Ga naar inhoud

linker deur sluit /opent niet rechter deur met de centrale vergrendeling


mex

Aanbevolen berichten

hallo ik heb ook een probleem met de centraale vergrendeling rechte kant en kofferbak..de bestuurderskant werkt en je hoort de motor dat die werktpin gaat omhoog omlaag geen probleme aan de linke kant die sluit de bestuurderskant zonder probleme maar aan de passagier kant hoor je niks en de pinetje blijft daar nog beneden en dan moet ik de passagierskant van binnen handmatig openen en ook apart van buiten ook handmatig sluiten en bij de de kofferbak ook gaat het hier ook om de stelmotor of is het iets anders?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom op het forum.

Heb je Nieuw hier??? Lees dit eerst!!! al gelezen?

Zoek bijvoorbeeld eens op 'stelmotor'. Er is al veel over geschreven.

Alhoewel een cursus interpunctie ook wel zou helpen om de vraag zodanig te stellen dat iemand als ikzelf 'm zou kunnen begrijpen en daardoor wellicht beantwoorden.... :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem; pinnetje van rechter portier gaat soms wel en soms niet omhoog en naar beneden.

In het gelinkte draadje lees je alleen iets over het vervangen van het motortje, middels het slopen van een deur of door een uur friemelen en klooien lijkt het wel. Beiden heeft niet mijn voorkeur. Weet iemand of er een mogelijkheid is om het mechanisme te smeren zonder de halve auto af te hoeven breken?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik had het tot gisteren ook,...

gewoon even wat olie in je portier-slot spuiten.. deur een paar keer open en dicht doen.. zodat het slot scharniert..

et voila.. :rolleyes:

edit.

ik heb niet dus niet over het sleutelgat, maar over het slot in de deur, dat zeg maar je deur dicht houdt, als je hem sluit..

Link naar reactie
Ik had het tot gisteren ook,...

gewoon even wat olie in je portier-slot spuiten.. deur een paar keer open en dicht doen.. zodat het slot scharniert..

et voila.. :rolleyes:

edit.

ik heb niet dus niet over het sleutelgat, maar over het slot in de deur, dat zeg maar je deur dicht houdt, als je hem sluit..

Ik heb er WD40 in gespoten. Had niet de indruk dat het echt hielp. :angry: Misschien toch nog maar een paar keer open-en-dicht gooien die deur en met de AB op slot en openen. Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Ik heb er WD40 in gespoten. Had niet de indruk dat het echt hielp. :rolleyes: Misschien toch nog maar een paar keer open-en-dicht gooien die deur en met de AB op slot en openen. Bedankt voor de tip.

WD40 vind ik nu niet echt een lekker smeertje daarvoor, beetje kruipolie zou ik proberen :angry:

Link naar reactie

De kofferbak had ik ook, maar dat had (helaas) te maken met gebroken bedrading. Via Brandrover hier op het forum een nieuwe kabelboom besteld en mijn vriend lief aangekeken om het te vervangen.

Sindsdien doet het kofferbakslot het weer en ook mijn 3e remlicht is hiermee weer tot leven gekomen. :surprise: .

Die olie in portierslot ga ik zeker even proberen, want ook mijn "pinnetje" wil niet meer altijd even vrolijk. Hoop dat het werkt, want heb nu niet zo'n zin in extra kosten en werk.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

hallo allemaal

ik heb nog steeds probleeme met mijn centraalvergrendeling,ik heb de stelmotor in de kofferbak vervangen nou blijft nog de stelmotor in de deur ,maar de vraag is welke stelmotor is het defekt,welke moet ik vergangen in de linke of de rechte deur ,,ik zal hier het probleem uitlegen wat die cv bij mij doet, nou als ik van tegenover de bestuurderskant de deur sluit dan werk alles dan sluit ie alles kofferbak en alle deuren,maar als ik van de kant van chauffeurskant sluit dan sluit ie de chauffeurskant en de kofferbak en niet die andere deur aan de overkant.moet ik het stelmotor aan de chauffeurskant dan vervangen?alvst.bedankt aan iedereen jullie zijn de beste:) ik ben nog jong en onervaren in somige technische dingen.bedankt in ieder geval voor de reacties.

Link naar reactie

Beste mex, ik heb je berichtje verplaatst omdat het nog steedsover hetzelfde onderwerp gaat. Zo blijft het lekker bij elkaar staan.

ik zal hier het probleem uitlegen wat die cv bij mij doet, nou als ik van tegenover de bestuurderskant de deur sluit dan werk alles dan sluit ie alles kofferbak en alle deuren,maar als ik van de kant van chauffeurskant sluit dan sluit ie de chauffeurskant en de kofferbak en niet die andere deur aan de overkant.

Een lastig parket. In eerste instantie zou ik denken dat alle stelmoters zelf in orde zijn, want vanaf de bijrijderskant is alles te sluiten.

Ik zou het gaan zoeken in de bedrading. Heb je al schema's van je auto?

Wat je nog zou kunnen proberen om de storing duidelijker in beeld te krijgen: de kofferbak afsluiten en kijken welke deur dan mee op slot gaat.

Link naar reactie
Beste mex, ik heb je berichtje verplaatst omdat het nog steedsover hetzelfde onderwerp gaat. Zo blijft het lekker bij elkaar staan.

Een lastig parket. In eerste instantie zou ik denken dat alle stelmoters zelf in orde zijn, want vanaf de bijrijderskant is alles te sluiten.

Ik zou het gaan zoeken in de bedrading. Heb je al schema's van je auto?

Wat je nog zou kunnen proberen om de storing duidelijker in beeld te krijgen: de kofferbak afsluiten en kijken welke deur dan mee op slot gaat.

ik heb het probeert vanuit de kofferbak ,als ik de kofferbak afsluit dan sluit ie alleen maar de kofferbak en de deuren blijven gewoon open die gaan niet op slot. bedrading heb ik nog niet nagekeken,,maar is er nog iets een relais of zo tussen de stelmotors een hoofd centraal relais of zo.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
hallo allemaal

ik heb nog steeds probleeme met mijn centraalvergrendeling,ik heb de stelmotor in de kofferbak vervangen nou blijft nog de stelmotor in de deur ,maar de vraag is welke stelmotor is het defekt,welke moet ik vergangen in de linke of de rechte deur ,,ik zal hier het probleem uitlegen wat die cv bij mij doet, nou als ik van tegenover de bestuurderskant de deur sluit dan werk alles dan sluit ie alles kofferbak en alle deuren,maar als ik van de kant van chauffeurskant sluit dan sluit ie de chauffeurskant en de kofferbak en niet die andere deur aan de overkant.moet ik het stelmotor aan de chauffeurskant dan vervangen?alvst.bedankt aan iedereen jullie zijn de beste:) ik ben nog jong en onervaren in somige technische dingen.bedankt in ieder geval voor de reacties.

Ik heb dit dus ook, tenminste in grote lijnen.

Als ik de bestuurdersdeur open of dicht doe dan hoor ik alles klikken. Achterbak en bestuurdersdeur gaan open, passagiersdeur blijft dicht.

Wanneer ik de passagiersdeur open of dicht doe gaat alles open en dicht.

Wanneer ik de achterbak open doe gaat alleen de bestuurdersdeur open en dicht samen met de achterbak. De passagiersdeur blijft dus ook dicht.

Ik snap er niets van, aangezien hij het dus wel normaal doet als ik de passagierskant open....

Alvast bedankt voor de reactie!

Gr

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.