Ga naar inhoud

Rekening rijden


pvr

Aanbevolen berichten

Nog iets anders...

Met zo'n GPS kastje is het natuurlijk ook een koud kunstje om de snelheid nauwgezet in de gaten te houden... altijd en overal. 4 km te hard bij het inhalen? automatische afschrijving van de boete, enzo. Geen flitspalen meer nodig binnenkort?

En goed voor de baas. Weten ze hoe laat hun buitendienst medewerkers thuis het pad weer op rijden aan het eind van de ochtend <_< ehhh middag :m:

Link naar reactie
  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In dit stuk op Autoweek staat meer over hoe de kilometerheffing berekend gaat worden.

Ook de kilometer-heffing calculator voor je (toekomstige) auto: http://www.autoweek.nl/kilometerheffing

De prijs voor de Z3 coupe 2.8

BMW Z REIHE; Z3 COUPE 2.8 (1999)

basistarief per kilometer 4,6 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 608

kilometeromslagpunt 13.227 km

Mijn 118d

BMW 1ER REIHE (2008)

basistarief per kilometer 2,2 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 1.184

kilometeromslagpunt 52.700 km

(efficient dynamics he :rolleyes: )

De droombak

BMW Z4 M Coupé (2007)

basistarief per kilometer 8,6 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 692

kilometeromslagpunt 8.076 km

(blijft bij dromen dan maar..... :cooltext: )

Realistischer blijft dan toch

BMW Z4 Coupé 3.0si Executive (2006)

basistarief per kilometer 3,6 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 608

kilometeromslagpunt 16.784 km

(goedkoper/minder duur dan de Z3!)

Of misschien dan toch maar

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Comfort (2009)

basistarief per kilometer 0,6 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 0

kilometeromslagpunt 0 km

Aygo? neej, dan toch maar

Link naar reactie
De prijs voor de Z3 coupe 2.8

BMW Z REIHE; Z3 COUPE 2.8 (1999)

basistarief per kilometer 4,6 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 608

kilometeromslagpunt 13.227 km

BMW Z REIHE; Z3 QP 5.0 V10

basistarief per kilometer 15,7 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 948

kilometeromslagpunt 6.057 km

Op dit moment rijd ik gemiddeld 12 km per jaar, dus waar hebben we het over? :cooltext:

Link naar reactie

Zijn ze in deze berekening niet vergeten dat de provincies nieuwe belastingen mogen gaan verzinnen omdat ze inkomsten gaan missen vanuit de wegenbelasting?

Dat zal wel weer lekker per provincie sterk gaan verschillen.

Provinciebesturen die hun geld kwijt zijn geraakt aan de Ijslandbank zullen toevallig wel iets meer gaan vragen.

Link naar reactie
Zijn ze in deze berekening niet vergeten dat de provincies nieuwe belastingen mogen gaan verzinnen omdat ze inkomsten gaan missen vanuit de wegenbelasting?

Kijk! Dit is het enige goede punt wat uit de kilometerheffing naar voren komt. Dit behoeft wat uitleg:

Jarenlang hebben milieubewegingen - ik noem ze freaks - lopen lobbyen tegen het autogebruik en tegen het gebruik van zogenaamde onzuinige auto's in het bijzonder (zo mocht ik onlangs Nijmegen niet in met mijn tank (waarbij ik me nu pas realiseer dat ze met name in Nijmegen in '45 verdomd blij geweest moeten zijn met al die tanks en dat vergeten ze voor het gemak maar weer)). Dat lobbyen werpt nu zijn vruchten af: zogenaamde onzuinige auto's krijgen een milieustempel en daarmee de inherente kosten gepresenteerd. Zelfs zuinige, niet vervuilende electrische auto's gaan bijdragen, niet veel maar toch. De echte freaks rijden geen auto, veelal uit principe. Hoewel ze wel zoiets bedacht hebben als het gezamelijk-groene-auto-fenomeen omdat het OV nu eenmaal ook niet alles schijnt te zijn. Hoe freak kun je zijn?

Door dit lobbyen worden de provinciën het kind van de rekening. Alle provinciale opcenten verdwijnen, geen geld voor nieuwe vloerbedekking of declaraties voor de auto met chauffeur! Bij de provinciën hebben ze nu nog tijd genoeg, het geld stroomt toch met bakken binnen wat ze ook doen. Als tegen dit soort heilige huisjes geschopt gaat worden, worden ambtenaren bijzonder creatief. Je moet natuurlijk wel verzekerd blijven van je salaris zonder dat je daar plotseling veel voor moet gaan doen. Dus hebben ze zoiets bedacht als woonheffing. En geloof maar dat dat minstens zoveel gaat opleveren als de huidige opcenten.

Nu de kern van dit betoog. Die woonheffing gaat iedereen betalen. Dus ook de lobbyende freaks zonder auto. Halleluja!

Link naar reactie
Kijk! Dit........freaks zonder auto. Halleluja!

Bijna goed .

En geloof maar dat dat minstens zo veel MEER gaat opleveren en kosten als de huidige opcenten.

Naast het ambtelijke apparaat voor de KM heffing pleit ik voor het zo snel mogelijk van een ambtelijke werkgroep per provincie zodat die kan bepalen hoe groot de nieuwe afdeling wordt die deze nieuwe vorm van belasting gaat bepalen, reguleren, uitvoeren en controleren. Vanwege de vereiste funktiescheiding pleit ik ook voor aparte nieuwe gebouwen voor deze nieuwe TASK FORCE (engelse kreten vinden ze tegenwoordig cool bij de overheid). Het is verder onomkoombaar dat we voor dit nieuwe corps ook een eigen huisstijl, uniform, website en voorlichtingsafdeling formeren. Misschien kunnen we voor de PR nog een schaatsploeg of voetbalclub overnemen. De gemeente Deventer sponsort ook al een Woonprogramma op TV dus daar moeten wij als provincie toch vet overheen kunnen. Een reality programma waarbij we wanbetalers bij forumritten aan de kant zetten levert vast leuke televisie op. Peter R de Vries is al aan het infiltreren bij de diverse fora en komt binnenkort met onthutsende beelden en de partij van de Dieren gaat een motie indienen voor een extra provinciale toeslag voor auto's met lederen bekleding. Het provincie bestuur staat hiet positief tegen over mits deze extra zware verantwoordelijkheid voor hen ook vertaald gaat worden in extra periodieken of een wat ruimere declaratieregeling.

Link naar reactie

nu op autoweek kun je berekenen wat het je gaat kosten.

moet zeggen erg schrikken

betaal nu 600 wegen belasting met mijn z4 3.0

straks 4.1 ct per km en dan ligt het omslag punt bij 14789 km en ik rij er dik 40 per jaar

dus dat wordt een flinke verhoging van bijna 2000 eur per jaar

wellicht heeft bmw tegen die tijd een z4 hybride ??

gr eric

Link naar reactie
Zijn ze in deze berekening niet vergeten dat de provincies nieuwe belastingen mogen gaan verzinnen omdat ze inkomsten gaan missen vanuit de wegenbelasting?

Dat zal wel weer lekker per provincie sterk gaan verschillen.

Provinciebesturen die hun geld kwijt zijn geraakt aan de Ijslandbank zullen toevallig wel iets meer gaan vragen.

Ik neem aan dat dat inderdaad niet in de berekening zit. Sowieso moet je die berekening met een korreltje zout nemen. Op dit moment verschillen de tarieven van provincie tot provincie, dus het omslagpunt verschilt ook van provincie tot provincie. Daarbij gaan ze kennelijk uit van het basistarief, zonder de spitstoeslagen mee te tellen.

Hoe dan ook, bij mij ligt het omslagpunt kennelijk op meer dan het dubbele aantal km van wat ik rij. Er moet dus heel wat gebeuren, wil ik er op achteruit gaan.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Zijn jullie die CO2 heffing niet vergeten?

BPM verdwijnt dan wel, we krijgen er een CO2 heffing voor terug.

Wegenbelasting verdwijnt en daar krijgen we de km-heffing voor terug..

+ een extra/hogere provinciale belasting..

Al met al betekend dit helemaal niet dat je er voordeliger mee uit bent..

Tevens gooien ze rondom Amsterdam een extra spitsheffing er boven op..

zodat je nog eens letterlijk gestraft wordt als je een 8/9uur tot 17/18uur baan hebt..

En het mooiste van alles,... is dat die hele milieuhype ook nog eens dikke duim werk blijkt te zijn..

en dat wij mensen er nihil invloed op hebben.

Link naar reactie

Betalen voor gebruik in plaats van bezit is in PRINCIPE een goed idee. Maar de manier waarop dat nu ingevoerd dreigt te worden deugt van geen kanten.

Dat tarief van 8,6 cent per Km dat ik straks moet betalen, dat is pas de eerste stap. Het tarief wordt namelijk tot 2018 gestaag en heftig verhoogd. Ik las iets van 42.x cent tegen die tijd.

Omslagpunt van 8000 km klinkt dan mooi (propaganda!), maar dat gaat dus al hard achteruit wanneer het tarief stijgt.

Nog meer financiele zaken die hierbij NIET meegerekend zijn:

- provinciale belasting

- spitstarief/wegtype tarief

- afschrijving van de BPM die je al afgetikt hebt

Daarnaast het idee om overal met GPS in de gaten gehouden te worden... zoals ik al zei kunnen we dan automatische bonnen voor elke 4km te hard, waar dan ook, wanneer dan ook, verwachten.

Link naar reactie
Daarnaast het idee om overal met GPS in de gaten gehouden te worden... zoals ik al zei kunnen we dan automatische bonnen voor elke 4km te hard, waar dan ook, wanneer dan ook, verwachten.

Hmm, als dat nou echt zou gebeuren, kunnen er een hoop politiemensen ontslagen worden, terwijl de inkomsten uit boetes flink stijgen (100% pakkans). Minder (loon)kosten en veel meer inkomsten. Dat moet toch genoeg opleveren om de tarieven van het rekeningrijden laag te houden... :thumbup:

Link naar reactie
Ja, de ambtenaren hier wordt je inderdaad niet goed van. Pensioen is goud en ligt vast, mag niet aan worden gewerkt en na 15 jaar luieren krijg je een hoog percentage van je laatste salaris. Particulieren hebben allang niet meer die regeling, is al een tijd niet meer mogelijk bij de meeste bedrijven.

:newblush:

In the UK is dat misschien nog zo, hier aan de overkant van de plas niet meer, onze ambtenaren zullen zelf ook moeten bloeden van hun middelloonpensioentje dat ze op hun 67e krijgen als ze voorheen niet tussen de plankjes zijn beland.

On topic: het is wel heel moeilijk door te rekenen dat dit heel veel geld gaat kosten aan overhead, red tape en papermooving. Stop het in godsnaam in de brandstofprijs zoals al geroepen.

Ja dat heeft een nadeel dat een paar mensen over de grens gaan tanken, So what, dan rijden ze iig niet hier in de spits. :thumbup:

Link naar reactie
onze ambtenaren zullen zelf ook moeten bloeden van hun middelloonpensioentje dat ze op hun 67e krijgen als ze voorheen niet tussen de plankjes zijn beland.

:thumbup: ennuh, waar werk jij ook alweer? :schater:

Link naar reactie

Ik wist niet dat Yangkie weblogs schreef voor Autoweek. Die Opel haat zit diep:

Een paar ideetjes voor de spitsheffing

De kilometerheffing hangt als een Zwaard van Damocles boven ons hoofd. En in het bijzonder boven mijn hoofd. Als ik onze taks-o-meter gebruik, blijkt dat een ritje in de taxi straks goedkoper is dan wanneer in mijn kilometers maak in mijn onlangs aangeschafte tien jaar oude, bovengemiddeld gemotoriseerde middenklasser (238 gr/km).

Hoewel die in de bloei van zijn leven is en nog jááren meekan, ziet het er naar uit dat dit duurzame consumptiegoed in het kader van het milieu voortijdig op de schroothoop belandt. De overheid gaat ‘m onbetaalbaar maken. Als ik de reacties om me heen hoor, moet half Nederland voortijdig aan een nieuwe auto. Het is me dan ook meteen duidelijk waarom brancheorganisaties Bovag en RAI voor die vreselijke heffing zijn.

Het bedrag dat we gaan betalen voor de spitsheffing, moet nog worden bepaald. Het ergste moet dus nog komen, vermoed ik. De manier om die te heffen, heeft hier rond de lunchtafel al een paar leuke ideeën opgebracht. Wat denkt je ervan als we de heffing als volgt – hoe zeg je dat netjes – differentiëren.

Auto’s die op naam staan van 65-plussers gaan in de spits minimaal het dubbele betalen. De oudjes hebben immers niets te zoeken tussen het woon-werkverkeer en maken de file alleen maar nodeloos lang. Vertrek maar een uurtje later.

Ideetje nummer 2: Opel Agila’s moeten worden aangeslagen voor minimaal vijftien euro per kilometer, omdat ze per definitie altijd vooraan in de file rijden. Bij zo’n woekertarief voor Agila’s zullen de opstoppingen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wedden?

Linkshangers kunnen natuurlijk met het kastje worden gedetecteerd. Die worden extra aangeslagen omdat ze tijdens de drukte in hun eentje meerdere banen bezet houden en dus de wegcapaciteit nodeloos klein maken.

Het meest lumineuze idee komt tot nu toe van één van de videomannen. Wanneer het in de spits te lang duurt om een bepaald traject af te leggen, vervalt de spitsheffing. Anders staan we alsnog betaald in de file. En heeft Den Haag niet beloofd dat dit zeker niet de bedoeling is van de nieuwe tarifering? Wedden dat het met het DDR-kastje mogelijk is te meten hoe lang je over een afstand doet?

Jij zegt het juist Yangkie, respect :kisstogether:

Link naar reactie
:schater::schater: De partij PVVL (partij voor de vrije linkerbaan) verwacht in het komende kabinet de premier te mogen leveren. Yes we Z!

JeePee move over :punk:

6cf650ee82d58305eb48e935e0588050.jpg

here comes Yangkie!!! :unsure:

Mijn stem heb je. (kun je dan ook de "grootlichtassistent" verplicht maken op alle auto's??) :kisstogether:

Link naar reactie

Net de Bugatti Veyron eens in de calculator gestopt

BUGATTI BUGATTI VEYRON 16.4 (2007)

basistarief per kilometer 36,9 ct/km

tarief motorrijtuigenbelasting € 1.116

kilometeromslagpunt 3.024 km

Maar als je kijkt wat daar aan BPM op zit:

Schermafbeelding%202009-12-07%20om%2022.51.23.png

jaja...€ 451.000 BPM. Die vervalt dan (zeggen ze). <_<

Voor dat bedrag wat je dan niet aan BPM betaald, kun je dan toch mooi 1.222.222,22 kilometer voor rijden. Dat gaat je niet lukken, dus zelfs met een Veyron ben je goedkoper uit ;)

Het tabblad "verbruik & mileu" ziet er ook goed uit. Niemand verwacht dat ie zuinig is, maar dit doet me denken aan Per's anekdote dat je volgas met 400+Kmh maar 11 minuten kan rijden voor de tank leeg is. :thumbup:

Schermafbeelding%202009-12-07%20om%2022.52.08.png

Link naar reactie

kan het zo gauw niet vinden op AW maar dit wel: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13183/Ni...-laat-zich-zien

moet nog even naar de don't-look-like-a-shitting-dog-like-the-A6 cursus maar het gaat weer per strekkende meter metaal en dat is goed (voor een touring)

en niet op gewicht! Dat is pas knap, hoe ze dat er ooit door gekregen hebben: (flink) betalen voor een stilstaande auto.

Ik betrapte mezelf net op het zoeken naar een leuke W115 voor erbij, van (ruim <_< ) voor 1984 dus vooralsnog graaivrij.

vreselijke dingen laten ze je toch doen, die ambtenaren.

maar over die Veilrhon: iedereen die een auto zelf importeerd (of de prijslijst beter leest) weet toch wat een drama die BPM is?!

Link naar reactie

Ik zie dat ik nu dan een heel nieuw beroep kan aannemen. Als ik mijn (Engelse) M meeneem naar Nederland, kan ik rondjes Amsterdam gaan rijden (tegen elke snelheid dan aangezien ik geen kastje heb - gratis) en iedereen kan dan met me meerijden. Ben je snel op je werk, ik krijg goed betaald en je rijdt nog eens met een M mee. <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.