Ga naar inhoud

Welke (web)shop voor onderdelen voor de ZZZ(Z)?


Aanbevolen berichten

Besten,

Welke webshops gebruiken jullie voor aanpassingen? Voor mijn vorige auto hadden ze op het forum een topic waar je goed kunt shoppen voor je auto en waar ze goede service hebben. Ik heb hier gezocht maar zoiets niet gevonden......

Dus, waar shop jij online voor je ZZZ?

Link naar reactie

eBay (zowel DE als UK) heb ik veelvuldig gebruikt, zowel voor gebruikte delen (slopers of particulieren), daarnaast zijn er vooral in Duitsland legio aanbieders die eBay als 'shopfront' gebruiken.

Door het feedback-systeem van eBay kan je heel makkelijk zien hoeveel naar tevredenheid afgeronde deals een handelaar op z'n naam heeft staan. Ik ga niet in zee met iemand met een heel lage score, tenzij het om een heel laag bedrag gaat.

Via eBay onder andere interieur, M-stuur, rolbeugels + toebehoren, remschijven (veeeeel goedkoper in UK), en nog veel, veel meer op de kop getikt...

Sommige van de Nederlandse webshops (in ieder geval mijn ervaring met BRMS) zijn duurder dan een dealer - waar ik ook kind aan huis ben - of eBay.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Natuurlijk kun je alles bij de dealer bestellen,

maar er zijn er hier zoveel die zo hun adresjes hebben voor bepaalde onderdelen.

Of misschien heeft iemand het onderdeel liggen en is het te koop.

Met de zoekfunctie kom ik er niet uit, dus vraag ik het maar zo

ik zoek een deurgreepomlijsting, het gaat me eigenlijk alleen om het afdichtrubber

rubber is niet los leverbaar maar compleet kosten ze ook niet echt veel

zwart artikelnr 51-21-8-400-195 (links) en de 51-21-8-400-196 (rechts) € 8,94 p/st.

embleem voor op de motorkap artikelnr. 51-14-8-132-375 € 26,71

en twee nieuwe uitlaat sierstukjes 82-12-9-408-593 € 23,40 p/st

EDIT 14 MAART

onderdeelnummers aangepast deze waren niet helemaal correct

en prijs vermeld, voor als een ander ook deze onderdeeltjes wil gaan kopen

prijzen opgekregen van dealer en zijn ex BTW maart 2013

aangepast door coot
Link naar reactie

In navolging op jouw vraag, Ik ben ook wel benieuwd waar en of je online oem onderdelen kan bestellen. De dichtstbijzijnde BMW dealer is hier niet om de hoek en ik zoek allerlei liflafjes die ik dan weer net niet de moeite waard vind om voor naar de dealer te rijden...

Link naar reactie
het gaat me eigenlijk alleen om het afdichtrubber

zwart artikelnr 51-21-8-400-195 (links) en de 51-21-8-400-398 (rechts)

Ik ben ook wel benieuwd...

coot en Ivo,

Juist voor 'klein grut' is de dealer vaak tóch de beste oplossing, soms is er eenvoudigweg geen aftermarket-alternatief voor voorhanden, en verzendkosten van de webshops zijn niet altijd even vriendelijk.

Online aanbieders als BRMS en Bartho Braat bieden het gemak van onderdelen/accessoires online bestellen, maar zijn (meestal) substantieel duurder dan direct bij de dealer aanschaffen. Die uitlaatsierstukken waar coot naar op jacht is heb ik 'gewoon' bij de dealer gekocht, voor een bedrag stukken lager dan BRMS ervoor vraagt.

Sommige dealers zijn bereid onderdelen te laten bezorgen, maar da's volgens mij meer een uitzondering dan een regel.

Een andere truc is het onderdeelnummer zien te bemachtigen, en daar op te Googlen: soms kom je dan bij een online verkoper of eBay-veiling terecht. Of zoeken op de onderdeelnaam in het Duits of Engels, dan vind je meestal wel wat je zoekt. Voor die deurgreeprubbers van coot is het 'tote Hosen' als ik zoek op onderdeelnummer: geen linkjes waar je wat aan hebt...

@ coot: ik heb één van die rubbers misschien wel voor je in de grote geheime onderdelenschuur. Stuur even een PB als geheugensteuntje, dan kijk ik deze week of mijn vermoeden klopt...

Link naar reactie

Wellicht kan een admin dit topic even samenvoegen: http://www.z3forum.n...rld#entry276612

Ik koop vaak bij de dealer. Mijn dealer kent mij en ik bel altijd even de nummers door die ik dan nodig heb en dan stuurt hij ze gratis naar mij op. Zit een factuurtje bij en dat betaal ik dan binnen 14 dagen.

Zelfde voor reparaties e.d. werkt perfect!

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Administrator

Onder het motto; nieuwe vragen zijn moeilijker te bedenken dan je denkt; we hebben een "alle links op een rijtje" topic (zie ook de vastgepinde FAQ).

Dat beantwoord je vraag nu nog niet, omdat je naar OEM onderdelen vraagt. Ik zal het binnenkort updaten met de uitkomsten van dit topic, zodat we weer een actueel overzicht hebben.

Naast de al genoemde Bartho Braat en BRMS heb je in ieder geval ook nog BMW products.nl (voorheen BMW Koning Nijkerk / BMW Parts Nijkerk). Daar kun je altijd een verzoekje neerleggen en de prijs van de onderdelen was de laatste keer dat ik het probeerde (uitlaatsierstukjes 2.5si) inclusief porto om en nabij gelijk aan de dealerprijs.

Verder, als je niet per se nieuwe onderdelen zoekt, kun je het zeker ook bij Dparts in Winneweer proberen. Als je daar langs gaat, ziet het er niet uit, maar ze zijn volledig ingericht op online dienstverlening (anders dan de meeste demontagebedrijven). Ze verkopen daar overigens ook nieuwe vervangingsonderdelen (bovenaan klikken op ... je raadt het al ... "vervangingsonderdelen") ...

Laat anderen dit topic vooral aanvullen ...

Link naar reactie

www.schmiedmann.nl

www.offenga.nl

Beide hebben de mogelijkheid om op origineel BMW artikelnummer te zoeken.

Soms heb je via www.mijnautoonderdelen.nl dat je ook het betreffende onderdeel vindt.

Originele onderdelen zijn wat moeilijker, echter er wordt met gerenommeerde merken zoals FeBi, Meyle, Elring, etc. gewerkt.

Bij schmiedmann kun je origineel kopen, duurt dan wel langer, want ze hebben het niet op voorraad en je kunt zo 2 weken wachten voor levering.

Link naar reactie

...dit topic vooral aanvullen ...

Kühnert in Duitsland: http://www.online-teile.com/bmw

Was een tip van ruud_19, hier heb ik kunststof interieurdelen gevonden die de NL dealer niet meer kon leveren...

hoe werkt dat precies?

Hopelijk niet té off-topic...

Een mini-college eBay voor beginners :book:

eBay heeft voor de verkopers een voordeel boven Marktplaats: 'a bid is a contract'. Ofwel: als je ergens op biedt, zit je er ook aan vast.

Sommige 'objecten' worden geveild (ergo: hoogste bieder wint), anderen worden voor een vast bedrag aangeboden ('Buy it now' in eBay-jargon). Soms ben je de enige bieder, en kan je iets voor een absurd laag bedrag op de kop tikken (zo had ik een dakhemel voor m'n vorige auto voor € 0,99 en oude flessen wijn voor prijzen lager dan de verzendkosten :)).

'Meedoen' is simpel: een account aanmaken is gratis (eBay 'leeft' van advertentiekosten van de verkopers), liefst meteen koppelen aan een PayPal-account (dan kan je vanuit eBay betalen, en is aankoop tot een fors bedrag verzekerd)) en off you go!! Met je account kan je op de verschillende eBays (.de, .com, .co.uk, .nl) winkelen, let er alleen op dat sommige verkopers alleen binnen hun eigen land willen verzenden (vooral US/UK hebben daar een handje van).

De verzendkosten staan vrijwel altijd in de advertentie vermeld, en zolang de verkoper zich binnen de EU bevindt betaal je geen invoerheffingen (wel vanuit bijvoorbeeld US, Azië dus). Ga idealiter in zee met een verkoper met een 'feedback score' (het getal achter de verkopersnaam) van boven de 50: dit betekent dat 50 andere kopers je zijn voorgegaan, en hun transactie positief hebben beoordeeld. Dus: minder risico gen**id te worden.

O, en net als bij alle online verkopers geldt: "if it sounds too good to be true, it probably is". Door de jaren heen (gebruiker sinds '98 :punk: ) heb ik in ettelijke honderden koop- en verkooptransacties nooit gedoe gehad...

Meer vragen? PM lijkt me daarvoor het beste medium!

  • Like 1
Link naar reactie

Bedankt Pim, duidelijke omschrijving en lekker kort ook! :punk:

Ik denk dat er meer members zijn die die dit niet wisten en blij zijn het nu wel te weten.

Zo off-topic is het niet, als je onderdelen internationaal wilt kopen, kom je er meestal toch mee in aanraking.

Link naar reactie

Coot, nog even een aanvulling.

Ik gebruik heel veel ebay Duitsland. Er zijn vaak verkopers die enkel willen verzenden naar Duitse adressen.

Op dat moment moet je even bij Guus Arens van de huifkar aankloppen. (Doe hem de groeten van mij).

Je krijgt dan een eigen postadres in Duitsland, hij stuurt het weer naar je door. www.huifkar.de

Kosten: 2,50 per object en de verzendkosten, achteraf te voldoen.

Ik laat 1x per maand de spullen leveren en dan is het net kerstmis :lol:

Mocht je sporadisch iets willen kopen, dan kun je mij altijd even een PM sturen waarna ik je mijn Duitse adres geef en ik het opstuur naar jou nadat ik het van de huifkar ontvangen heb. Zo heb ik laatst Pampus ook aan zijn nieuwe armsteun geholpen :clapping:

Link naar reactie

Ad eBay:

1. Als je inlogd op eBay.com, zul je veel items van eBay.de niet vinden. Opnieuw inloggen op eBay.de (waar je USA items overigens wel kunt vinden, hoewel je daar soms het selectievakje Weltweit voor moet inschakelen).

2. Belangrijk puntje: het bod wat je uitbrengt op eBay is je bovengrens. Als jij bijvoorbeeld 100 Euro biedt en iemand anders biedt 25 Euro, zorgt eBay dat er in jouw naam maar 26 Euro wordt geboden. Dat heet 'bid by proxy' en het zorgt ervoor dat je niet meer betaalt dan nodig is. Pas als er weer iemand anders een hoger bod uitbrengt, wordt het jouwe vehoogt, tot maximaal jouw bovengrens.

Als je dus je bovengrens kent, heeft het helemaal geen zin om op het laatste moment je bod weer te gaan verhogen - dat had je dan gelijk van te voren kunnen doen.

Malloten die op het laatste moment het bod gaan verhogen en snel nogeens gaan verhogen, kennen hun grenzen niet en begrijpen eBay niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Ad eBay

Goeie aanvullingen, Bart! Vooral de onmogelijkheid om in één keer over alle landensites te kunnen zoeken is zéér irritant...

M'n geheugen begint af te laten, te veel remreiniger geïnhaleerd, vrees ik...

Hier nog wat linkjes, meer op de (performance-)knutselaar gericht:

  • http://bimmertune.com/ doet o.a. insperdifferentiëlen, BBTB's (uitgeboorde gasklephuizen) voor meer vermogen uit je 4- en 6-cilinderblok, adapterplaten voor de M50-conversie op de single vanos 2.8. Spotgoedkoop vergeleken met de 'gevestigde merken', ben erg tevreden over z'n service.

  • http://www.turnermotorsport.com/ "Parts & Performance for BMWs. It's all we do." Da's duidelijk, nietwaar? Ze hebben een gigantisch assortiment in zowel reguliere onderdelen als performance-upgrades voor bijna ieder model BMW. Wél bijna-garantie op hoge verzendkosten en invoerheffing, want zit in de US...

  • http://www.phatboybrakes.com/ Een van de meest betaalbare aanbieders van 'big brake kits'. Staat op mijn 'misschien toch nog maar een keer aanschaffen' lijstje... :blush:

En voor de liefhebbers van bling: hier kan je je chroom-upgrades shoppen:

​edit - overbodige info: stonden al in het 'overzicht'

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets mee kan! Dankjewel, ik ga de webshops eens aflopen :)

X 2

Bedankt allemaal voor de info en de e-Bay uitleg,

ik denk dat iedereen die eens een stukje ZZZ(Z) nodig heeft, erg veel aan dit Topic kan hebben. :thumbs_up:

Link naar reactie
  • Administrator

^ Die laatste twee staan ook al in "alle links op een rijtje". Laat ik mijn verzoek hierboven dan herformuleren: "... dit topic vooral aanvullen met nog niet onder "alle links op een rijtje" genoemde (web)shops " ... ;)

Link naar reactie
met nog niet onder "alle links op een rijtje" genoemde (web)shops

Dan moet ik 2 schermpjes tegelijk open zetten terwijl ik m'n posts schrijf... <_<

Ter ontvervuiling heb ik ze weggehaald, houdt het lijstje hopelijk zo 'clean' mogelijk.

Link naar reactie

http://www.esstuning.com/

Top of the line superchargersystemen

http://www.ecstuning.com/

Ontwikkelaar van de enige 'OEM' big brake kit voor z3/z4/e46; ook overige tuningsonderdelen

http://www.beisansystems.com/

Vanos ringen en anti-rattle kits

http://www.i6automotive.co.uk/

Vanos ringen (goedkoper), Disa klep upgrade, bmw gereedschap

http://www.dutchpowertrading.nl/

Nederlands distributeur voor Quaife (LSD differentielen) en Sandtler (duitse leverancier van allerlei tuningsproducten)

http://www.strongflex.eu/en/

Fabrikant/handelaar van polyurethaan bussen/rubbers. Alternatief voor Powerflex met groter assortiment.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ad eBay:

3. Pas op met het bieden op eBay.com. Ze begrijpen punten en comma's anders dan wij. Een bod van $ 10,50 kon weleens heul duur uitvallen. Dat lezen ze als $ 10500 (tien-en-een-half duizend)!

Been there, done that, read the help-file very quickly...

Nog een voordeel van eBay.de dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.