Ga naar inhoud

FORUM vraag


Aanbevolen berichten

Alle goede bekenden van Rob (o.a. ik) hebben een mailtje gekregen met uitleg.... ik begrijp zijn punt volledig!

Heel erg jammer dat hij zich hier niet meer zal tonen, en helaas ook niet op de rit en Coupe-meeting!

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Alle goede bekenden van Rob (o.a. ik) hebben een mailtje gekregen met uitleg.... ik begrijp zijn punt volledig!

Heel erg jammer dat hij zich hier niet meer zal tonen, en helaas ook niet op de rit en Coupe-meeting!

Nou volgende ochtend...Ik had niet verwacht van Rob dat hij dit zou doen...Dit was ook totaal niet nodig. Want zoals eerder aangegeven was dit niet persoonlijk bedoeld!!! Die regel die ik geschreven had kan persoonlijk opgevat worden, maar zoveel kan persoonlijk opgevat worden als ik de reacties in dit topic lees. Vooralsnog nogmaals mijn excuus, maar vond dat dit punt wel naar voren mocht komen.. Er zijn wel verschillende meningen over mijn standpunt. Ik laat het topic gewoon open(tenzij mods anders beslissen). Echter zijn we nu tot een punt gekomen dat o.a. Rob zich aangevallen voelt en zich terugtrekt. De hele essentie van dit topic is dus ook verloren.

Link naar reactie

Namen noemen over dit soort dingen meteen al in het begin is ook niet leuk en nodig, je hoeft iemand niet meteen aan de schandpaal te hangen of ze moeten er rechtstreeks om vragen, en iedereen verdient een kans, dus Rob ik weet niet wat er aan de hand is al heb ik een vermoeden, maar kom gewoon terug en probeer iets meer te handelen zoals je zelf graag behandeld worden wilt dan gaat het vaak goed, en af en toe een slippertje zal wel menselijk zijn, al moet je het daar niet vaak op gooien anders heb je weer een bepaald structuur.

Anyway dit topic zal er niet zijn om mensen weg te jagen, integendeel tis om elkaar beter te verdragen en beter met elkaar om te gaan zodat de club band alleen maar duidelijker/hechter wordt en weweten wie spreekt en wat die daar mee bedoelt...en denk aan de nieuwen, zij weten vaak nog niet zo veel dus handel daar ook na, immers domme vragen bestaan niet, en denk je van aaaaaaaaaaaaaaarrgh ga dan snel naar je favoriete topic en laat een ander daar op in gaan, het gaat om de kwaliteit van de reacties niet de kwantiteit :thumbup:

have fun, en Rob je komt toch wel terug he :unsure: ik ken je niet maar je bent niet meer of minder dan wij dus een gelijke en niet iedereen hoeft je vriend te zijn, maar waarden e normen naar elkaar is nooit verkeerd natuurlijk.

Rijd een paar rondjes stevig in je Z3 slaap er nog een nachtje over en kom terug.

Link naar reactie
Alle goede bekenden van Rob (o.a. ik) hebben een mailtje gekregen met uitleg.... ik begrijp zijn punt volledig!

Zo ook ik... ik vind de toon waarin dit topic gestart is niet op een forum horen. Er worden daadwerkelijk mensen "aangevallen" en dat gaat nergens over. In een dergelijke sfeer voel ik me minder welkom dan door een "botte" opmerking. Een opmerking kun je negeren maar een sfeer straalt van het hele

forum af..

Ik begrijp Rob z'n beslissing maar ik zal 'm missen :thumbup:.

Link naar reactie
Zo ook ik... ik vind de toon waarin dit topic gestart is niet op een forum horen. Er worden daadwerkelijk mensen "aangevallen" en dat gaat nergens over. In een dergelijke sfeer voel ik me minder welkom dan door een "botte" opmerking. Een opmerking kun je negeren maar een sfeer straalt van het hele

forum af..

Ik begrijp Rob z'n beslissing maar ik zal 'm missen :unsure:.

X2 En ik denk niet dat ie er ditmaal op terug komt...

Het kan best zijn dat er door een aantal "oudere" forummembers zurig gereageerd wordt op veel gestelde vragen of opmerkingen.

Maar het valt me op dat heelwat nieuwelingen vragen om respekt, e.d. Dit is juist wat heelwat "oudere" forummembers verwachten van de nieuwkomers. Er wordt hier nogal vaak ingestormd met een topic en aan de manier van schrijven is het vaak te merken : ik wil een antwoord en liefst Nu meteen...

De ene kan al wat beter om met die houding dan de andere :thumbup:

Link naar reactie
Het gaat om de kwaliteit van de reacties niet de kwantiteit :thumbup:

Rijd een paar rondjes stevig in je Z3 slaap er nog een nachtje over en kom terug.

Ik begrijp Rob z'n beslissing maar ik zal 'm missen :unsure:.

Ben het hier volledig mee eens... For what's worth it..

De zoekfunctie is niet altijd even ideaal, dat heb ik ook gemerkt. Erop gewezen worden kan daarentegen helemaal geen kwaad denk ik. Elkaar een beetje stimuleren om eerst eigen onderzoek te doen, houdt je scherp.. Echter worden de laatste tijd erg veel topics volgescheten met onzin reacties. Mijn voorstel is om dat soort reacties te houden voor onderwerpen die in de praatgroep staan. Elk topic dat daar niet in staat kunnen we beter schoonhouden van dit soort reacties.

Een ongeschreven regel hier op het forum is toch wel om je eerst voor te stellen in de member gallery en dan pas te komen met vragen. Ik heb gemerkt dat mensen die dit niet doen dat ook te horen krijgen en eerder op de ROBKNOP worden gewezen dan mensen die zich wel eerst netjes hebben voorgesteld. In mijn ogen ook wel terecht.

Zoals in elke relatie heb je pieken en dalen, dus laten we gauw weer gaan pieken...

Link naar reactie
Al sinds het begin valt het mij op dat het hier mensen heel erg stoort als je als newbie ergens op reageert in je volle onwetendheid. Een vraag over velgen verlagen of welk ding dat al een keer gepasseerd is wordt afgestraft met een zwaai naar de zoekknop. Als newbie weet je dat er eentje is. Maar de uitkomst is soms zo divers dat je een gat in de lucht aan het zoeken bent.

Ik kan me voorstellen dat als je hier al lang zit dat men het vervelend vind als je weer een vraag over seat bushings ziet of andere dingen. Echter is het voor newbies niet leuk en erg onwelkom om gelijk om de oren geslagen te worden met allerlei dingen. Bepaalde personen maken het behoorlijk bont en hebben al een naam die iedereen kent(noem geen namen).

Ik heb deze ook niet geopend om alleen te zeuren want er zijn echt een hele hoop mensen die wel newbies helpen! Dankzij Pierre kom ik steeds dichterbij mijn keus van de velgen. En bijvoorbeeld Sledge is ook altijd klaar voor een helpende hand!

Maar wil gewoon even een puntje neerzetten dat er ondanks dat het een forum is dat het voor nieuwe mensen soms best onaangenaam is!

Wat is een zeurtopic zonder een oplossing??? Ik heb er over nagedacht en vraag daarom ook om jullie mening? Kunnen we niet een topic openen om daar gewoon een losse vraag neer te zetten? waar gewoon alles in gevraagd kan worden? Dan kan iedereen zien dat het om dat topic gaat. Mensen die zich daar mateloos aan storen kunnen dat topic overslaan en mensen die benieuwd zijn en hun kennis willen delen kunnen het dan lezen...

En dames en heren. Dit was niet een poging tot afkraken of mensen in een negatief daglicht te zetten. Het is puur bedoeld om wat te kunnen veranderen! Hopelijk wordt dit niet verkeerd opgevat!!! Het is en blijft positief bedoelt!

Michael

Uit mijn hart gegrepen. Ik heb ook een paar van deze reacties gehad en ben bang om nu iets te melden of te vragen. Je wordt vaak direct inderdaad terecht gewezen. Of de oplossing die je voorstelt werkt, weet ik niet. Ik zou zeggen, laat de nieuwen, waar ik er ook eentje van ben (9 maanden een Z3) gewoon hun vraag stellen en degene die er op wil antwoorden, laat die dat gewoon doen. Overigens zijn er ook mensen zoals Marvin, waarvan je direct een prachtig technisch plaatje krijgt hoe he in elkaar zit. Dat is toch machtig ?

Afijn, ik hoop dat we eruit komen.

Groeten

Harrie

Link naar reactie

Ik lees met pijn in mijn hart deze discussie en met nog meer pijn het vertrek van Rob.

Ik ben geen grote poster, maar behoor wel al bij de 'oude garde' van forum leden. Veranderingen vinden altijd plaats, maar wat ik erg jammer vind is dat het ten koste van de sfeer moet gaan.

Er zijn veel verschillende members op het forum en ieder heeft zo zijn eigenaardigheden en wensen rondom het forum. Enerzijds zijn er serieuze zaken (maar die ontaarden soms in veel off-topic geleuter) en soms zijn er (laat ik het netjes uittrukken): minder serieuze zaken (die kunnen leiden tot persoonlijke emoties). Een beetje respect naar elkaar moet toch kunnen voorkomen dat mensen zich ongemakkelijk of aangevallen voelen op dit forum.

Kunnen we niet afspreken, dat als iemand zich aan een ander stoort, dat je eerst via een PM deze persoon daar op aanspreekt. En probeer de serieuze met de minder serieuze zaken te scheiden. Dus geen off-topic geleuter in een serieus gesprek (maak maar een link naar een nieuw topic), en eis geen serieuze reactie of voel je aangevallen in een 'geleuter over niks serieus' topic.

Het forum is een communicatie middel met zijn voor- en nadelen, maar communiceer dan ook eerlijk en open naar elkaar en heb respect naar de mens achter het soms erg verhullende nickname.

Persoonlijke noot @Rob (of iemand die hem nog spreekt): ik zal je missen op de rit en forum en hoop eigenlijk dat we op de rit onder het genot van de rit zelf, als ZZZ-gekken (en enkele ZZZZ-gekken) kunnen genieten van de gezamelijke hobby.

..... just my 2ct....

Link naar reactie
Zo ook ik... ik vind de toon waarin dit topic gestart is niet op een forum horen. Er worden daadwerkelijk mensen "aangevallen" en dat gaat nergens over. In een dergelijke sfeer voel ik me minder welkom dan door een "botte" opmerking. Een opmerking kun je negeren maar een sfeer straalt van het hele

forum af..

Ik begrijp Rob z'n beslissing maar ik zal 'm missen :thumbup:.

Dit slaat dus totaal nergens op. Ik wilde eerst niet reageren op de situatie maar de rollen worden nu volledig omgedraaid. Er is HELEMAAL NIETS MIS met de post van MichaelZZZ. !!! Niet met de toonzetting en niet met de inhoud. Die jongen heeft volledig gelijk. En waar is Rob nu eigenlijk boos over? Dat hij bedoeld wordt maar niet bij naam en toenaam wordt genoemd? Hou toch op. Michael heeft een terecht punt willen maken maar geen expliciete namen willen noemen. Misschien wel juist om het leuk te houden en niemand te beschadigen? En ja, iedereen weet natuurlijk wel wie er bedoeld wordt. Maar dan vind ik het een beetje kinderachtig om meteen weg te lopen. En helemaal the limit is het dat ZZazkia Michael gaat aanvallen.

Rob was een van de leukste forummembers vond ik tot een paar maanden terug. Opeens is er echter iets bij hem veranderd en dat had geen positieve invloed op het forum zoals Michael en Harrie opmerken. Harrie had hem daarop al eens eerder aangesproken kan ik mij herinneren maar hoeveel andere nieuwe leden dachten er zo over maar durfden het niet te zeggen?

Kortom ZZazkia denk na voordat je dit soort opmerkingen plaatst en ik hoop dat Rob snel terugkomt, maar dan wel de oude Rob zoals ik die heb meegemaakt toen ik pas op het forum kwam. Zo dit was toch wel een redelijk genuanceerde reactie van iemand die meestal qua opmerkingen op het randje loopt of niet dan. Keep on smiling :unsure:

Link naar reactie
Dit slaat dus totaal nergens op. Ik wilde eerst niet reageren op de situatie maar de rollen worden nu volledig omgedraaid. Er is HELEMAAL NIETS MIS met de post van MichaelZZZ. !!! Niet met de toonzetting en niet met de inhoud. Die jongen heeft volledig gelijk. En waar is Rob nu eigenlijk boos over? Dat hij bedoeld wordt maar niet bij naam en toenaam wordt genoemd? Hou toch op. Michael heeft een terecht punt willen maken maar geen expliciete namen willen noemen. Misschien wel juist om het leuk te houden en niemand te beschadigen? En ja, iedereen weet natuurlijk wel wie er bedoeld wordt. Maar dan vind ik het een beetje kinderachtig om meteen weg te lopen. En helemaal the limit is het dat ZZazkia Michael gaat aanvallen.

Rob was een van de leukste forummembers vond ik tot een paar maanden terug. Opeens is er echter iets bij hem veranderd en dat had geen positieve invloed op het forum zoals Michael en Harrie opmerken. Harrie had hem daarop al eens eerder aangesproken kan ik mij herinneren maar hoeveel andere nieuwe leden dachten er zo over maar durfden het niet te zeggen?

Kortom ZZazkia denk na voordat je dit soort opmerkingen plaatst en ik hoop dat Rob snel terugkomt, maar dan wel de oude Rob zoals ik die heb meegemaakt toen ik pas op het forum kwam. Zo dit was toch wel een redelijk genuanceerde reactie van iemand die meestal qua opmerkingen op het randje loopt of niet dan. Keep on smiling :unsure:

Helemaal mee eens, en ach tijden veranderen en mensen soms ook door dingen of omstandigheden(wat niet echt een reden geeft om dat op anderen te "botvieren", hoop dat het weer goed komt mensen...respect en gewoon soms denken van, wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet :thumbup:

Link naar reactie
En helemaal the limit is het dat ZZazkia Michael gaat aanvallen.

Kortom ZZazkia denk na voordat je dit soort opmerkingen plaatst

IMHO heb ik niemand aangevallen. Indien dat wel zo over is gekomen dan daarvoor mijn excuses .

En nadenken voordat ik opmerkingen plaats... ben maar niet bang, ik doe niet anders. Het probleem is alleen dat niet iedereen hetzelfde is en dus ook niet iedereen over alles hetzelfde denkt en dezelfde mening heeft...

Overigens heb ik (S)toploss en MichaelZzZ hier ook al een PB over gestuurd.

Link naar reactie

kan dit draadje dan nu dicht? :thumbup: of gaan we nog 10 pagina's verder met deze soap.

Link naar reactie
kan dit draadje dan nu dicht? :thumbup: of gaan we nog 10 pagina's verder met deze soap.

Misschien is het wel beter dat het een keertje wordt uitgepraat.

Anders blijven we allemaal met 'opgekropte gevoelens' zitten.

Nog even door de zure appel heen bijten.

Link naar reactie

ik heb dit trouwens op meerdere fora gezien die klein begonnen en groter werden. beschouw het maar als logische groeistuipen.

Link naar reactie
kan dit draadje dan nu dicht? <_< of gaan we nog 10 pagina's verder met deze soap.

Laat het maar eens even op Zijn beloop Leo, er is een gevoelig maar serieus onderwerp aangesproken wat naar mijn meneing terrecht is.

Het is mij soms ook een doorn in het oog hoe we met elkaar en met nieuwelingen omgaan, er eens lekker onZe mening over uitlaten kan geen kwaad.

Dat er nu meer mensen Zijn die Zich storen geeft duidelijk aan dat er iets anders moet.

Rob, beste kerel: Je schreef deZe week nog in een P.M. dat je van me hield... :wub:

DeZe keer heb ik géén mailtje van je gekregen, dus als je hier té lang wegblijft kom ik je hoogstpersoonlijk halen... :ph34r:

Maar, je naam mag genoemd worden en ik wil eerlijk en vooral duidelijk Zijn met het volgende voorbeeld:

Iloon vraagt info ruitenwissers

Toen ik dit las vond ik het enorm ergerlijk dat je Zo uitbundig reageerde met bijbehorende smilies.

Verder in het draadje wordt duidelijk dat ik niet de enige was.

Nu is het allemaal achteraf van mij maar ik was voornemens om je hierover te mailen.

Het gebeurt gewoonweg veel te vaak.

Nog een voorbeeld:

Ik open een draadje Formule 1 2007

Lees eens de reacties van (S)toploss en Navigator...

En jawel, draadje om Zeep...De moraal...??? Als je het niks vindt reageer dan niet !

Nu kan ik hier als doorgewinterde en afgetrainde commando goed tegen, alhoewel ik hier eenZaam en alleen over Formule 1 moet nadenken... :sadder:

Maar een newbie Zou toch meteen Zes weken wegblijven.

Laatste voorbeeld: ZzZaskia's nieuwe wielen: Ik vind en die vond en wij dachten terwijl ik...Ja hoor...

Laat haar gewoon genieten en niet iedereen hoeft altijd van iedereen te Zeggen dat het niet de smaak is van bla bla...

Geven en nemen...Er Zijn genoeg wijZe woorden geschreven dat ik er niets aan toe kan voegen... :rolleyes:

Link naar reactie

Ik zeg altijd maar weer.....

Het toetsenbord is, vaak en onbedoeld, scherper dan de tong.

Dus denk ff na voordat je achter je computertje reageert.

Laten we het vooral geZzZellig houden. Daar is dit forum tenslotte ook voor.

Link naar reactie
Het toetsenbord is, vaak en onbedoeld, scherper dan de tong.

Dus denk ff na voordat je achter je computertje reageert.

Dat heb je mooi geschreven Simon... :rolleyes:

En juist dáárom moet Zo'n topic als dit ook kunnen, wat schrijf ik, moeten...

Iedereen moet goed opletten met de keuZe van smilies, hier heb ik het al vaker over gehad.

Het kan soms in het verkeerde keelgat schieten.

Voorbeeldje: "Dat heb je mooi geschreven Simon... <_< "

Link naar reactie
ik zeg ook, ophouden nou en bier drinken! Dit is toch werkelijk te triest voor woorden....

Ja ben ik bij!.... stoppen met gezeur!

Link naar reactie

Mee eens.......

Het is weekend

ZzZuuppen !!!

Link naar reactie

Quote Michaelzzz : Bepaalde personen maken het behoorlijk bont en hebben al een naam die iedereen kent(noem geen namen).

Quote Michaelzzz : En dames en heren. Dit was niet een poging tot afkraken of mensen in een negatief daglicht te zetten. Het is puur bedoeld om wat te kunnen veranderen!

Hopelijk wordt dit niet verkeerd opgevat!!! Het is en blijft positief bedoelt!

Quote stoploss : Er is HELEMAAL NIETS MIS met de post van MichaelZZZ. !!! Niet met de toonzetting en niet met de inhoud. Die jongen heeft volledig gelijk.

Commentaar 1: Kan me voorstellen dat sommige personen zich storen aan de eerste quote.

Commentaar 2 : Ben het verder helemaal met Stoploss eens, het is een goed stuk. Niks mis mee. (alleen dat ene zinnetje had beter weg kunnen blijven.

Link naar reactie
63vqzk7.jpg

Please ! :rolleyes:

Nu stoppen.... anders rijdt je de plomp in (ik weet hoe dat voelt)

Link naar reactie

Kan er weinig meer van vinden, dan dat voor beide standpunten wat te zeggen is.

Het droppen van een vraag, gaat soms ook wel een beetje makkelijk, als het dan nog een vraag is die heel vaak langs geweest is en de vragensteller is erg nieuw, dan begrijp ik dat het gemoed wel eens over wil lopen.

Als ik maar een beetje de indruk heb dat ze zelf ook gezocht hebben, is een antwoord of het verwijzen naar de zoekfunctie op z'n plek.

Maak het ook wel eens mee op een ander Forum, er wordt een specifieke vraag gesteld, door iemand in z'n eerste post.

Was wat uitzoekwerk en ik heb de vraag beantwoord, daarna niets meer en blijkt dat de vragensteller, na het stellen van z'n vraag niet meer ingelogd heeft, daar wordt ik niet vrolijk van.

Of je ziet dezelfde vraag op diverse Fora, dan vraag ik me wel eens af, willen ze een antwoord of willen ze zoveel mogelijk mensen aan het werk zetten??

Het Forum loopt al een tijdje en op erg veel vragen is via de zoekfunctie wel een antwoord te vinden, maar dan wordt het ook een saaie boel, meer een bibliotheek, lijkt me ook niet de bedoeling.

Het is een beetje zoeken naar de gulden middenweg, maar is dat een smal pad of is die vierbaans??

JCK

Link naar reactie
63vqzk7.jpg

Please ! :rolleyes:

Marvin..., je kan de discussie wel willen stoppen....

Maar wat zijn we er nu wijzer van geworden?

Wat hebben we er nu van geleerd om het forum te verbeteren?

Zolang dit niet duidelijk is, is alles voor niets geweest.

Dan hebben we alleen een zooitje 'boze' forumleden.

We moeten van deze situatie gebruik maken om er een positief resultaat uit te halen.

Als we dat nu niet doen gebeurt er niets, en dat is jammer!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.