Ga naar inhoud

Velgen poetsen


Roy

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb nogal wat moeite met het schoon krijgen van mijn velgen. Weet er iemand een spray ofzo die ik kan gebruiken zonder risico voor de velgen, ik kan me voorstellen dat veel spulletjes erg agressief zijn, maar mijn velgen zijn na elke flinke rit goed zwart, wat er steeds slechter afgaat met de spons. (en ik heb geen zin om na elke rit te poetsen)

Kortom wat is een goed werkende velgcleaner, die je elke week kunt gebruiken zonder dat de lak eraf valt na een half jaar en vooral waar koop ik dit.

Bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de GELE Dasty van de Wibra inderdaad, beter bestaat niet. Gebruik het al jaren op mn auto's en nog nooit iets gemerkt van vlekken of invreten etc.

Als je je velgen een beetje bijhoud volstaat inspuiten met Dasty en met hoge druk vervolgens afspuiten.

Link naar reactie
Dasty is een ontvetter van de wibra.

Super spul en zeer goedkoop, 750ml voor €1,99.

dasty_04.jpg

Grtz Ron

Worden ze wel mat van na veel gebruik. Dit is een eigenschap van alkalische zeep. Het wit uitslaan komt doordat je het op een heet wiel spuit. Dit is wel weg te poesten!!

Er zijn ook wheel cleaners op alkalische zeep basis met wax . werkt helemaal top! zonder aanraken 80 tot 90 procent schoon. Bij mij altans maar onderhoud mijn wielen 1 keer per 2 weken. Nadeel wel dat de stof snel weer aantrekt door de wax laag die achterblijft . zo staties als het maar zijn kan.

Link naar reactie

ik heb mn velgen altijd in de velgen protector met nano zooi erin (bv gp nanoprotector kun je kopen bij halfords )maar er is ook een speciale velgen coating met nanotechnolgie ffe googlelen

op mn e39 zagen ze er altijd zo uit

063yij.th.jpg

ik moet zeggen dat dat super goed werkt de velgen blijven lang schoon en als je ze dan wast gaat het vuil er makkelijk af

maar ja je blijft poetsen op je velgen wat je ook gebruikt

Link naar reactie
Ik heb Meguiars gevonden, ik denk dat ik die maar ga halen, volgens mij is dat altijd wel goed...

Aha! Waarschijnlijk gevonden bij...hoe heten ze ook al weer vlakbij de BCC in Helmond! Daar heb ik het ook gehaald. Is wel redelijk aggresief (je ruikt de zwavel) en ik gebruik het nu een maandje of 3 en ik ben er heel tevereden over. Let wel op: Heel goed afspuiten met veel water! Ik gebruik ook rubber handschoentjes als ik de velgen afdoe met de spons naderhand. Ik kan nu nog niet zeggen of het inderdaad zo aggressief is als dat het lijkt maar Meguiars is wel een heel goed merk maar wel duur hoor. 13 euro voor een spuitfles dacht ik.

Succes ermee! Groeten, Rogier <_<

Link naar reactie
Aha! Waarschijnlijk gevonden bij...hoe heten ze ook al weer vlakbij de BCC in Helmond! Daar heb ik het ook gehaald. Is wel redelijk aggresief (je ruikt de zwavel) en ik gebruik het nu een maandje of 3 en ik ben er heel tevereden over. Let wel op: Heel goed afspuiten met veel water! Ik gebruik ook rubber handschoentjes als ik de velgen afdoe met de spons naderhand. Ik kan nu nog niet zeggen of het inderdaad zo aggressief is als dat het lijkt maar Meguiars is wel een heel goed merk maar wel duur hoor. 13 euro voor een spuitfles dacht ik.

Succes ermee! Groeten, Rogier <_<

Aha! Waarschijnlijk gevonden bij...hoe heten ze ook al weer vlakbij de BCC in Helmond! Daar heb ik het ook gehaald. Is wel redelijk aggresief (je ruikt de zwavel) en ik gebruik het nu een maandje of 3 en ik ben er heel tevereden over. Let wel op: Heel goed afspuiten met veel water! Ik gebruik ook rubber handschoentjes als ik de velgen afdoe met de spons naderhand. Ik kan nu nog niet zeggen of het inderdaad zo aggressief is als dat het lijkt maar Meguiars is wel een heel goed merk maar wel duur hoor. 13 euro voor een spuitfles dacht ik.

Succes ermee! Groeten, Rogier

Zuur tast de lak aan op de velg dus ze worden er niet beter van!! en betaal ook 13 euro voor een fles maar doe er 3 beurten mee. en zonder handschoenen van 7 euro!! goedkoopste is bijhouden en in de wax of wielbeschermer te zetten. dan met water en shampoo wassen.

Link naar reactie

Ik heb net weer mijn tweede setje wielen voor de M van de dealer ontvangen onder garantie omdat de verf weer begon te bladderen. Het eerste wat ze vroegen was of ik een hoge druk spuit gebruikte (nee dus).

Ik gebruik WheelWax trouwens, ook op de X5 en met de Axxis rem blokken geen stof meer op de velgen dus die blijven nu schoner dan de rest van de auto.

Link naar reactie

Ik heb gisteren de Nanomaxi velgverzegeling aangebracht. Dit produkt wordt momenteel ook door Autovisie getest.

Heb nu alleen de buitenkant van de velgen gedaan (het is tenslotte vakantie). Volgens hun spoelt dan zelfs een regenbui je velgen schoon. Blijft ongeveer een jaar zitten. Set voor 4 hele velgen kost 31 euro exlusief verzendkosten.

Deze bestaat uit twee spuitbusjes (reiniging en verzegeling), sponsje, twee poetsdoekjes en twee gebruiksaanwijzingen.

Die laatste twee, Nederlands en Duits, zijn niet exact hetzelfde. Ik heb de Duitse (het is een BMW tenslotte)

maar gevolgd.

Zodra de eerste resultaten bekent zijn laat ik het jullie weten.

Link naar reactie
....twee gebruiksaanwijzingen.

Die laatste twee, Nederlands en Duits, zijn niet exact hetzelfde.

:rolleyes: Wow! Iemand die zelfs de vertalingen van de manual leest. Respect! :wave:
Link naar reactie

ik ben benieuwd, klinkt wel proffig met doekjes en spuitbusjes...en als het van regenwater schoonspoelt is het echt iets voor mij, kan ik glijden en wassen in 1! :rolleyes: Dat is net wat ik moet hebben, niet teveel poetsen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Voor de liefhebbers onder ons een tussentijds verslag van de velgenverzegeling van Nanomaxi.

Het opbrengen is redelijk einfach. Handschoentjes aan en eerst reinigen met bijgeleverde spuitbus en sponsje.

Na het drogen de verzegeling erop spuiten (denk weer aan de handschoentjes heren/dames en aan de wind, als je buiten werkt) en lichtjes uitwrijven met een lichtvochtige katoenen doek.

Let op: het is doorzichtig dus je zal een beetje op gevoel moeten werken,

.......misschien toch eerder een klusje voor de dames...

Na een goed uur drogen moet het parel-en-wegvloei-effect, net als bij wax, te zien zijn als je er water over heen giet.

En dan nu......werkt het, regenen je velgen echt schoon?

Nee, ook een hogedrukreiniger (denk aan de druk i.v.m. de banden!) krijgt niet al het vuil eraf.

Het meeste spuit je er wel af maar vooral bij de voorwielen blijft er nog wel wat zitten.

ECHTER het vuil gaat er wel veel makkelijker af. Beetje water en een sponsje/washandschoen en klaar.

Ik ben binnen 10 minuten klaar met 4 vuile velgen en dat is inclusief water/spullen pakken en droogzemen erbij ;) .

(Droogzemen is niet veel want meeste water 'vloeit' zo van de velg af).

Het heeft natuurlijk ook voordelen dat je er bij het reinigen nog steeds met je neus bovenop zit natuurlijk.

Wie zou de volgende vragen in zijn hoofd willen missen tijdens het poetsen:

-Zat die kras er de vorige keer ook al :newblush: ?

-Waarom wast de monteur zijn handen niet als hij MIJN velgen eraf haalt?

-Wanneer ga ik (weer) nieuwe velgen kopen?

Ik zal kijken of het effect een jaar blijft. Daarna gaat er wel een nieuwe laag op want ik heb nog ruim over.

Wondermiddel: NEE wat betreft het zelfreinigende effect, maar JA voor het reinigingsgemak en de beschermlaag.

Groeten Martin

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Voor de liefhebbers onder ons een tussentijds verslag van de velgenverzegeling van Nanomaxi.

Het opbrengen is redelijk einfach. Handschoentjes aan en eerst reinigen met bijgeleverde spuitbus en sponsje.

Na het drogen de verzegeling erop spuiten (denk weer aan de handschoentjes heren/dames en aan de wind, als je buiten werkt) en lichtjes uitwrijven met een lichtvochtige katoenen doek.

Let op: het is doorzichtig dus je zal een beetje op gevoel moeten werken,

.......misschien toch eerder een klusje voor de dames...

Na een goed uur drogen moet het parel-en-wegvloei-effect, net als bij wax, te zien zijn als je er water over heen giet.

En dan nu......werkt het, regenen je velgen echt schoon?

Nee, ook een hogedrukreiniger (denk aan de druk i.v.m. de banden!) krijgt niet al het vuil eraf.

Het meeste spuit je er wel af maar vooral bij de voorwielen blijft er nog wel wat zitten.

ECHTER het vuil gaat er wel veel makkelijker af. Beetje water en een sponsje/washandschoen en klaar.

Ik ben binnen 10 minuten klaar met 4 vuile velgen en dat is inclusief water/spullen pakken en droogzemen erbij :m: .

(Droogzemen is niet veel want meeste water 'vloeit' zo van de velg af).

Het heeft natuurlijk ook voordelen dat je er bij het reinigen nog steeds met je neus bovenop zit natuurlijk.

Wie zou de volgende vragen in zijn hoofd willen missen tijdens het poetsen:

-Zat die kras er de vorige keer ook al :wacko: ?

-Waarom wast de monteur zijn handen niet als hij MIJN velgen eraf haalt?

-Wanneer ga ik (weer) nieuwe velgen kopen?

Ik zal kijken of het effect een jaar blijft. Daarna gaat er wel een nieuwe laag op want ik heb nog ruim over.

Wondermiddel: NEE wat betreft het zelfreinigende effect, maar JA voor het reinigingsgemak en de beschermlaag.

Groeten Martin

Al een wat ouder onderwerp, maar zeker niet minder actueel met het aanstormende ZZZ & ZZZZ seizoen :m:

Gebruik gewoon babydoekjes :wub: om je velgen te onderhouden. Laat ze niet té vuil worden want anders krijg je wellicht kras(jes) van het remslijpsel. Werkt echt perfect en zeker voor velgen met een gepolijste rand. Werkt overigens ook super voor het verwijderen van hars en/of vogelshit.

Link naar reactie

Babydoekjes.... :rambo:

Ik wist wel dat je er allerlei shit mee weg kon poetsen, maar bij het poetsen van m'n velgen had ik hier nog niet aan gedacht.

En ze zijn hier al jaren op, toch eens wat bij de buren gaan lenen. En dan erbij vertellen waarvoor... :schater::schater:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Dit topic maar weer eens even omhoog schoppen..

Zelf gebruik ik eigenlijk altijd gewoon een beetje afwasmiddel icm warm water.Dit werkt mijns inziens prima. Velgen worden prima en snel schoon op deze wijze.

Nu de vraag.... kan dit kwaad of is het geen enkel probleem ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.