Ga naar inhoud

Wie o wie: "cupholder"/ "Getraenkenhalter" ervaringen?


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Wie o wie heeft er in zijn ZZZZ (een) bekerhouder(s) in het dashboard zitten en kan mij iets vertellen over die dingen? Ik bedoel dit geval dat onder de luchtroosters links en rechts kan worden aangebracht:

real OEM

Ik vind het stervenshinderlijk dat ik flesjes, koffiekopjes e.d. altijd vast moet houden / los op de passagiersstoel moet leggen (voor zover daar op dat moment geen cupholder zit natuurlijk :schater: ) Ik wil ze daarom wel nachruesten (handeling van niks en kost niet zoveel), maar dan moet ik er wel iets aan hebben natuurlijk ...

Bij onze Duitse vrienden (Zroadster startpagina) zag ik dat ze soms na een tijdje spontaan open beginnen te gaan ... Lijkt me geen probleem; haal je ze er weer uit / vervang je ze. Maar verder en dan vooral praktisch: wat past er zoal in: kan ik bijvoorbeeld zowel een kopje koffie als een halve liter flesje kwijt of is het ding alleen geschikt voor van die Amerikaanse emmers?

Oh ja, ik had natuurlijk al bedacht dat wat er ook in past, het niet te vol moet zitten ... :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou heb je afgelopen zaterdag uitgebreid in mijn stuurkolom zitten frummelen, dus als je ietsje verder had gekeken had je kunnen zien dat ik die dingen erin heb zitten. :newblush:

Ik gebruik ze zelf eigenlijk nooit, dus kan zo ook niet zeggen wat er wel of niet in past. Kzal vanavond wel eens even kijken. :rolleyes:

Ze gaan in ieder geval niet spontaan open, maar als ik ze wel open doe sla ik niet steil achterover van de kwaliteit. Het ziet er toch een beetje goedkoop uit.

Link naar reactie

Het nut: :rolleyes:

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor flesjes aangezien ik geen koffie drink. Ik kan zelfs flesjes zonder dop plaatsen. Ik vind de kwaliteit eigenlijk wel in orde. Ik heb maar een paar keer gehad met instappen dat ik met de knie tegen de houder aankom en dat deze er dus uitkomt. Maar goed dat is meer het probleem bij instappen als dat van de houder.

Link naar reactie

weet je zeker dat retrofit zo goedkoop is? Bij mijn auto (E60) is de cupholder for retrofit zelf ook niet duur, maar het laten installeren was EUR800,- (want hele dashboard moet er uit en gedeeltelijk ook vervangen worden), dus ik zou me niet blindstaren op de kosten van dat ding alleen, maar ook de installatie.

Verder zie ik nu wel veel die EUR30,- oplossing van BMW die aan de zijkant van de tunnel wordt bevestigd.

197.png

Link naar reactie
  • Administrator
maar het laten installeren was EUR800,- (want hele dashboard moet er uit en gedeeltelijk ook vervangen worden), dus ik zou me niet blindstaren op de kosten van dat ding alleen, maar ook de installatie.

Wow, da's bij een E60 dan prijzig zeg. Nee hoor, bij een E85 is dat echt een fluitje van een cent! In de ZZZZ hoeven namelijk alleen de luchtroosters op de hoeken eruit en zeker niet het hele dashboard....

Zie hieronder de van ons Duitse broertje geleende inbouwhandleiding waarin geclaimd wordt dat het in 5 min. per kant kan. De - hier niet gekopieerde - commentaren die in de Duitse thread eronder staan geven ook aan dat mensen die deze handleiding gebruikt hebben max. 10 min per kant bezig zijn geweest ...

Afhankelijkvan de lieftalligheid van mijn broeder ben ik dan ofwel voor EUR 0,- en hooguit 20 min per kant kwijt kwijt door ze bij hem even uit te bouwen en bij mij er in, ofwel ik bestel ze via Ebay.com in Amerika en laat ze bij een vriendje aldaar bezorgen waarna ik grofweg EUR 75,- voor links en rechts in totaal kwijt ben en 10 minuten werk per kant ...:

Ok, komt ie! (Al hoewel de redactie zich nu misschien moet afvragen of dit niet meer een "how to" is geworden?!)

Halloechen zusammen,

hier eine kurze Anleitung, wie man innerhalb von 5 Minuten die Dosenhalter einbaut. Exemplarisch sei hier die Beifahrerseite gezeigt, fahrerseitig muss man es sich halt spiegelverkehrt denken

73i45z.jpg

Bild "A":

- Abdeckkappe unter Luftauslass entfernen, indem man wie durch Pfeil 1 beschrieben, mit einem Schraubendreher vorsichtig unter die Kappe sticht und diese dann in Richtung Kofferraum weghebelt.

- Schraube (Pfeil 2) herausschrauben.

- Abeckkappe auf Schraube (Pfeil 3) mit feinem Schraubendreher lösen und Schraube herausschrauben.

-> Nun die komplette Einheit vorsichtig herausziehen. Anschließend den Getränkehalter zur Montage vorbereiten, indem man seine Blende (mit dem Trinkglas-Symbol) in Richtung Krümmung abzieht.

34qqy6g.jpg

Bild "B":

- Getränkehalter mittels Führungsschiene (gekennzeichnet durch die drei gelben Pfeile) wie durch Pfeil 4 gekennzeichnet bis zum Anschlag schieben.

2yoel44.jpg

Bild "C":

- Torx-Schraube in die Führung (Pfeil 5) schrauben.

-> Jetzt die ganze Einheit wieder vorsichtig einführen und am Armaturenbrett verschrauben. Abschließend den Halter durch Antippen ausfahren und die Blende anbringen. Das wars auch schon.

Viele Grüße aus Nürnberg,

Harald

Verder zie ik nu wel veel die EUR30,- oplossing van BMW die aan de zijkant van de tunnel wordt bevestigd.

Maar da's geen E85 oplossing denk ik? Of ook voor E85 te krijgen?

Link naar reactie

Ik heb zojuist DEZE besteld.

Had eerst dezelfde cupholder uit de 6-serie besteld a Euro 100,-

Bleek later dat dezelfde cupholder nu ook voor de 1-serie wordt gemaakt en die kost slecht's de helft :rolleyes:.

Ding dus snel terug gebracht en deze besteld.

Als het goed is krijg ik deze volgende week binnen. Moet alleen de middenconsole loshalen.

Heeft iemand hier misschien een DIY handleiding voor? .....het gaat om een Z4

Link naar reactie
  • Administrator
Ik heb zojuist DEZE besteld.

Maarruh, waar ga je dat ding laten dan: zit dat aan de buitenkant van de console, of ergens in enig vakje? En waarom die en niet de OEM ZZZZ variant links en rechts in het dashboard?

Link naar reactie
Het nut: :rolleyes:

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor flesjes aangezien ik geen koffie drink. Ik kan zelfs flesjes zonder dop plaatsen. Ik vind de kwaliteit eigenlijk wel in orde. Ik heb maar een paar keer gehad met instappen dat ik met de knie tegen de houder aankom en dat deze er dus uitkomt. Maar goed dat is meer het probleem bij instappen als dat van de houder.

Ja lol, dat doe ik ook wel eens bij het instappen! :newblush:

Link naar reactie
Maarruh, waar ga je dat ding laten dan: zit dat aan de buitenkant van de console, of ergens in enig vakje? En waarom die en niet de OEM ZZZZ variant links en rechts in het dashboard?

Die heb ik er al inzitten, maar ik vond die cupholder uit de 6-serie gewoon een mooi ding.

De cupholder moet je op de "middentunnel" monteren.

De versie uit de 1-serie ziet er precies hetzelfde uit maar kost slechts € 50,00 inc. montagemateriaal.

.....en smaken verschillen nu eenmaal.

Als dat ding gemonteerd is, zal ik een foto plaatsen.

Link naar reactie

Vandaag heb ik de cupholder maar eens uitgeprobbeerd, n.a.v. dit topic. Er past inderdaad van alles in en de diameter is verstelbaar. Een blikje, bekertje, halve literflesje, flesje bier... moet allemaal kunnen. Flesen groter dan een halve liter lukken niet.

Ik dacht dat de plek wat ongelukkig zou zijn, zo links van het stuur - meestal zitten cupholders in het midden - maar dat viel mee. Lichtschakelaar en stengel aan het stuur nog altijd goed bereikbaar. Alleen de bediening van de elektrische ramen en spiegels komt een beetje in de knoei, maar daar hoef je toch niet (vaak) bij als je rijdt.

En als je de airco aanzet koelt ie je drankje, zo vlak voor het luchtrooster. :notok:

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Ik heb onlangs de originele BMW cupholders achteraf ingebouwd. Is echt een fluitje van een cent, meeste werk is nog het plastic dopje van schroef nr 3 er af peuteren zonder deze en/of omliggende delen te beschadigen. Ik heb mijn bekerhouders besteld op www.onlineteile.com

Denk er aan dat je ook de juiste afdekplaatjes besteld, ondanks dat deze er volgens realoem lijken bij te zitten, heb ik aan den lijve ondervonden dat dit niet het geval is. Wanneer je de bekerhouders vervangt is dit geen probleem, dan kan je de oude namelijk gewoon overzetten.

Link naar reactie
Denk er aan dat je ook de juiste afdekplaatjes besteld, ondanks dat deze er volgens realoem lijken bij te zitten, heb ik aan den lijve ondervonden dat dit niet het geval is. Wanneer je de bekerhouders vervangt is dit geen probleem, dan kan je de oude namelijk gewoon overzetten.

Deze tip komt dus net even te laat... helaas voor mij, want ook ik heb dit aan den lijve moeten ondervinden helaas. Even voor de volledigheid; het gaat dus over de blendes met artikelnummer 51457056651 en 51457056652. Deze zitten niet (meer) standaard bij de cupholders 51457070323 en 51457070324 (kleur zwart in alle gevallen).

Mocht je toch gaan bestellen doe er dan meteen een paar torxschroefjes bij, want die zijn ook nodig (65758235255).

Link naar reactie
  • Administrator
Op vakantie in Italië hebben ze hun geld al opgebracht.

was jij dat toevallig bij de Stelviopas ? (maandag 2 augustus)

Link naar reactie

@ Ruud 19.

Nee, ik ben de zaterdag ervoor teruggereden vanuit Venetië naar Nederland door de Brenner. Ik had mijn mooie km's toen al aardig gereden (circa 5000 in 14 dagen :birthday: ) en ben in één keer teruggeknald (ook leuk overigens).

Heb nog wel in Dld een tijdje opgereden met een duitse d.grijze Z4 op de 3, leuk gezicht om een zelfde auto ook met 200km/h te zien gaan.

Link naar reactie
  • Administrator
Was het een Z3 en was hij zwart ?

Als dit item in de Z4 techniek lounge gaat over het inbouwen van cupholders in een Z4 en iemand met in zijn avatar een foto van een grijze Z4 zegt succesvol de Z4 cupholders ingebouwd te hebben en iemand anders aan die persoon vraagt; "Zag ik jou?", ging dat dan WEL of NIET om een zwarte Z3 denk je? :newblush:

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Ik heb er denk ik al 5 gesloopt in de tijd dat ik de Z4 heb. Eigenlijk elke keer met (misschien iets te ruw?) dichtdoen breekt dat verstelbare armpje af... :clown:

Is inderdaad rete-eenvoudig om te vervangen. Had er de eerste keer een hele middag voor uitgetrokken, maar was binnen 10 minuten weer aan het touren.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik snap bijna niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb ze er in de vorige Z dus (zie eerste paar posts in dit topic) alsnog ingeschroefd en in de huidige Z zaten ze al (en gaan daarmee al 12 jaar mee), maar ik ben er nog nooit in geslaagd er een te mollen ... :blink:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik vrees dat ik je daar geen antwoord op kan geven... It just happens... 4x links en 1x rechts is de stand op het moment. En heb nog één linker als reserve liggen in de garage.

Waar heb je ze vandaan? Een passagier heeft de rechter bekerhouder van mijn Z4 gesloopt :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.