Ga naar inhoud

Nieuwe Navi dvd 2010


Rewij

Aanbevolen berichten

Kiek, daar hebben iets aan. Goed werk.

...... wel branden op een DVD-DL van Verbatim met een bandsnelheid van 2 a 4X MAX.

Dit merk werk het beste. Andere geven vaak leesfouten.

Link naar reactie

Hallo,

Nog even ter aanvulling, de DVD-DL moet wel een +R zijn. De DVD reader van de MK4 kan deze alleen lezen.

Versie 32.2 is moeilijk te vinden. Als het niet lukt dan hoor ik dat wel.

succes

Link naar reactie
  • Administrator

^ V32.2 is voor zover ik weet geen OEM BMW firmware.

Ik heb altijd begrepen dat V32 de nieuwste OEM versie is en dat alles met een hoger / subnummer dus bewerkt is door iemand, bijvoorbeeld om speciale POI's aan te geven. Bewerking door een onbekende brengt natuurlijk ook extra risico's met zich mee en als het echt misgaat kan je navi computer onherstelbaar beschadigd raken. :muur: Een nieuwe navi-computer is vrij duur (> EUR 1250,-).

Ik zou het daarom dus toch liever bij de officiele BMW versies houden ...

Link naar reactie

v32 hoeft ook niet origineel te zijn.

Die 'versienummers' kan je zelf in de firmware stoppen. Een v32.1 of v32.2 maak je aan om te zorgen dat je kan flashen: de mk4 wil namelijk geen firmwares flashen met een lager nummer. Je kan 'm dus ook rustig v89 noemen. Mijn firmware heet gewoon v32, maar is toch bewerkt (door mijzelf :P)

Met elke firmware die je van het net haalt loop je dus in weze een risico (ongeacht welk versienummer hij heeft), echter zal er wel iets van een checksum inzitten die controleert of ie enigzins krijgt wat ie verwacht (geeft natuurlijk geen garantie)

Link naar reactie
  • Administrator

^ Nee, helemaal eens, maar V32.1 of V32.2 is dus zeeeeeeeeeker niet origineel. Overigens heb ik ook wel eens gelezen dat je in sommige landen de OEM V32 gewoon bij de dealer kunt kopen voor minder dan een tientje, maar in Nederland gaat dat volgens mij niet (je kunt wel de dealer laten updaten, maar dat kost je dan wel wat meer knikkers) ...

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Sinds kort ben ik in het bezit van een Z4 2003 met Navi Prof en bij de auto zit een DVD met versie 08-1 (map High). Het is mogelijk om de weergave in 3D (perspective) in te stellen. Ook heb ik dus een DVD speler aan boord (mk4). Vraagjes:

1. Wat moet ik allemaal doen om het systeem te updaten naar een nieuwere versie?

2. Is het mogelijk om de (GPS) snelheid op het scherm te toveren?

3. Hoe kan ik zien of mijn DVD speler dual layer aan kan?

Bedankt alvast voor de reacties!

Groet, Remi

Link naar reactie

1 firmware cdrom downloaden,bij mij halen,kopen etc erin stoppen en wachten

2 niet dat ik weet,nee dus.

3 ja

ik kan je btw ook de 2013 dvd leveren.

pm me maar.

btw als je de 3d perspective optie hebt dan denk ik dat je al de nieuwste firmware hebt hoor,je kunt nog wel upgraden naar aangepaste firmware met in principe de mogelijkheid om flp waarschuwingen te hebben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.