Ga naar inhoud

Rekening rijden


pvr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

jaaa ze zijn lekker bezig hier!

ik vraag me echt af wat daar voor debielen zitten in den haag,hoe kun je in godsnaam geloven dat er minder auto,s gaan rijden als je dat rekeningrijden invoert?????

wie gaat er als ie dat niet echt moet lekker in de file staan,niemand toch?

en dan de kosten om alles gelden te innen ,en de boel te controleren ,en te handhaven.

waarom dan niet de bpm en wegenbelasting afschaffen,en dan een paar centen op de benzineprijs ,dan ben je in een klap klaar!

dat zou alleen maar voordelen hebben,de grote zware duur lopende auto,s betalen iets meer,de touristen betalen mee,de brommers,de motorrijders,enz enz

alleen is er voor de pleziervaartuigen een nadeel,maar dat is niet onoverkoombaar.

laat ze gewoon dat kwartje van kok er weer af halen en dan weer een kwartje erbij voor de wegenbelasting ,KLAAR

maar goed dat zal wel te simpel en te eenvoudig en te goedkoop zijn.

hrtje bos was bang dat wanneer de tarieven te laag zouden zijn de staatskas niet genoeg gespekt zou worden,omdat ER MINDER IN DE SPITS GEREDEN ZOU GAAN WORDEN???????????????

wat een lulkoek!

Link naar reactie
maar goed dat zal wel te simpel en te eenvoudig en te goedkoop zijn.

Je vergeet een grote achterliggende gedachte. Er moet ook werkgelegenheid gecreeerd worden (20k amtenaren voor registratie etc. + 5k siemens mensen die er hard voor gelobbied hebben (wat weer goed was voor de werkgelegenheid in de prostitutie)).

Maar ff de bal terugkaatsen naar de andere kant van het kanaal <_< . Ik begrijp van Engelse klanten dat daar binnenkort de grens bereikt wordt dat >50% van de werkende bevolking voor een publieke instantie werkt. Da's leuk. Ik schat in dat dat meer sociale frictie gaat creeren in de westerse wereld dan het feit dat de mensen met meer dan 3 generaties voorvaders in de UK een minderheid worden (voorspeld in 2015).

De groeten vanuit hier

Link naar reactie

Ja, de ambtenaren hier wordt je inderdaad niet goed van. Pensioen is goud en ligt vast, mag niet aan worden gewerkt en na 15 jaar luieren krijg je een hoog percentage van je laatste salaris. Particulieren hebben allang niet meer die regeling, is al een tijd niet meer mogelijk bij de meeste bedrijven.

<_<

Link naar reactie

Waarom niet versleutelen in de brandstof??? Scheelt een hoop ergernis, ambtenaren, ellende, fraude, schending van het gelijkheidsbeginsel, een regenwoud aan papier, hoofdbrekens enz, enz.

Laten ze zich in Den Haag liever met zinvolle zaken bezighouden. :angry: Langzaam maar zeker verdwijnt alle produktie naar het buitenland en zitten we hier elkaar met belastingen, heffingen regeltjes en wetten en controles bezig te houden :) . Nou, dat geeft een toegevoegde waarde aan het BNP....... :muur:

Link naar reactie
Waarom niet versleutelen in de brandstof??? Scheelt een hoop ergernis, ambtenaren, ellende, fraude, schending van het gelijkheidsbeginsel, een regenwoud aan papier, hoofdbrekens enz, enz.

Laten ze zich in Den Haag liever met zinvolle zaken bezighouden. :angry: Langzaam maar zeker verdwijnt alle produktie naar het buitenland en zitten we hier elkaar met belastingen, heffingen regeltjes en wetten en controles bezig te houden :) . Nou, dat geeft een toegevoegde waarde aan het BNP....... :muur:

Dat is een goeie Jos

Ook heel voor de hand liggend. Veel km > veel brandstof , grote slurper > veel brandstof > veel belasting .

Heel eerlijk , de gebruiker betaald.

Gemakkelijk en geen moeilijke controles .

Maar jammergenoeg kan dit niet door de al hoge belasting die hier al op geheven wordt (denk ik) .

Komt de prijs weer hoger uit dan de omliggende landen. Hebben de pompen in de grensstreek geen omzet meer.

De prijs zal met ca 25c verhoogd moeten worden ( 3 ct / km , 8l per 100km)

We hadden nog wat te verrekenen 25c van Kok > dat zal nu toch wel 25 euro cent geworden zijn.

Conclusie

Nu direct : Wegenbelasting afschaffen verder niets :schater:

In 10 jaar : geleidelijk de BPM afschaffen > misschien een kleine correctie in de benzine prijs

Link naar reactie
  • Administrator
Nu direct : Wegenbelasting afschaffen verder niets :schater:

In 10 jaar : geleidelijk de BPM afschaffen > misschien een kleine correctie in de benzine prijs

Die 44 euro per maand overleef ik wel, evenals 1,35 per liter bij 1:12. Alleen bij een gemiddelde van 20.000km per jaar ongeveer, ga ik er op achteruit...

In 2012 betaal ik dan 50 euro per maand en zodra de prijs op 0,067 komt te liggen ruim 110 euro!!!

Toch maar eens serieus gaan overwegen om aan de andere kant van de grens te gaan wonen...

Link naar reactie

Wat mij betreft morgen invoeren! :)

Met die < 8000km per jaar ga ik er dik op vooruit en met

het afschaffen van de houderschapsbelasting (=wegenbelasting)

koop ik meteen een tank net als Frank. :angry:

Alle gekheid op een stokje. Bedrijven zullen voor meer kosten komen te staan.

Uiteindelijk wordt het allemaal doorberekend aan de consument, dus wij gaan het

gelag betalen. :muur:

Link naar reactie
  • Administrator
Toch maar eens serieus gaan overwegen om aan de andere kant van de grens te gaan wonen...

Gelukkig heb ik nog ergens een 30 jaar oude hoerensloep staan :)

Link naar reactie

Hmmm ik vind het eerlijk gezegd zorgwekkender dat men dus altijd kan zien wat je doet, waar je bent geweest , waar je naartoe gaat...kortom een redelijke inbreuk op je privacy aangezien waarschijnlijk iedereen een kastje in de auto krijgt.

Big Brother is watching you :)

Link naar reactie

Als we het dan over één Europa hebben....... Hier ligt jullie kans heren politicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heel Europa aan de KM-heffing, versleutelen in de brandstof (overal gelijke prijzen) en weg met tolpoorten en vignetten :angry::muur: Klaar in een hamerslag en geen moeilijke toestanden en nog ettelijke debatten..........

Neen, ieder land bedenkt weer haar eigen regeltjes en uitzonderingen...... :)

Link naar reactie

Zo te lezen op Autoweek moet ik toch op zoek naar een mooie originele allereerste :angry: 5, betaald zich vanzelf terug, vanaf 2018!! (een 2002 touring is wellicht een voordeliger alternatief...)

Edit: Zwitserse 1984er 320i 6-pitter automaat met airco, cruisecontrol en zo originalo als ze maar kunnen zijn!

Edit van de edit: voor dezelfde centen kom je met deze Originalo 86er :muur: 5 thuis. (die dan wel nog een nieuw :m: plaatje achterop en wat aandacht van Van Epscheuten en de boys & girls van Car Clean & Shine nodig heeft :) )

Link naar reactie

In dat stuk op Autoweek zie ik net pas staan:

Kilometers gereden in het buitenland tellen niet mee

Dat is voor de toertjes met de Z mooi, met Belgie en Duitsland op 10 en 15 km van ons huis,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.