Ga naar inhoud

Deurvergrendeling BMW Z4


Kry

Aanbevolen berichten

Al weer enige tijd werkte de afstandbesdiening niet bij het openen van de rechterdeur/bijrijder. Vreemd was wel dat de deur wel kon worden afgesloten met de afstandsbediening.

Na een bezoek aan de dealer bleek dat het slot vervangen moest worden, maar na twee dagen bleek de reparatie al weer geen effect te hebben. Nu werd beweerd dat de regelunit vervangen moest worden, maar dit kost rond de 800 euro. Aangezien de handbediening altijd werkte, maar even gewacht met deze reparatie.

Op de vakantie in Frankrijk blokkeerde het slot echter volledig, en kon mijn vrouw alleen uitstappen door het dak te openen. Gelukkig ging na verloop van tijd de deur weer wel open. Inmiddels heb ik nu driemaal een geblokkeerde deur gehad, die gelukkig na verloop van tijd toch weer open ging. Mijn angst is echter dat er een dag komt dat de deur definiteif dicht blijft en dan heb je natuurlijk een probleem.

Mijn vraag is nu of de dealer mogelijk de Bowden-kabel niet goed heeft aangesloten, waardoor deze problemen zijn onstaan?

Link naar reactie

Hier is de link.

Als ik zo lees wat de symptomen zijn dan denk ik dat de relais op de basismodule van de auto ingebrand zijn en onvoldoende stroom naar de ontgrendeling van de deur sturen. Een nieuwe module is in dat geval helemaal niet nodig. Alleen de relais op de module moeten worden vervangen. Dat kun je zelf doen door de relais te bestellen of gebruik te maken van een reparatieservice die op b.v. Ebay wordt aangeboden: hier vind je diverse aanbieders

Als je een nieuwe basismodule koopt (via BMW of elders) dan moet deze worden geprogrammeerd voor jouw auto. Dat kost bij de dealer een vermogen. Roodkapje kan je daar vast een zeker ook bij helpen voor een vriendelijk prijsje!

Succes.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Ik heb de laatste tijd ook wat last met het slot in het bijrijdersportier. Sluiten gaat altijd goet maarelektrisch openen doet hij niet. Ik merk wel dat de ontgrendeling bekrachtigd wordt aangezien je het deurpinnetje iets ziet bewegen op het moment dat ik op de ontgrendelknop druk.

Wat denken jullie? Nieuw slot of de relais vervangen?

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Blijkbaar zijn er twee types relais , ik zou deze ook vervangen en heb ze besteld , na demonteren module bleek dat relais TYCO V23084_C2001_A303 niet dezelfde afmetingen heeft of relais die zich op mijn module bevinden:

Foto-A7ELMVCA-D.jpg

Ik heb nl. relais NEC EP2F B3G1S nodig. :wacko:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.