Ga naar inhoud

Historie van de BMW Z3


ad k

Aanbevolen berichten

Voor diegene die het leuk vinden om de historie van de BMW Z3 eens na te lezen heb ik een pagina opgenomen op mijn eigen site.

Hierin de modellen wijzigingen, productieaantallen, achtergrond, de fabriek in "the USA", de motorenfabriek in Oostenrijk en veel leuke foto's.

Je kunt deze pagina bekijken via de volgende link : Linkje naar de historie van BMW Z3

Ik heb nog meer materiaal liggen van met name alle voorgangers van de Z3 die ik binnenkort hier nog aan toe zal voegen.

Veel leesplezier. <_<

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Blijkbaar een fitte VUTter met veel vrije tijd en nog genoeg energie.

Correctie :thumbup: : 55+ met fulltime baan, nog veel energie en die het wel leuk vind om dit op een paar winteravonden in elkaar te knutselen. <_<

Grrrroeten

Ad

Link naar reactie
Correctie <_< :

Auch! :thumbup: Zien we daar iemand de skoelie-moonwalk doen? :sick:

Ad, ik lees in het overzicht van de modellen door de jaren, in 1998:

De coupé uitvoering van de Z3 1.8i komt uit en kreeg een motor met 118 PK.

Waar heb je de Coupe 1.8 gevonden? :lol: (als die er zou zijn, stonden er nu twee op een oprit in Hasselt, want die mogen ze met een vierpitter van hun navigerende pa wel kopen ;) )

Link naar reactie
Correctie :thumbup: : 55+ met fulltime baan, nog veel energie en die het wel leuk vind om dit op een paar winteravonden in elkaar te knutselen. <_<

Grrrroeten

Ad

Ik vroeg me ook al af waar die conclusie vandaan kwam en wat de toegevoegde waarde daarvan was.

Ga door Ad. Dit zijn de betere bijdragen. Meldt het even als je weer een hoofdstuk heb toegevoegd.

P.s.: Ben je al eens in de BMW fabriek van Regensburg geweest? Hier een kans: Munchen III

Link naar reactie
Ad, ik lees in het overzicht van de modellen door de jaren, in 1998:

Waar heb je de Coupe 1.8 gevonden? <_< (als die er zou zijn, stonden er nu twee op een oprit in Hasselt, want die mogen ze met een vierpitter van hun navigerende pa wel kopen :lol: )

TanteLo sprak ook al interesse in een 1.8 QP uit..... :thumbup:

Link naar reactie
Ad, ik lees in het overzicht van de modellen door de jaren, in 1998:

Waar heb je de Coupe 1.8 gevonden? <_<

Effe checken waar ik dat heb gevonden, zal waarschijnlijk wel een kopieerfoutje zijn....ik zoek het na.

Nee, nog nooit in de BMW fabriek geweest, gaat er zeker nog wel een keer van komen als ik in de VUT zit :thumbup: .

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Effe checken waar ik dat heb gevonden, zal waarschijnlijk wel een kopieerfoutje zijn....ik zoek het na.

Nee, nog nooit in de BMW fabriek geweest, gaat er zeker nog wel een keer van komen als ik in de VUT zit :thumbup: .

Grrroeten

Ad

Mooi verhaal! Maar als we dan toch aan het aanstippen (lees azijnzeiken) zijn:

Ik geloof dat de Amerikaanse M een S50 motor had en de Europese de S52. Her en der nog wat kleine foutjes over de M Roadster (2.3 liter (of het is een speciale uitvoering met een E30 M3 blok <_< ) en 230pk (eerste had naar mijn weten 321 pk). Maar nogmaals, mooi verhaal!

Link naar reactie
Mooi verhaal! Maar als we dan toch aan het aanstippen (lees azijnzeiken) zijn:

Ik geloof dat de Amerikaanse M een S50 motor had en de Europese de S52. Her en der nog wat kleine foutjes over de M Roadster (2.3 liter (of het is een speciale uitvoering met een E30 M3 blok :thumbup: ) en 230pk (eerste had naar mijn weten 321 pk). Maar nogmaals, mooi verhaal!

Er kunnen best een paar foutje ingeslopen zijn want de informatie komt van heel veel verschillende bronnen, maar als lezers 100% zeker weten dat er iets niet correct is laat het even weten en ik pas het aan...ik heb ook het liefste dat de informatie gewoon klopt.

Dus opmerkingen cq aanvullingen laat maar weten....a.u.b geen giswerk...als je aangeeft dat dit je dit zeker weet pas ik het aan.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Nee, nog nooit in de BMW fabriek geweest, gaat er zeker nog wel een keer van komen als ik in de VUT zit :thumbup: .

Grrroeten

Ad

:schater::schater:

Neen, joh gewoon direct meegaan. Die fabrieks "fuhrungen" zijn echt top voor een liefhebber.

Link naar reactie
Dus opmerkingen cq aanvullingen laat maar weten....a.u.b geen giswerk...als je aangeeft dat dit je dit zeker weet pas ik het aan.

op je pagina, over de fabriek

Nu produceert deze fabriek de Z4 en X5 modellen.

De huidige Z4 (E89) wordt in Regensburg gebouwd, niet meer in Spartanburg zoals de vorige Z4 roadster/coupe (E85/E86).

In Spartanburg lopen nu de X5 en X6 van de band.

Link naar reactie
Mooi verhaal! Maar als we dan toch aan het aanstippen (lees azijnzeiken) zijn:

Ik geloof dat de Amerikaanse M een S50 motor had en de Europese de S52.

Nope, Ad heeft het goed staan:

US = S52

EUR = S50

Onterechte azijnzeikerij :thumbup:

Link naar reactie
Ad, ik lees in het overzicht van de modellen door de jaren, in 1998:

Waar heb je de Coupe 1.8 gevonden? :thumbup: (als die er zou zijn, stonden er nu twee op een oprit in Hasselt, want die mogen ze met een vierpitter van hun navigerende pa wel kopen ;) )

Hallo, hier de jury uit Hasselt :schater:

Opgelet met dergelijke foute beweringen, want mijn jongste zoon leest hier regelmatig mee

Gelukkig wist hij al lang dat de "lichtste" Qpé een 2.8 is. Hij heeft dan ook besloten om te wachten tot zijn vader die genereus afstaat.

De oudste zoon kent al een tijdje het genot van een zespitter, weliswaar onder strenge blik van de vader/passagier :thumbup:

terug on topic : Ad, heb vanmiddag effe je site doorgelezen (niet alles, was te uitgebreid), ben jaloers.

Dit denk ik al een tijdje te doen, komt er echter niet van. Chapeau voor het knappe werk !

Link naar reactie
Er kunnen best een paar foutje ingeslopen zijn want de informatie komt van heel veel verschillende bronnen, maar als lezers 100% zeker weten dat er iets niet correct is laat het even weten en ik pas het aan...ik heb ook het liefste dat de informatie gewoon klopt.

Dus opmerkingen cq aanvullingen laat maar weten....a.u.b geen giswerk...als je aangeeft dat dit je dit zeker weet pas ik het aan.

De relevante opmerkingen die tot nu toe zijn gemaakt zijn aangepast......jammer voor de vrienden uit Hasselt.....er bestaat geen coupe 1.8i.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.