Ga naar inhoud

Rekening rijden


pvr

Aanbevolen berichten

Ik lees net dat rekeningrijden niet de enige vervanging wordt van de wegenbelasting. De opbrengsten van rekening rijden gaan namelijk naar het Rijk, terwijl een deel van de wegenbelasting (de opcenten) naar de provincies gaat. Op het moment dat de wegenbelasting wordt afgeschaft zullen de provincies een andere belastingmaatregel introduceren om het verlies aan inkomsten te compenseren.

Dat is trouwens iets wat je ook zou hebben als je de belastingen in de benzineprijs verrekent; de accijzen gaan naar het Rijk, niet naar de provincie waarin getankt, gereden of gewoond wordt.

Link naar reactie
  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik lees net dat rekeningrijden niet de enige vervanging wordt van de wegenbelasting. De opbrengsten van rekening rijden gaan namelijk naar het Rijk, terwijl een deel van de wegenbelasting (de opcenten) naar de provincies gaat. Op het moment dat de wegenbelasting wordt afgeschaft zullen de provincies een andere belastingmaatregel introduceren om het verlies aan inkomsten te compenseren.

Dat is trouwens iets wat je ook zou hebben als je de belastingen in de benzineprijs verrekent; de accijzen gaan naar het Rijk, niet naar de provincie waarin getankt, gereden of gewoond wordt.

Maar het zijn toch dezelfde amtenaren die "ons" geld uitgeven

Link naar reactie
Ik lees net dat rekeningrijden niet de enige vervanging wordt van de wegenbelasting. De opbrengsten van rekening rijden gaan namelijk naar het Rijk, terwijl een deel van de wegenbelasting (de opcenten) naar de provincies gaat. Op het moment dat de wegenbelasting wordt afgeschaft zullen de provincies een andere belastingmaatregel introduceren om het verlies aan inkomsten te compenseren.

Dat is trouwens iets wat je ook zou hebben als je de belastingen in de benzineprijs verrekent; de accijzen gaan naar het Rijk, niet naar de provincie waarin getankt, gereden of gewoond wordt.

Klopt, provincies gaan parkeermeters op je eigen erf plaatsen.

Ook moet je parkeerkosten betalen als je op de snelweg in de file staat.

Daarbij krijg je een bewegingssensor om je tampeloerus.

Iedere keer als dat ding een ritmische beweging registreert maakt moet je betalen.

Behalve als dat in het buitenland geregistreerd wordt.

Link naar reactie
Klopt, provincies gaan parkeermeters op je eigen erf plaatsen.

Ook moet je parkeerkosten betalen als je op de snelweg in de file staat.

Daarbij krijg je een bewegingssensor om je tampeloerus.

Iedere keer als dat ding een ritmische beweging registreert maakt moet je betalen.

Behalve als dat in het buitenland geregistreerd wordt.

Wordt jij nou nooit eens moe van jezelf ??? :blink:

Link naar reactie
ben ik de enige die dat merkt?

nee hoor.

of ken(of kan)dat niemand boeien?

:kisstogether:

jawel hoor, waarom denk je dat het bananentopic weer geopend is.. <_<

Link naar reactie

Nog even weer over rekeningrijden--

Lijkt me ook zonneklaar dat het een systeem is om de autorijder te naaien. Waarom met simpele benzine-accijns of kilometerregistratie bij APK werken als je ook iedereen kan bespioneren met GPS kastjes? Met die treurige kentekenregistratie is ook al gesjoemeld door de overheid.

En dan die propaganda dat je met je zelfs met je BMW X5 goedkoper uit bent. TUURLIJK. Dat is ook waarom mijn autotje al direct in mileuklasse G (knalrood) valt. In Duitsland is ie overigens opeens "groen" --schoonste categorie. Willekeur troef.

Nee, dat wordt 100 cent per KM, over een paar jaartjes. Lekker allemaal in de streekbus (1x per uur, alleen van 9-12), en dan flink bonen eten he, want vlees kan ook helemaal niet meer. Vleestaks komt er ook aan, durf ik om te wedden.

/Grrr

Link naar reactie
Nog even weer over rekeningrijden--

Lijkt me ook zonneklaar dat het een systeem is om de autorijder te naaien. Waarom met simpele benzine-accijns of kilometerregistratie bij APK werken als je ook iedereen kan bespioneren met GPS kastjes? Met die treurige kentekenregistratie is ook al gesjoemeld door de overheid.

Ik begrijp dat er verschillende tarieven gaan gelden voor verschillende tijdstippen en verschillende wegen. Dus een snelweg in de spits zal wel duurder zijn dan een woonerf in het weekend. Als je het op die manier wilt opzetten (even los van de vraag of je dat een valide uitgangspunt vindt) kun je niet volstaan met slechts een km-registratie of een toeslag op de brandstof.

Aan de andere kant lijkt een GPS-systeem me erg ingewikkeld. Het systeem zal altijd actueel moeten zijn, zodat het niet op hol slaat als de snelweg wegens wegwerkzaamheden is omgelegd (en het systeem denkt dat ik door het weiland rijd). Bovendien zal het erg nauwkeurig moeten zijn. Het komt hoogst zelden voor, maar een enkele keer denkt mijn navigatie dat ik over de ventweg rijd, terwijl ik in werkelijkheid over de hoofdrijbaan rijd (of vice versa). Dat kan wel het verschil maken tussen twee tarieven.

Maar misschien valt er een tussenweg te bedenken van een standaardtarief met een toeslag voor snelwegen op bepaalde tijdstippen. Dan kun je portalen maken bij de opritten van snelwegen, die jou herkennen. Het kastje hoeft dan alleen tijd en gereden km bij te houden en geen GPS-functie te hebben. Het privacyaspect vind ik namelijk ook een bezwaarlijk aspect van het hele plan.

Link naar reactie

mag ik de heerren er even op wijzen dat de overheid nu al jaren exact weet waar je bent, elk moment van de dag, als je tenminste een telefoon bij je hebt. Dat wordt ook gewoon gelogd voor een tijdje, dus niks nieuws. Ben het er niet mee eens, maar dat komt bij de voordelen die je hebt van een mobieltje.

Link naar reactie
mag ik de heerren er even op wijzen dat de overheid nu al jaren exact weet waar je bent, elk moment van de dag, als je tenminste een telefoon bij je hebt. Dat wordt ook gewoon gelogd voor een tijdje, dus niks nieuws. Ben het er niet mee eens, maar dat komt bij de voordelen die je hebt van een mobieltje.

De overheid houdt dat volgens mij niet bij, je provider heeft die gegevens. Net zoals je internetprovider weet welke sites je bezocht hebt. Wellicht worden die gegevens opgevraagd als je in een crimineel zaakje betrokken bent geraakt. Ik heb niet het idee dat de mensen bij Vodafone mij zo interessant vinden dat ze in hun gegevens gaan pluizen om te zien waar ik vandaag toch weer allemaal geweest ben. :surprise:

Ook in het OV is trouwens iets dergelijk aan de hand, met de invoering van de OV-chipkaart: je checkt in bij je vertrekstation en checkt weer uit bij het station van aankomst. Dus ook daar wordt geregistreerd waar je geweest bent.

Link naar reactie

Er zitten ook voordelen aan de nadelen:

- Politie kan gericht bezoekjes plegen bij de aanwezigen van een gepleegde overval. Mij pakken ze niet op want ik zat in het café.

- Vrouwlief is gerust dat ik niet vreemdga, want ik zat in het café.

- Vermiste personen worden gevonden, ik zat in het café.

- Vrienden dolen niet meer doeloos op straat, want ze zien me in het café.

GPS-kassie is een alternatief voor de black-box.

Maar eigenlijk kunnen ze beter direct overstappen op de implantchip met features.

Dan is er geen portemonnaie meer, geen overvallen, geen onduidelijkheden, minder misdrijven.

Al moeten ze die chip dan wel op een willikeurige plaats injecteren en niet altijd in je oorlel.

Want je krijgt dan weer wat aparte gesprekken in het café; "psst, oorlel kopen? Zojuist van een hoofd gevallen".

In basis kan het mij niet zo heel veel schelen dat de overheid alles van me weet.

Het wordt een stuk veiliger op straat, schat ik in.

Link naar reactie

he Prutso, dat had ik niet van je verwacht. Een beetje linkse kerk denken dat iedereen altijd het goede met je voor heeft en de goeden wel onder de slechten mogen lijden. Ik ga er vanuit dat iedereen lui is en opportunistisch is (sommigen noemen dat zelfkennis, sommigen noemen dat negatief denken).

In principe vind ik het ook geen probleem dat iemand iets over mij weet, maar ik zie de overheid toch vooral als een gelegaliseerde maffia; je betaald protectiegeld elke maand en als ze meer nodig hebben komen ze nogmaals langs, en er is geen alternatief. Er zijn nog duizenden meerdere parralellen te trekken. Binnen die maffia zoeken ze steeds meer naar controle (noodzakelijk om aan de macht te blijven in elke machtsconstructie; zie Machiavelli) en makkelijke (luie) manieren om hun eigen leven te verbeteren (net als iedereen; onderdeel van evolutie). Het vraagt dus om uitwassen die enkele opportunistische klootzzzzakjes zullen vinden. Tevens is het een verdere uitbreiding van overheidstaken, waar we een vermindering nodig hebben.

Het is bovendien ook een beetje het sprookje van de maakbare wereld nastreven zonder ongelukken en slechte periodes. Dan kom ik altijd weer terug op de wijsheid van Master Zu (3654-3612 BC): SHIT HAPPENS.

Vaak schiet ook de individuele keuzevrijheid er bij in als het streven tot gelijkheid te ver door gaat (gewoon de eisen verlagen om iedereen een slimme held te laten zijn). "Geen gezeik, iedereen rijk", zoals enkele wijze sarcasten voor ons reeds melden. Het komt er in de praktijk vaak op neer dat ze net zo ver doorgaan totdat niemand meer blij is, maar dan zijn we wel met z'n allen gelijk natuurlijk.

Link naar reactie
he Prutso, dat had ik niet van je verwacht. Een beetje linkse kerk denken

Het opgeven van je privacy - want je hebt toch niks te verbergen...? - en het altijd en overal gecontroleerd kunnen worden door de overheid, lijkt me nou niet bepaald een links standpunt. Eerder passend binnen het rechtse zero-tolerance-stokpaardje. Nog beter passend binnen een dictatuur.

Sowieso is dat links-rechts denken een beetje te simplistisch. De VVD noemt zich liberaal, maar Groen Links is dat ook (Femke Halsema was een tijdje terug de 'liberaal van het jaar' - een titel die voorheen altijd naar VVD'ers ging). De PVV schijnt erg rechts te zijn, maar deelt een groot deel van haar standpunten met de SP - terwijl die toch uiterst links schijnt te zijn.

Link naar reactie

Wat een bullshit verhalen.

Waar hadden we het ook alweer over ojaaaaaa Rekening rijden.

Is dat nu eerlijk,als iemand de hele dag in de auto zit ,rijd of in de file staat uit zijn neus te vreten en een ander, die weinig auto rijd,maar net zoveel moeten betalen ,als iemand die bijna 24 uur per dag rijd.

Wat mij betreft mag dat rekening rijden doorgaan.

En wil je dat niet dan verkoop je je auto maar of pak de fiets Zeer goed voor je conditie. :surprise:

Link naar reactie
Het opgeven van je privacy - want je hebt toch niks te verbergen...? - en het altijd en overal gecontroleerd kunnen worden door de overheid, lijkt me nou niet bepaald een links standpunt. Eerder passend binnen het rechtse zero-tolerance-stokpaardje. Nog beter passend binnen een dictatuur.

wel eens van de DDR gehoord? Wel eens van de Sovjet Unie gehoord??? Nog steeds zijn bijna alle dictaturen in de huidige tijd een theocratie of een linkse dictatuur (Cuba, Noord Korea, etc.)

Bovendien had ik het over het simpele enkel uitgaan van de goedheid van de mens en dat de goeden onder de slechten mogen lijden.

Link naar reactie
wel eens van de DDR gehoord? Wel eens van de Sovjet Unie gehoord??? Nog steeds zijn bijna alle dictaturen in de huidige tijd een theocratie of een linkse dictatuur (Cuba, Noord Korea, etc.)

Bovendien had ik het over het simpele enkel uitgaan van de goedheid van de mens en dat de goeden onder de slechten mogen lijden.

Zoals gezegd: die hele links-rechts indeling is veel te simplistisch. Als je Noord Korea überhaupt al 'links' zou kunnen noemen, dan heeft het nog altijd niets te maken met wat we in Nederland aan 'links' hebben. Het is net zo'n zwaktebod om met deze vergelijking aan te komen, als dat het is om bij rechts iedere keer te verwijzen naar de NSB of Nazi Duitsland. Geen van beide vergelijkingen slaat ergens op.

Link naar reactie
Wat een bullshit verhalen.

Waar hadden we het ook alweer over ojaaaaaa Rekening rijden.

Is dat nu eerlijk,als iemand de hele dag in de auto zit ,rijd of in de file staat uit zijn neus te vreten en een ander, die weinig auto rijd,maar net zoveel moeten betalen ,als iemand die bijna 24 uur per dag rijd.

Wat mij betreft mag dat rekening rijden doorgaan.

En wil je dat niet dan verkoop je je auto maar of pak de fiets Zeer goed voor je conditie. :huh:

Wel eens van accijns op brandstof gehoord? Of doen ze daar niet aan in noord holland....ach het is ook maar 65% van de pompprijs

mischien is dit een leuk forum voor je http://www.tweevoeter.nl/ je zit hier op een autoforum :surprise:

gevangenisstraf bij fraude met km registratie kan oplopen tot 4 jaar boete max 84.000,-

ter vergelijking wiethok met 1000 planten 6 maanden voorwaardelijk max boete 10.000,- bij eerste vergrijp

welkom in fantasialand trouwens spits tarief voor een z3m zal in 2018 slechts 0,50,- zijn standaard tarief +- 0,38,- :schater:

Link naar reactie

Ach, gutteguttegut,

waar maken we ons toch allemaal zo druk over? de meesten van ons rijden een ztje voor de lol, een enkeling heeft er twee en een heeeele! enkeling drie.

wat kan ons die paar rotcenten nou helemaal schelen.

Denk eens aan de mensen die helemaal nix hebben zelfs geen oude fiets ( dat zijn trouwens de mensen die afgunstig naar ons kijken ,maar daar ging een ander topic over)

Of je nou daar de kat of de hond gebeten wordt is alletwee pijnlijk.

alles wordt ieder jaar duurder daar ontkomen we niet aan, we willen ook allemaal steeds meer,en meer willen is meer betalen.

En volgend voorjaar rijden we allemaal weer vrolijk rond met een kastje in de zzz.

Link naar reactie

Tjonge jonge die mooi zitten en pootjes geven mentaliteit....ik krijg er het lazerus van. Iedereen laat zich gewoon vrijwillig naar de slachtbank sturen gvd tot hier en niet verder REVOLUTIE guilutine uit het vet en opstellen op het binnenhof oh nee ik mag niet zeuren. We hebben het toch goed dank je de koekoek niet dankzij die haagse roofkippen. Deze maatregel betekend voor mijn snoepwinkel(3 man) een lasten verzwaring van +-30.000 euro per jaar in 2018 maar geeft niks doe maar een briefje waar ik in gegarandeerd krijg dat ik en mijn personeel niet meer in de file staan dan zal ik het fluitend betalen maar niet goed geld terug! maar het zal wel kloppen want vriendje camiel zegt dat er straks veel minder file zal staan als ze zo door gaan in den haag klopt dat ook wel dan sta ik er ook niet meer in en al die andere ondernemers ook niet meer die stoppen dan gewoon en blijven ook lekker in hun nest liggen net als al die andere armoedzaaiers en opvreters die zich elke dag opnieuw kapot lachen om die stumperds die de deur uit moeten en achteraan aansluiten om hun vreten te gaan verdienen een geslachte koe geeft geen melk meer. straks is er voor ali baba en de 40 rovers niks meer te halen en blijft de grot (lees schatkist)leeg :P

Ps iemand nog een toko kopen met slechte toekomst perspectieven kan ik op zoek naar een leuk stulpje in z frankrijk..ruil ik de coupe in voor zo,n trutmobiel zonder dak lekker de hele dag bier zuipen en tieten kijken jan peter en wouter kunnen vast zonder mij iedereen eigenlijk wel laat die armoedzaaiers zelf maar voor het vreten zorgen :schater::schater::schater:

Link naar reactie

Wij hebben het ook niet bedacht hoor, Dus hoef je op niemand hier kwaad te worden.

Maar als jij de oplossing hebt dan stemmen we allemaal op jou en is iedereen weer happy.

trouwens wat heb je toch tegen een trutmobiel? :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.