Ga naar inhoud

Z3 als investering


DaveK

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik zit al een tijdje de denken een "young timer" te kopen als investering.

De Z3 is steeds een populaire wagen geweest.

Daar er hier kenners en fans verzameld zitten mijn vragen:

 

1; is de Z3 een wagen die na verloop van tijd over 5 tot 10 jaar in waarde zal stijgen?

2: welke motor / type te kopen?

3: waar op te letten bij aankoop?

 

Alvast dank!

 

Link naar reactie

Hallo en welkom :)

 

1. Ik hoop het wel: net gekocht eentje na een lange onderzoek, en ik denk dat de 6 cilinder niet veel goedkoper zullen worden dan nu.

2. Als je zeker wil zijn, lage km ///M Roadster of ene van de pre-restyling 2.8 (de allereerste widebody), hoe veel meer opties, hoe beter.

3. Geen belangrijke probleem, uiteraard let op voor schadewagens, de 3.2 van de ///M is een gevoelige motor, full service history is de basis.

Link naar reactie

Alvast dank... persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een cabrio.

 

Iemand een idee wat een faire prijs is voor een Z3 2.8 van 97 met 100000km op de teller, die er werkelijk nog goed uitziet, voorzien van volledige onderhouds historiek?

Link naar reactie

BMW Z3 2.8 Original Wide Body uit 1997.

-cruise control
-zwart leder
-windscherm
-hardtop voorbereiding
-breedset 17 inch alu velgen Styling 18 met zo goed als nieuwe banden!
-metaalkleur Palmetto Grün
Datum 1e inschrijving: 06/1997
Kmstand: 100xxx

blanco gekeurd voor verkoop!

 

bmw z3.jpg

Link naar reactie

Tja, je houdt van die kleur of niet. Maar je gebruikt de term 'investering'. Wat is dan precies de bedoeling? Kopen, opslaan, niet in rijden en alleen vanaf een afstandje bekijken? Dan kan het zijn dat een mooie goede Z3 geld waard wordt. Maar ik heb het idee dat je er gewoon in wilt rijden. Ook dan kun je geld verdienen met een Z3 maar ik zou dat dan geen 'investering' durven noemen.

 

Overigens vind ik 13.950 euro voor deze auto best veel. Maar dat is heel persoonlijk. Ik ben niet kapot van die kleur. En nu ik de andere foto's heb gezien: Hij heeft verder niets aparts. Behalve die kleur dan... :mellow: Maar misschien kijken andere mensen daar heel anders tegenaan.

 

Ruud had een een paar weken terug een velvetblauwe Z3 te koop. Daar zijn er maar weinig van gemaakt. 

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Al eerder gezegd hier: Coupé's en M's zijn de beste belegging, die zijn de laatste jaren serieus in waarde aan het stijgen.

Een 'normalere' Z3 zal geen vergelijkbare waardeontwikkeling doormaken, tenzij het een speciale uitvoering is, en/of een extreem (5-cijferig op z'n hoogst) lage kilometerstand heeft. 

 

De auto die je op het oog hebt klinkt goed (niet idioot veel km's, gedocumenteerd onderhoud), maar...

  • pre-facelift 2.8's zijn eerder waardevast (schrijven nauwelijks af) dan dat ze in waarde stijgen;
  • kilomerstand is al door de psychologische grens van 100K, een deuk in de waarde voor een belegger/verzamelaar;
  • de niet-gangbare kleur kan een complicerende factor zijn als je de auto op enig moment wil doorverkopen

 

Welke opties heeft de auto verder?

Ik zie dat-ie geen rolbeugels heeft, heeft-ie bijvoorbeeld wel een elektrisch bedienbaar dak/airco/boordcomputer?

En qua interieur: de gewone stoelen of M-/sportstoelen? Gewoon of M-stuur?

 

Onderhoud: zit er alleen een onderhoudsboekje bij, of ook facturen? Dat-ie netjes zijn onderhoudsbeurten heeft gehad is natuurlijk goed om te weten, maar 't is net zo belangrijk te weten welke (slijtagegevoelige) onderdelen vervangen zijn...

 

Link naar reactie

zelf in rijden, ja maar zeer beperkt....(op de 4 echt mooie zomer dagen die we kennen hier...)

de vraagprijs is hij zeker niet waard voor me, maar tussen vragen en krijgen zit natuurlijk nog aardig wat rek....

De kleur, niet meteen mijn ding, maar zoals gezegd, als die een meerwaarde zou hebben op termijn, neem ik die er graag bij....

Link naar reactie
11 minuten geleden, DaveK zei:

...als die een meerwaarde zou hebben op termijn, neem ik die er graag bij....

Russisch roulette: de kans dat je iemand vindt die de 'hoofdprijs' voor precies díe kleur over heeft lijkt me verwaarloosbaar.

Het is een zeldzame kleur, maar wel wat de Britten 'marmite' noemen: you either love it or loathe it...

 

Ik zou óf een gangbare kleur kiezen voor makkelijk doorverkopen (zwart, zilver, rood), óf een gewildere 'liefhebberskleur' zoals velvet- of Estorilblauw.

 

5 minuten geleden, HAL2001 zei:

Ik denk dat pimgmx het goed op rijtje zet....

Dank!

 

En nog een slotopmerking: hoe belangrijk is die beleggingscomponent?

Als het je écht vooral gaat om de meerwaarde over een paar jaar bij een budget van +/- 10-15.000 Euro zijn er interessantere 'slachtoffers' denkbaar... :rolleyes:

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

welke zouden de interessantere "slachtoffers" zijn?

't is een beetje 2-ledig, de investering is zeker iets waar ik naar op zoek ben, verwacht niet de loterij te winnen....

mag ook een beetje als fun car zijn, echter ben ik nogal veel in het buitenlnd, dus veel van genieten is er voor mij niet bij, zoals eerder geschreven, de 4 mooie zomerdagen die Belgie rijk is....

Link naar reactie
Zojuist, DaveK zei:

de 4 mooie zomerdagen die Belgie rijk is....

Als dat waar is dan zou ik verhuizen Naar Nederland. <_< Ik heb mijn nieuwste Z3 nu een maand en daarvan heb ik zeker 80 procent van de tijd open gereden. Als het droog is en boven de 10 graden, kun je open rijden. Waarom denken de meeste mensen toch dat open rijden moeilijk is in Nederland en Belgie? Als dat zo is dan zou toch ook niemand een motor kopen?

  • Like 2
Link naar reactie

't Is vloeken in de kerk, want balans rijplezier/budget zit bij een 6-pits Z3 he-le-maal prima, maar als het beleggingsaspect belangrijker is dan de autokeus kan je in dat budget kijken naar:

  • Porsches met de motor op de juiste plek :cool: (924, 944, 928, 968): door de prijsexplosie van 911's zitten de voorheen ondergeschoven kindjes fors in de lift;
  • achterwielaangedreven Alfa's: 33's/75's/90's in een leuke uitvoering worden steeds gewilder;
  • Britse classics (ja, ik ben bevooroordeeld...): Jaguar XJRS of vrijwel ieder model - LHD - TVR doet 't goed, maar ook minder esoterische auto's als een Capri of Escort MkI/II ontwikkelen zich lekker...

Er zijn hele websites en grote delen van klassieker-/youngtimertijdschriften gewijd aan prijstrends, ergo: genoeg 'beleggingstips' te vinden!

 

(disclaimer: dit is mijn subjectieve mening, ik ben geen beleggingsadviseur en behaalde rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.. :guitar:.) 

  • Like 1
Link naar reactie

Een z3 kopen als investering ,

dat denk ik niet.

(ja de M of de coupe wel )

geld verliezen dat ook weer niet ,

en dat is toch ook goed.

(ik denk dat de face lift toch een betere keuze is)

 

beter wel iets "teveel" betalen voor een mooi exemplaar dan pak 2-3000€ minder geven voor een slechter exemplaar.

 

die prijs van die groene vin ik ook wel aan de stevige kant ..

maar dat kun je pas bij de wagen zelf oordelen.

 

kleur is smaak ...

maar er zijn ook kleuren die je niet veel ziet "en wel ooit verkoopbaar zijn" :cool:

 

zoals deze kleur bv:

 

image.jpg

aangepast door Larsy
Link naar reactie

Dit is voor mij DE bmw M kleur (Phoenix gelb) die er is.

 

image.jpg

 

 

 

aangepast door Larsy
  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.