Ga naar inhoud

Velgen poetsen


Roy

Aanbevolen berichten

Dit topic maar weer eens even omhoog schoppen..

Zelf gebruik ik eigenlijk altijd gewoon een beetje afwasmiddel icm warm water.Dit werkt mijns inziens prima. Velgen worden prima en snel schoon op deze wijze.

Nu de vraag.... kan dit kwaad of is het geen enkel probleem ?

Gebruik ik ook al jaren! Als je gelijk afspoelt kunnen je velgen echt niet in een paar minuten aangetast worden.

Geheimtip :

Zeker als je (multi)spaak wilen hebt, koop de dikste, wolligste poetshandschoen die je kan vinden en gebruik die als spons. Daar kun je lekker mee tusen de spaken raggen

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om je velgen schoon te houden kan je een aantal dingen doen:

1) Gebruik een goede velgenreiniger, laat het even intrekken en spuit deze af met een hogedrukreiniger. Eventueel kan je tijdens het intrekken een velgenborstel gebruiken om de vervuiling van de velgen af te krijgen.

2) Eventuele aangekoekte restanten of teerspetters kan je inderdaad met een detailerklei verwijderen zoals bijvoorbeeld klik. Klei die is gebruikt voor de velgen kan je beter niet meer voor de lak gebruiken.

3) ALs de velgen helemaal schoon zijn dan kan je een wheelwax aanbrengen zoals klik of klik Hierdoor zorg je dat vuil minder goed aan de velg hecht en is daarom veel gemakkelijker schoon te krijgen.

4) Als er wheelwax op de velg is aangebracht dan kunnen de velgen gewoon met autoshampoo worden gereinigd.

Indien er behoefte is dan kan er best een inkoopactie hiervoor worden geregeld.

Link naar reactie

Nadat ik de velgen goed ingespoten heb met een velgenreiniger en gewassen ga ik met een microfiber doek met Lime Prime van Dodo over de velg.Ze ziet je glimmen als dit spul eraf is.Vervolgens een laagje wax .

Ook gebruik is als topping wel Red Mist van Dodo.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Mannen

Een aanvulling mijnerzijds.

Wanneer ik mijn velgen schoonmaak / poets dan doe ik dat in een aantal stappen. De stap van de babydoekjes heb ik er sinds kort als stap tussengevoegd, dit nav de tip van dit forum.

Moet er vooraf wel bij vermelden dat ik mijn velgen nooit echt vuil laat worden, ik zeg altijd mooie velgen / mooie auto (velgen maken of breken de auto) Daarnaast is het vuil (remstof) na verloop van tijd niet meer goed te verwijderen en brandt het als het ware in. En dat laatste wil ik voorkomen.

1e stap: met plumeau tussen te spaken door het achterliggende velgbed schoonvegen

2e stap: met licht natte spons vuil verwijderen

3e stap: met babydoekjes velgen optisch schoonmaken en met een een doekje gewikkeld om een bokkepoot het achterliggende velgbed schoonmaken

4e stap: nadrogen

5e stap: inwrijven met 'gewone' autowax

6e stap: autowax na het curen uitwrijven

7e stap: genieten

Sinds kort ben ik in bezit van een potje vla (Wheelwax en sealant), deze heb ik de laatste keer gebruikt, glans zeerwel herkenbaar toegenomen, velgen blijven ook net even langer schoon. Het remstof hecht zich niet aan de velg maar de opliggende waxlaag waardoor het zeer makkelijk is af te spoelen.

Toegegeven het is even werk, maar ik doe het graag.

Groet en succes

JP

Link naar reactie
1e stap: met plumeau tussen te spaken door het achterliggende velgbed schoonvegen

2e stap: met licht natte spons vuil verwijderen

3e stap: met babydoekjes velgen optisch schoonmaken en met een een doekje gewikkeld om een bokkepoot het achterliggende velgbed schoonmaken

4e stap: nadrogen

5e stap: inwrijven met 'gewone' autowax

6e stap: autowax na het curen uitwrijven

7e stap: genieten

Bij de laatste grote schoonmaak beurt van de velgen is de glans na genoeg verdwenen .

Ga het morgen ook eens uit proberen.

Thxs :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.