Ga naar inhoud

AUX in. Wie helpt me?


Jeremy

Aanbevolen berichten

Ik heb een grote navigatie en cd wisselaar in mijn ZZZZ. Nu wil ik een AUX aansluiting maken in het interieur.

Wie kan me zeggen of dit mogelijk is en welke kabel ik nodig heb, met behoud van de wisselaar?

De wisselaar aansluiting is in gebruik voor een mp3 "kastje".

Alvast bedankt voor jullie support!

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor je reactie Guti.

De cp600 is precies het mp3 kastje wat ik aan de wisselaar kabel heb hangen! Werkt inderdaad perfect.

Alleen, het opzoeken van een bepaald nummer is nogal moeilijk, daarom wil ik ook af en toe mijn iPod in kunnen pluggen.

Link naar reactie

ik heb nog een cp600 in de aanbieding.

Misschien heb ik wel interesse.

Ik heb een BMW E46 3er Business Radio CD in mijn 3-serie kan die daarop ook worden aangesloten?

En is daar iets speciaals voor nodig of zijn die aansluitingen er standaard?

Link naar reactie
  • Administrator

Jeremy, je kunt gewoon een AUX aansluiting maken op de daarvoor bedoelde pinnen, zonder dat dit ten koste van je navi of wisselaar gaat. Kost je hooguit Eur 25,- kant en klaar van Ebay. Kijk anders even in mijn voorsteltopic.

Voor de goede orde: een AUX geeft alleen het geluid van de externe geluidsbron door: je kunt er niet mee door je Ipod scrollen.

Link naar reactie

De kabel bestaat intern uit 2 x condensator en 1 x weerstand. Ik heb er een schema van. Over een paar dagen kan ik die plaatsen.

De stekker is moeilijk te krijgen. Ik heb er een zelf gemaakt met een printconnector, waar je een IC in drukt. Die zijn aan een strip van 25 te krijgen.

Het werkt erg goed.

succes.

Link naar reactie
  • Administrator

^Dat ligt dan toch aan je zoektechniek: als je gewoon even aanvinkt dat je (ook) op Europese onderdeelnummers wilt zoeken, krijg je 50+ hits ... :sFun_whistle:

Terug naar de vraag: nee. Die stekker voor aan je headunit is niet juist; je hebt een volledig rechthoekige stekker nodig. Ik zou trouwens een kabel kopen die eindigt in een koptelefoonplug, in plaats van waar je een koptelefoonplug in steekt: minder kabel en minder koppelingen is minder kwaliteitesverlies, terwijl de kwalitiet van een AUX IN toch al nooit top wordt in een E85 ....

Link naar reactie

Bedankt voor de tips!

Maar, zoals de meeste kabels die ik voorbij zie komen, zijn deze geschikt voor Radio business (SA662).

Mijn Zed is uitgerust met Navi Prof, en daar lijkt het probleem te zitten...

Ik heb ook ergens gelezen dat de stem van de Navi dezelfde stekkerplaats gebruikt dan een AUX kabel.

Verwarrende materie, en dat voor zoiets simpels als een AUX kabeltje!

Dit weekend zal ik de radio eens uitbouwen om te kijken of er nog een stekker bij kan...

Verdere input van jullie kant is nog steeds welkom!

Link naar reactie
  • Administrator

Kan zonder enige vorm van twijfel, de AUX bepinning is nu gewoon leeg, je moet alleen even de stekkers uit het ene blokje halen en in het andere blokje stoppen (dus ofwel de pinntjes van je AUX bijplaatsen in het bestaande stekkerblok, of omgekeerd). Hier beginnen met lezen en dan omlaag lezen ... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Een dergelijke kabeltje als die van Maurits zoek ik dus ook voor mijn Business Radio CD zodat er meteen een MP3 speler op aangesloten kan worden. Heb de radio echter nog nooit gezien welke aansluitmogelijkheden deze heeft aan de achterzijde.

Link naar reactie
  • Administrator

En dat is nou precies waarvan Jojo belooft heeft het te plaatsen Ferry. Alleen heeft hij die belofte nog niet waargemaakt... Zelf maken vind ik overigens niet de moeite voor twee tientjes kant en klaar minus de kosten van de losse onderdelen maar dat geheel en al ter zijde.

Link naar reactie

Allemaal bedankt voor jullie input!

Kabel heb ik inmiddels gevonden bij Caliber. http://webshop.caliber.nl/cars/model/id/74#title

Ik ben verder van plan om een Bluetooth receiver aan te sluiten ( kost 10 Euri op DealExtreme) waardoor ik mp3's van mijn telefoon kan streamen. http://dx.com/p/bluetooth-v2-0-edr-audio-receiver-w-3-5mm-audio-jack-for-iphone-4s-more-black-120198

Heb ik in de E93 van mijn ega ook gemonteerd op de AUX aansluiting. Werkt perfect!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.