlagen of welk ding dat al een keer gepasseerd is wordt afgestraft met een zwaai naar de zoekknop. Als newbie weet je dat er eentje is. Maar de uitkomst is soms zo divers dat je een gat in de lucht aan het zoeken bent.

Ik kan me voorstellen dat als je hier al lang zit dat men het vervelend vind als je weer een vraag over seat bushings ziet of andere dingen. Echter is het voor newbies niet leuk en erg onwelkom om gelijk om de oren geslagen te worden met allerlei dingen. Bepaalde personen maken het behoorlijk bont en hebben al een naam die iedereen kent(noem geen namen).

Ik heb deze ook niet geopend om alleen te zeuren want er zijn echt een hele hoop mensen die wel newbies helpen! Dankzij Pierre kom ik steeds dichterbij mijn keus van de velgen. En bijvoorbeeld Sledge is ook altijd klaar voor een helpende hand!

Maar wil gewoon even een puntje neerzetten dat er ondanks dat het een forum is dat het voor nieuwe mensen soms best onaangenaam is!

Wat is een zeurtopic zonder een oplossing??? Ik heb er over nagedacht en vraag daarom ook om jullie mening? Kunnen we niet een topic openen om daar gewoon een losse vraag neer te zetten? waar gewoon alles in gevraagd kan worden? Dan kan iedereen zien dat het om dat topic gaat. Mensen die zich daar mateloos aan storen kunnen dat topic overslaan en mensen die benieuwd zijn en hun kennis willen delen kunnen het dan lezen...

En dames en heren. Dit was niet een poging tot afkraken of mensen in een negatief daglicht te zetten. Het is puur bedoeld om wat te kunnen veranderen! Hopelijk wordt dit niet verkeerd opgevat!!! Het is en blijft positief bedoelt!

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vragen Staat Vrij

lijkt me de beste keuze

:rolleyes:

Maar misschien een pinned topic maken in die lounge "lees mij eerst voordat je gaat posten"

in een vriendelijke toonzetting :mellow:

Link naar reactie

Ik vindt het een goed idee, al begrijp ik niet helemaal hoe je het wilt laten werken.

Ik ben het trouwens helemaal eens met jouw 'probleem'.

Voor nieuwelingen of voor minder technisch onderlegde mensen is het soms moeilijk om precies te beoordelen of hun specifieke probleem al eens is besproken.

De meest logische oplossing voor deze mensen is dus het posten van een nieuw topic waarin zij dan hun specifieke probleem uit de doeken doen.

Wanneer je dan al deze vragen in één topic wil gan plaatsen, ben je weer het overzicht kwijt omdat je dan op een gegeven moment door het hele topic moet gaan scrollen om te kijken of jouw probleem erbij staat.

Ik ben gewoon voor het idee om iedere vraag netjes te behandelen en wanneer er al meerdere topics over geschreven zijn kan je altijd (met een vriendelijke noot) daarnaar verwijzen.

Link naar reactie
Vragen Staat Vrij

lijkt me de beste keuze

:kisstogether:

Maar misschien een pinned topic maken in die lounge "lees mij eerst voordat je gaat posten"

in een vriendelijke toonzetting :unsure:

Inderdaad Micheal en Ivo, goede zet, vragen staat vrij en er zijn geen domme vragen, immers wist die persoon wat jij wist dan vroeg ie het niet...

Dus geef iedereen het voordeel van de twijvel, en vind je het niks reageer dan niet, beter niet reageren dan iemand de grond in boren, of voor stom/dom uitmaken je zou dan immers iemand ver vooroordelen endat zegt dan weer meer over jou dan over die persoon.

Laten we het gezellig houden, geintjes zijn is leuk maar hou ze wel leuk/grappig en niet vernederend of dom.

like the song, "all we need is love and understanding" beatless ofzo?? :thumbup:

Link naar reactie

Je hebt nog altijd je "eigen filter". :kisstogether::thumbup:

Als ik weinig tijd heb, lees ik snel de onderwerpenlijst door en wat me niet aangaat (cq roadsters, Z4, etc) bekijk/lees ik niet.

Heb ik wat meer tijd, dan kan het zijn dat ik meer onderwerpen ga lezen en evt. reageren.

Verder vind ik idd dat het de bedoeling is dat we nieuwe mensen helpen met goede raad en als ik d'r geen zin of tijd voor heb, laat ik het posten gewoon...

Ik kocht mijn QP in 2003 na lang speuren en zoeken via het internet, maar pas begin 2005 kwam ik voor 't eerst op het ZZZ forum terecht. Heb niet echt problemen gehad met de aankoop of dergelijke, maar ik merk toch steeds weer dat er hier een hoop mensen zijn die meer weten van een ZZZ dan ik.

Link naar reactie
Al sinds het begin valt het mij op dat het hier mensen heel erg stoort als je als newbie ergens op reageert in je volle onwetendheid. Een vraag over velgen verlagen of welk ding dat al een keer gepasseerd is wordt afgestraft met een zwaai naar de zoekknop. Als newbie weet je dat er eentje is. Maar de uitkomst is soms zo divers dat je een gat in de lucht aan het zoeken bent.

Ik kan me voorstellen dat als je hier al lang zit dat men het vervelend vind als je weer een vraag over seat bushings ziet of andere dingen. Echter is het voor newbies niet leuk en erg onwelkom om gelijk om de oren geslagen te worden met allerlei dingen. Bepaalde personen maken het behoorlijk bont en hebben al een naam die iedereen kent(noem geen namen).

Ik heb deze ook niet geopend om alleen te zeuren want er zijn echt een hele hoop mensen die wel newbies helpen! Dankzij Pierre kom ik steeds dichterbij mijn keus van de velgen. En bijvoorbeeld Sledge is ook altijd klaar voor een helpende hand!

Maar wil gewoon even een puntje neerzetten dat er ondanks dat het een forum is dat het voor nieuwe mensen soms best onaangenaam is!

Wat is een zeurtopic zonder een oplossing??? Ik heb er over nagedacht en vraag daarom ook om jullie mening? Kunnen we niet een topic openen om daar gewoon een losse vraag neer te zetten? waar gewoon alles in gevraagd kan worden? Dan kan iedereen zien dat het om dat topic gaat. Mensen die zich daar mateloos aan storen kunnen dat topic overslaan en mensen die benieuwd zijn en hun kennis willen delen kunnen het dan lezen...

En dames en heren. Dit was niet een poging tot afkraken of mensen in een negatief daglicht te zetten. Het is puur bedoeld om wat te kunnen veranderen! Hopelijk wordt dit niet verkeerd opgevat!!! Het is en blijft positief bedoelt!

Ik deel je mening. Dit forum is er voor en door lotgenoten, dus laten we elkaar lekker helpen en als je geen zin hebt in de zoveelste ´domme´ vraag dan gewoon lekker laten passeren. Er is vast iemand anders die de vraag kan en wil beantwoorden.

Link naar reactie
Ik deel je mening. Dit forum is er voor en door lotgenoten, dus laten we elkaar lekker helpen en als je geen zin hebt in de zoveelste ´domme´ vraag dan gewoon lekker laten passeren. Er is vast iemand anders die de vraag kan en wil beantwoorden.

5yi46ys.gif

:kisstogether:

Link naar reactie

Geloof me hier valt het reuze mee :kisstogether:

Ik heb laatst nog een soortgelijk topic op het M forum geplaatst. Daar hebben ze een betaald gedeelte dat niet toegankelijk is voor mensen die niet willen betalen. Daar zei een van die betalers tegen een nieuweling die een vraag stelde dat ie eerst maar eens moest betalen alvorens ie antwoord kreeg. Voor niks gaat de zon op was de boodschap. Gelukkig werd ie ook door anderen gecorrigeerd. De forumspirit gaat er net om dat we mekaar helpen nieuw of niet nieuw en verwijzen naar de zoekfunctie kun je ook vriendelijk doen met een korte hint :thumbup: Iedereen is een keer nieuw begonnen en eigenlijk leiden we zo onze eigen opvolgers op en leren nieuwe en interessante mensen kennen met dezelfde hobby en interesse's.

Link naar reactie

Mijn idee........ er is btw geen vraag als eeen domme vraag. Als je het gewoon niet weet of niet kan vinden, prima, degenen die het wel weten kunnen een gewoon antwoord geven of verwijzen via links naar het betreffende topic.

Verwijzen naar een search functie is bijna net zo ergelijk, zo mogelijk meer dan het zg anoniem ingelogd staan. Zinloze functie, want iedereen weet toch wie het is.

Link naar reactie
Bepaalde personen maken het behoorlijk bont en hebben al een naam die iedereen kent(noem geen namen).

Ik hou van recht voor z'n raap. Noem mijn naam als je mij bedoelt, en dat doe je.

Link naar reactie

iedereen is natuurlijk vrij om te reageren. je kan ook niet altijd genuanceerd je mening meegeven met de beperkte middelen die het internet ons verschaft. gebrek aan intonatie, gelaatsuidrukking enz... vaak moeten we enkele posts gebruiken om de boodschap, zoals ze boedoeld was, goed overkomt.

ik ga me niet voor of tegen rob of andere fanatieke forummers uitspreken. (euh ja, ik vermeld een naam; ben belg en draai niet zo graag rond de pot) ik vind dat dit deel uitmaakt van de specifieke cultuur van het forum. als er bepaalde nieuwelingen of vertrouwelingen het er moeilijk mee hebben kunnen ze toch kiezen om zelf wél op een bepaalde, reeds meermaals gestelde, vraag te antwoorden nadat er iemand hen op de robknop gewezen heeft.

in een forum moet plaats zijn voor discussies. liefst over de inhoud, maar soms ook over de vorm.

neem het allemaal niet té serieus op, en laat elkaar de ruimte

Link naar reactie
kruispost met je bericht hierboven, rob

was al aan het schrijven voor je gepost had <_<

Typisch Nederlands om weer met het vingertje aangewezen te willen worden. Voor de goede orde deze topic heb ik geopend naar aanleiding van meerdere topics van meerdere gebruikers die om hun oren geslagen werden met allerlei redenen waar ze weinig tot niets aan konden doen. Dat jij je door mijn geschreven tekst aangevallen voelt kan ik niks aan doen. Hij was niet aan 1 persoon gebonden, meer de zeer fanatieke forummers. Echter bied ik wel mijn welgemeend excuus aan als het aanvallend op jou alleen over kwam. Immers vat ik jouw opmerking in de topic van roodkapje: " Ik heb het inmiddels he-le-maal gehad met een bepaald aantal nieuwe leden" ook niet persoonlijk op. Maar welkom voelen is anders....

Link naar reactie

Als we nou allemaal eens een avondje goed gaan blowen... zien we alleen maar bloemetjes, roze en alleen maar mooie dingen op het forum.

Animolijst:

- Martinvh

- (S)topless

Link naar reactie
Als we nou allemaal eens een avondje goed gaan blowen... zien we alleen maar bloemetjes, roze en alleen maar mooie dingen op het forum.

Animolijst:

- Martinvh

Alleen als er White Widow is <_<

Link naar reactie

Het probleem van een forum is gewoon echt dat emotie, gevoelens etc. etc. niet 1 op 1 zijn over te brengen.

Iedereen op dit forum bedoelt echt alles goed... dat moet wel bij allemaal liefhebbers onder elkaar.

Dat we elkaar af en toe niet zo serieus moeten nemen lijkt me duidelijk. (Ca. 98% van mijn posts is onzin, maar ik vind het gewoon gezellig en leuk om een reactie uit te lokken.... al zouden jullie mij bovendien serieus nemen, dan zouden we naar het Alcoholistenforum kunnen :schater: )

Link naar reactie

Als we nou allemaal eens een avondje goed gaan blowen... zien we alleen maar bloemetjes, roze en alleen maar mooie dingen op het forum.

[unquote]

Ik heb het niet zo op blowen...., krijg ik barstende hoofdpijn van.

Maar voor flink zuipen ben ik altijd te vinden!!

Link naar reactie
Als we nou allemaal eens een avondje goed gaan blowen... zien we alleen maar bloemetjes, roze en alleen maar mooie dingen op het forum.

Animolijst:

- Martinvh

- (S)topless

zal me toch nog moeten inschrijven voor de qp meeting :schater:

Link naar reactie
Ca. 98% van mijn posts is onzin, ...

Dat wil toch in ieder geval zeggen dat je 14x iets zinnigs hebt gezegd.

(Niet gek..... !) <_<

Link naar reactie

Tja, ik ben ook een newbee en heb me vanaf de eerste dag verschrikkelijk welkom gevoeld op het forum...

Ook ik heb wel eens berichtjes gehad waar ik niet altijd even blij mee was en in een enkel geval ook een PB gestuurd naar een desbetreffende persoon om uitleg te vragen over een bepaalde reactie.

Net als in het echte leven zijn er ook op een forum mensen die je wel liggen en die je niet liggen. En er zijn (zoals MartinvH al aangaf) personen die je niet altijd serieus moet nemen... Als je daar niet tegen kunt moet je denk ik gewoon van een forum wegblijven.En ook die af en toe norse, mopperende "oude" members komen ook regelmatig met hele wijze raad.

En ook ik als newbee vind dat er soms vragen gesteld worden die je makkelijk met de zoekfunctie had kunnen vinden. Soms moet je gewoon wat mer zoektermen proberen als je niet meteen het juiste antwoord vind. Denk ook dat er genoeg nieuwe members zijn die zonder te zoeken een vraag posten...

En Rob (nu we toch persoonlijk zijn geworden). Ik hoop dat je dit leest... IK KAN JE NIET MISSEN HIER!!! Dit forum in niets meer waard zonder die lieve mopperpot <_<

Immers vat ik jouw opmerking in de topic van roodkapje: " Ik heb het inmiddels he-le-maal gehad met een bepaald aantal nieuwe leden" ook niet persoonlijk op.

Toch wel apart dat Rob die post had geplaatst na jouw (in mijn ogen) niet al te vriendelijke opmerking waarin je verwijst naar ... ff opzoeken

Bepaalde personen maken het behoorlijk bont en hebben al een naam die iedereen kent(noem geen namen).

Moet me toch wel van m'n hart dat het mij niet verbaast dat Rob zich aangesproken voelt...

Link naar reactie

Toen ik de post van MichealZzZ las, wist ik meteen dat dit een gevoelige discussie zou worden.

Ik hoop dat we allemaal er goed uitkomen. De forum is van en voor iedereen! <_<

Link naar reactie

Als newbee heb ik allereerst gebruik gemaakt van de zoekfunctie, voordat ik iets ging posten.

Dat je niet meteen kunt vinden wat je zoekt is inderdaad waar, maar uiteindelijk kwam het vaak toch goed. Vergelijk dit met een eerste week bij een nieuwe werkgever, dan ga je toch ook eerst inlezen...

Van de Robknop was ik vanaf dag 1 op de hoogte, heb er ook geen moeite mee dat eerst wordt verzocht een beetje rond te snuffelen. Redundante info is niet goed voor het forum, sterker nog, maakt het gericht zoeken voor toekomstige newbee's moeilijker!

Forummembers hebben imho zowel een haal- (lees zoek) als een breng-plicht (lees helpende hand, ook vooor members die alles al eens hebben zien langs komen). Het attenderen op een zoekresultaat vind ik niet storend, ook daar ben je als newbee immers mee geholpen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.