Ga naar inhoud

Probleem met klapscherm Z4


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Haal het zwarte stukje plastic van de achterkant eraf, dicht bij het raam.

Daar zitten 2 schroeven onder, haal die eruit.

Haal het luchtrooster boven de radio weg, daar zitten twee schroeven van de poten van het scherm.

Haal de connector van het draad van het scherm.

Dan is het scherm los, eruit halen en nieuwe erin, Schroeven vast, plastic kapje erop en klaar.

Link naar reactie
Geen 5 minuten werk :thumbsup:

Ja, droom fijn verder.

Ik ben er vanavond maar aan begonnen.

- Centrale luchtrooster verwijderen; dat gaat na enige oefening redelijk snel

- Boutjes losmaken; ook geen probleem. Alleen heb je wel een heel kort schroevendraaiertje nodig om onder je voorruit te komen

- Stekkers losmaken; dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Met name de grote witte contrastekker van het scherm zit geborgd op een onderplaat, en die krijg je er vrijwel niet af. Uiteindelijk met redelijk geweld heb ik hem losgewrikt. Gelukkig niets beschadigd.

09022011698.jpg

De kwetsbare pianolak panelen ter bescherming afgeplakt met ductape

09022011699.jpg

Maar nu komt de grote domper;

Het oude scherm is zwart, en het nieuwe scherm is donker grijs!

09022011700.jpg

links het oude zwarte scherm, rechts het nieuwe grijze scherm

Ik ga morgen de BMW dealer in Duitsland maar eens bellen of ik hem kan omruilen. Ik heb dus de verkeerde besteld!

Anders moet ik het binnenwerk van het scherm overzetten, maar dan moet je een aantal verzegelde boutjes losmaken en dan vervalt de garantie natuurlijk.

Alles met elkaar een uurtje bezig geweest, dus 5 minuten......

Link naar reactie
  • Administrator

Da's balen :muur:, neem aan als ze een zwarte hebben dat je hem terug stuurt...

en geen 5 minuten werk, daar heeft hij toch gelijk in is maar net hoe je het bekijkt :smart:

Link naar reactie
  • Administrator

Kleaute man!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar had je dat niet kunnen vaststellen voor je met de demontage begon? In algemene zin zijn heel veel onderdelen voor op en rond de dash zowel in zwart als in grijs verkrijgbaar (zo ook radio's, luchtroosters, etc.)

Wat stond er in de advertentie voor dit scherm dan eigenlijk; zwart? En hoe lelijk is het met grijs scherm?

Link naar reactie

Het staat niet mooi een grijs scherm in een zwart dashboard. Je kunt het kleurverschil op de foto van de schermen zien, Het grijze scherm heeft zwarte knoppen. Gewoon stom dat ik niet goed heb opgelet. :smart:

De dealer biedt ook zwarte schermen aan, dus omruilen zal niet echt een probleem zijn.

Link naar reactie
  • Administrator
Gewoon stom dat ik niet goed heb opgelet. :muur:

Ach, heb je zeker wat geleerd voor de volgende keer :smart:

nu maar hopen dat je hem gewoon kan ruilen, succes ermee, we horen het wel.....................

Link naar reactie
  • Administrator
Zou er niet bijpassen. Aangezien de rest van het interieur wel zwart is, dacht ik gezien te hebben op een aantal foto's.

Oh ja echt waar joh, zwart? :fiew: Mijn vraag was dus ook hoe lelijk zwart en grijs combineren, zijn nou niet de kleuren die per se het slechtste bij elkaar passen... Zij die a) uberhaupt nog nooit een Z4 live van binnen gezien hebben en b ) dus geen idee hebben van de diepte van die kleuren zwart en grijs hebben kunnen die vraag niet beantwoorden. Zij die zojuist hun zwarte scherm verwijdered hebben en dus makkelijk dat grijze er even in kunnen houden wel. Het was daarmee een vraag aan JK ....

Link naar reactie

Het grijze scherm staat niet mooi in een zwart dashboard.

Ik heb de BMW Niederlassung in München even gebeld en ik kan het scherm zonder extra kosten omruilen. Ik werd zeer vriendelijk geholpen.

Daar kunnen sommige Nederlandse BMW dealers een voorbeeld aan nemen!

Vandaag gaat het grijze scherm dus retour en ik hoop het zwarte volgende week weer in huis te hebben.

Opletten dus bij het bestellen!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Afgelopen maandag is eindelijk het goede zwarte scherm binnengekomen. Vanavond snel even, (in 3 minuten) het oude scherm eruit gehaald en het nieuwe erin gezet. Oefening baart kunst.

02032011726.jpg

links het oude scherm, rechts het nieuwe.

Het oude en het nieuwe scherm hebben wel een ander onderdeelnummer.

Het oude scherm heeft als nummer 6 934 148,

oudescherm.jpg

en het nieuwe scherm heeft nummer 6 945 154. Er is dus waarschijnlijk een modificatie aan de schermen geweest.

nieuwescherm.jpg

02032011725.jpg

Na montage van het nieuwe scherm is alles weer 100% en gaat het scherm via de contactsleutel weer elke keer zonder aarzeling open en dicht zoals het hoort!

02032011733.jpg

Ik ben klaar voor de lente! :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.