Ga naar inhoud

Boetevraagje


Edwin

Aanbevolen berichten

even een procedurele vraag aan de deskundigen.

Boete ontvangen op de A15. Op zich niet schokkend maar wat me opviel is dat er bij locatie "A15 re thv Rotterdam" stond.

Dat is een stuk van ongeveer 20km. Moet er niet specifiek vermeld zijn thv welke hectometerpaal dat is geweest of iets dergelijks? Zo is het wel heel globaal.

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik zou de foto even opvragen, alleen al omdat het je beeldmateriaal uit onverwachte hoek oplevert. Aan de hand van oude foto's die ik hier zo heb liggen denk ik dat je de hectometerpaal terug vindt in de gegevens boven de foto, derde rij van boven naast het kopje "lokatie omschrijving" onder het kopje "HMP", met daarnaast de vermelding of er een bijzonder bord aanwezig was en welk bord dat was (als je op de betreffende plek 120 mocht staat er in beginsel geen bord. Bij lagere snelheden moet dat er wel gestaan hebben) ...

Foto heb je binnen een paar dagen in huis na aanvraag ...

Dat was de lange versie. Korte versie is: die gegevens vind je op de foto die je (gratis) op kunt vragen. :schater:

Link naar reactie
Loop niet zo te janken man, gewoon betalen. Is bij mij nog nooit een HP paal op een bekeuring genoemd :rolleyes:

:wacko: ...tweeverdieners :schater:

dinky's løl, wel je vocabulaire bijhouden.

Link naar reactie
Ik zou de foto even opvragen, alleen al omdat het je beeldmateriaal uit onverwachte hoek oplevert. Aan de hand van oude foto's die ik hier zo heb liggen denk ik dat je de hectometerpaal terug vindt in de gegevens boven de foto, derde rij van boven naast het kopje "lokatie omschrijving" onder het kopje "HMP", met daarnaast de vermelding of er een bijzonder bord aanwezig was en welk bord dat was (als je op de betreffende plek 120 mocht staat er in beginsel geen bord. Bij lagere snelheden moet dat er wel gestaan hebben) ...

Foto heb je binnen een paar dagen in huis na aanvraag ...

Dat was de lange versie. Korte versie is: die gegevens vind je op de foto die je (gratis) op kunt vragen. :schater:

zal het voor de lol eens doen ja maar ging mij er meer om of ze verplicht zijn het op de boete te plaatsen. aan de andere reactie te zien niet want dat is een ervaringsdeskundige.

Link naar reactie
Mits er een foto is. Ik maak uit het verhaal niet op om wat voor meting het gaat. Het kan ook een waarneming geweest zijn, of een trajectcontrole (geen idee of die daar is).

als dat zo was had ik het inmiddels wel geweten. Maar ging inderdaad om een foto. Mobiel flitsteam, oftewel het picknick- / slaapteam.

Link naar reactie

Ze stonden 2 weken geleden om ca 17.00 na de botlek tunnel ( rozenburg ri barendrecht) te flitsen .

Ik kon dat goed zien >> er stond op dat moment file . passeerde ik met een giga snelheid van ca 25km/h het flitsteam ......

Link naar reactie
  • Administrator
zal het voor de lol eens doen ja maar ging mij er meer om of ze verplicht zijn het op de boete te plaatsen. aan de andere reactie te zien niet want dat is een ervaringsdeskundige.

Hier ook. Ik heb helaas meer foto's :thumbup: uit "eigen werk" dan ik op twee handen kan tellen. Op de bekeuring zelf staat altijd alleen de lokatie omschrijving en nooit de HMP / Hp / Hp-Paal (= Hectometerpaalpaal?!). Net zoals dat ze je de foto in Nederland niet al standaard meesturen sturen ze ook niet meteen alle gegevens mee.

Maar eigenlijk zou je de foto standaard op moeten vragen, al was het maar omdat ik toch best wat mensen ken die boetes hebben gekregen waarbij het op basis van de foto hun voertuig niet bleek te zijn (ofwel vervalste kentekenplaten, ofwel gewoon een bureaufout van de pliesies) ...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Daarom hebben we op een gegeven moment ook de grens getrokken bij Brabant & Limburg :schater:

Ik ga per definitie tegen alle bekeuring in bezwaar...

Mijn huidige bezwaar loopt op grond van;

Ik het betwist die snelheid te hebben gereden omdat het tegen mijn levensovertuiging ingaat,

tevens neem ik nooit onnodig risico.

Ik wil een foto hebben, omdat ik betwist op die locatie te zijn geweest.

Ik wil een ijk-rapport om te zien of dat apparaat uberhaupt goed functioneerd

en recent is ge-ijkt.

Zoals je ziet doe ik gewoon lekker moeilijk, laat ze maar werken voor het geld.

Als mijn bezwaar ongegrond wordt verklaard, :thumbup: , dan ga ik in beroep en laat ik het voorkomen.

Het kost toch allemaal niet meer dan de oorspronkelijke bekeuring.

Link naar reactie
Daarom hebben we op een gegeven moment ook de grens getrokken bij Brabant & Limburg :schater:

Ik ga per definitie tegen alle bekeuring in bezwaar...

Mijn huidige bezwaar loopt op grond van;

Ik het betwist die snelheid te hebben gereden omdat het tegen mijn levensovertuiging ingaat,

tevens neem ik nooit onnodig risico.

Ik wil een foto hebben, omdat ik betwist op die locatie te zijn geweest.

Ik wil een ijk-rapport om te zien of dat apparaat uberhaupt goed functioneerd

en recent is ge-ijkt.

Zoals je ziet doe ik gewoon lekker moeilijk, laat ze maar werken voor het geld.

Als mijn bezwaar ongegrond wordt verklaard, :thumbup: , dan ga ik in beroep en laat ik het voorkomen.

Het kost toch allemaal niet meer dan de oorspronkelijke bekeuring.

Lekker is dat .... meer werk voor de politie. Meer werk is meer kosten. Kosten moeten betaald worden...dus de belasting en de boetes gaan omhoog. Los van het feit dat die mensen niet hun tijd aan nuttiger zaken kunnen besteden als het bestrijden van zinloos geweld.

Waarom niet gewoon betalen. Je hebt een fout begaan door te hard te rijden. Of te wel wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Link naar reactie
Lekker is dat .... meer werk voor de politie. Meer werk is meer kosten. Kosten moeten betaald worden...dus de belasting en de boetes gaan omhoog. Los van het feit dat die mensen niet hun tijd aan nuttiger zaken kunnen besten als het bestrijden van zinloos geweld.

Waarom niet gewoon betalen. Je hebt een fout begaan door te hard te rijden. Of te wel wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Dat dus. Beetje sneu gedrag als het gaat om overtredingen waarvan je weet dat je ze begaan hebt.

Link naar reactie
Als mijn bezwaar ongegrond wordt verklaard, :thumbup: , dan ga ik in beroep en laat ik het voorkomen.

Het kost toch allemaal niet meer dan de oorspronkelijke bekeuring.

Zou zou het moeten zijn, maar als je in dit 'land' een boete aanvecht wordt ze per definitie verzwaard. Je betaalt dan bij voor het 'solidariteitsfonds', de advocaat (als je er een neemt) stuurt ook een rekening, en je riskeert nog de gerechtskosten te moeten betalen als 'verliezer'.

Dus het motto is: "zwijgen en dokken

Link naar reactie
  • Administrator

Foto opvragen kost niemand heel veel moeite en als gezegd, daar kan uit blijken dat een anders gedragingen ontercht aan jou worden toegedicht. Daar zie ik dus echt geen kwaad in.

Het opvragen van IJk-rapporten, mededelingen over je levensovertuiging, etc. leest leuk op webistes als flitsservice e.d. en doet het leuk aan de borreltafel, maar is volkomen kansloos in bezwaar en beroep. Daar bij iedere overtreding over beginnen vind ik dan ook zonde van overheidsgeld ...

Link naar reactie
Het is bij jullie alleen maar een paar centen.

Bij jullie hebben ze op iedere straathoek Guiness op tap en kun je nog eens lekker in een gezellige pub hangen en op zondag een pub-lunch doen! :thumbup: dat hebben wij dan weer niet :wave:

Daarom hebben we op een gegeven moment ook de grens getrokken bij Brabant & Limburg :schater:

Aangezien Paul in de UK zit, zou het moeten zijn "Daarom hebben we op een gegeven moment ook maar een kanaal gegraven van Zeeland tot aan Texel" :blink:

Maar die grens bij Brabant en Limburg is ook okay. Zo'n soort (BPM en MRB loze) "Freistaat Bayern" lijkt me wel wat.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik ben geenszins van plan om als een kudde dier zo-maar alles te betalen,.. en zeker niet als het gaat om bekeuring voor

10km te snel.. 110 waar 100 is toegestaan.. Het is ook heel makkelijk praten van; "je weet dat je fout zit.."

Ik bedoel, als je een scheet laat.. en net even je rechter-bil-wang optilt.. dan kan je zomaar even het gas per ongeluk intrappen en 10km te hard rijden..

dat heeft niets te maken met fout zitten, maar met kinderachtig gedrag van de overheid.

Tevens is het argument dat de bekeuringen duurder worden door dit soort gedrag onzin.. het is gewoon een manier om gaten in de begroting op te vullen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Niemand hoeft er toch iets mee op te schieten, als ik het maar doe.. :newblush:

Maar betaal jij maar keurig als een kudde-dier/schaap je bekeuring..

Dan gedraag ik me wel infantiel als het voorkomt en beleef ik er nog wat lol aan.

Ohja.. en dat laatste van je, uiteindelijk betaal je toch wel..

NOU, DACHT HET EVEN NIET HE.. weetje hoeveel bekeuringen ik niet heb hoeven betalen..

laatst nog voor het niet hebben van een kenteken..

Maar daar zullen mensen zoals jij nooit achterkomen, die maar braaf betalen..

Het gezegde gaat niet voor niets dat aso's de halve wereld hebben; nu wil ik niet direct zeggen dat ik een aso ben..

maar als ik het ergens niet mee eens ben.. dan laat ik het tenminste merken..

en aan het einde van de dag voel ik me daar wel lekkerder door en bereik ik er vaak ook nog wat mee.

PS.

alleen al het opstellen van een bezwaarbrief.. ik ga vaak kapot van het lachen.. in de wetenschap dat iemand anders dat moet lezen. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Nou kinders, zullen we voordat jullie elkaar echt in de haren vliegen onze toon een beetje matigen en anders uitwijken naar het dis-topic? :newblush:

Widebody, volgens mij heb je objectief gezien geen gelijk:

a) je scheet voorbeeld klinkt opnieuw aardig aan de borreltafel, maar of je bewust te hard rijdt of per ongeluk doet niet ter zake voor de strafbaarheid ervan (in de delictsomschrijving komt geen "schuld" voor);

b ) je marcheert alleen maar met een andere kudde mee, te weten de flitsservice kudde en daar is men bij het OM op voorbereid omdat bijvoorbeeld IJk-rapporten allang niet meer verstrekt worden en men voor al die flitsservice argumenten al standaard teksten heeft klaarliggen;

c) al hou je het argument aan dat het een manier is om begrotinsgaten te vullen, wat ook deels waar is natuurlijk, dan zorg jij ervoor dat die gaten niet gevuld kunnen worden omdat meer overheidsfinancien in het innen van de boete gaan zitten, waardoor netto minder resteert om het gat te vullen.

Dus, dat je de foto wilt zien begrijp ik, maar tenzij die reden geeft om te twijfelen aan of jij het was, of aan iets anders relevants doe je iedereen een grote lol door de boete toch te betalen zonder bezwaar / beroep ... Scheelt je zelf ook zinloze moeite. Kun je in de tijd die je over houdt lekker topless rondrijden...

Link naar reactie
Ik bedoel, als je een scheet laat.. en net even je rechter-bil-wang optilt.. dan kan je zomaar even het gas per ongeluk intrappen en 10km te hard rijden..

Zoals ons aller Koos Spee zegt: de maximumsnelheid is de snelheid die je maximaal MAG rijden, niet de snelheid die je minimaal MOET rijden :thumbup:

Tip: voortaan altijd 10km "te langzaam" rijden, dan kun je ongestraft een scheet laten :newblush:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dit is het laatste wat ik er over zeg, daar niemand mijn standpunt blijkbaar begrijpt..

mijn scheet opmerking geen serieus argument is/was..

het is slechts ter illustratie dat je in een blink of a second 10km te hard kan rijden, zonder dat je daar bewust mee bezig bent en dat daarom dus ook eigenlijk die kleine snelheidsovertredingen niet bekeurd zouden moeten worden.

Het niet verstrekken van gegevens omtrent mijn "veroordeling" zie ik als obstructie in mijn recht op verdediging.

En dat is ook wat ik ga opvoeren als ik geen informatie krijg.. :schater:

Link naar reactie
Maar daar zullen mensen zoals jij nooit achterkomen, die maar braaf betalen..
Ik heb een veel betere manier om geen boetes te hoeven betalen: geen boetes krijgen. :newblush:
alleen al het opstellen van een bezwaarbrief.. ik ga vaak kapot van het lachen.. in de wetenschap dat iemand anders dat moet lezen. :thumbup:
En vervolgens zeker weer lopen klagen dat er te veel ambtenaren zijn...? Zoals 2.5Si al zei: leuke praatjes voor aan de borreltafel. Populisme FTW. :wave:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.