Ga naar inhoud

Probleem met klapscherm Z4


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen?

Sinds enige tijd doet het klapscherm in het dashboard soms vreemd. Als ik het contact aanzet dan klapt het scherm soms wel en soms niet open.

Ook gebeurt het regelmatig dat het scherm een klein stukje open gaat, en dan weer dicht, en dan dicht blijft. Soms blijft hij half open staan, en moet je hem met de knoppen op het dashboard zelf verder open/dicht doen.

Als het scherm eenmaal open is werken de knoppen verder prima en gaat alles netjes open en dicht op commando, ook via de contactsleutel.

Het lijkt erop dat het relais dat het scherm open/dicht stuurt niet goed werkt of te weinig stuurspanning krijgt.

Is er iemand die dit probleem kent, en weet wat je eraan moet doen.

Alvast bedankt.

Jurgen

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry man

als het zo was zouden we het wel toegeven hoor :schater:

maar het lijkt me idd stug dat je de enige bent met deze problemen,probeer t eens op andere fora ,of zelfs buitenland.

de mijne wil wel eens een stuipje geven ik bedoel contact aan en dan even een tikkie geven ,ik heb m zelden opengeklapt staan,alleen bij gebruik cp600 of navi.

Link naar reactie

Ok, dit is een heel bekend probleem. Ik heb dit met mijn vorige Z gehad, en ken vele anderen die hetzelfde probleem hebben gehad.

Het zit namelijk in de trappenmotor van het scherm, en helaas is er niets aan te doen behalve het scherm vervangen. Ik heb er uiteindelijk 2 uit Duitsland gekocht, want het eerste had namelijk precies hetzelfde probleem.

Het vervangen neemt ongeveer 15 minuten in beslag. Een nieuwe van BMW is veel te duur om het te overwegen (over de 1000 euro). Op ebay heb ik er 1 keer €100 voor betaald, en een keer 175.

Link naar reactie

Bedankt. Ik zal eens kijken of het me dat waard is.

Heeft iemand tips hoe je het scherm moet verwijderen?

Ik neem aan door het ventilatierooster en de radio te verwijderen ((ja, ik weet gelukkig hoe dat moet), en dan door de opening het scherm los te maken.

Alvast bedankt voor de tips!

:wave:

Link naar reactie
Deze past niet let op X3 en Z4 is absoluut niet hetzelfde hoewel iedere adverteerder denkt van wel!

Andre

Fast NEU. Wurde aus einen Z4 M mit 25.000 km ausgebaut , zegt ie dus tja

vraag altijd de bmw onderdeelnummers en check dit tegen de in de etk te vinden nummers.

desnoods pm je me ik heb de etk altijd paraat

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Ik heb onlangs een nieuwe accu in de Z4 gezet, en tot mijn grote verbazing zijn de problemen met het klapscherm daarmee ook vrijwel geheel verdwenen. Hij gaat nu vrijwel altijd open als ik het contact aanzet, en zo niet dat is één druk op de knop openen voldoende.

Met de oude accu werd het probleem steeds erger en moest ik soms wel meer dan 5x op de knop openen drukken voordat het scherm open ging. Soms hielp het alleen handmatig om het scherm open te draaien.

Blijkbaar is het motortje in het scherm erg gevoelig voor de juiste spanning.

Ik ga het scherm nu niet meer vervangen. :rolleyes:

Link naar reactie

Ja bij draaiende motor ook, dus dat maakt het allemaal nog veel vreemder!

Ik heb de accu in het verleden wel vaker los gehad dus het kan ook geen reset van het elektronische systeem zijn. :thumbup:

Hoe dan ook, ik ben blij dat het vrijwel is opgelost! :thumbup:

Link naar reactie

Je had er ook een uit Duitsland moeten halen, ik heb een nieuwe reserve gekocht voor net over de 100 Euro bij die BMW dealer.

Is reserve voor mij, maar in jouw geval zou ik toch liever er nog een gekocht hebben, vooral voor zo weinig geld.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb toch te vroeg gejuigd. Nadat het scherm in eerste instantie weer goed leek te werken heb ik nu weer de zelfde perikelen. Was ook te mooi om waar te zijn. Dat wordt dus toch het scherm vervangen!

Link naar reactie

Ja, ik heb er inmiddels ook een besteld via een Duitse relatie. Is al onderweg naar NL, dus wie weet komende week snel even inbouwen.

Dan moet alleen dan kl... luchtrooster in het midden er weer uit. Ik weet nog toen ik vorige jaar de sierpanelen in het dashboard vervangen heb dat het een gemartel was om dat rooster eruit te krijgen. Daar heb je namelijk 3 handen voor nodig. :thumbup:

Link naar reactie
Dus niet die van je vrouw gebruiken, is waarschijnlijk al bijna doorgesleten :schater:

Zolang die creditcard van haar eigen rekening is maak ik me weinig zorgen. Lange leve de huwelijkse voorwaarden! :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.