Ga naar inhoud

Topsnelheid Z3 M Coupe


Aanbevolen berichten

Forumgenoten,

Onlangs heb ik weer eens de kans gehad om plankgas te gaan met mijn Z3 M Coupe. De snelheidsmeter gaf 278 km/u aan. Op de TomTom werd 269 km/u aangegeven. Mag ik hier uit afleiden dat de auto geen begrenzer meer heeft? Zijn dit 'gebruikelijke' maximumsnelheden bij een onbegrensde Z3 M Coupe?

Zovast bedankt voor het antwoord.

Groet!

E.R.

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

een z3 :kisstogether: coupe heeft geen begrenzer, zover ik me heb laten informeren. Heb ik gelezen in uitgaven in autovisie en autoweek.

ik heb onlangs nog geknald en terwijl de tomtom nog opliep, evenals mijn teller, moest ik van het gas af en topte ik 257 op de navi en +/- 265 op de teller, verder niet meer geprobeerd, niet voldoende interesse in ware topsnelheid om risico's te nemen. Roodkapje vertelde mij dat het bij 260/265 gemiddeld zo'n beetje ophoudt normaal gesproken.

Link naar reactie
op de duitse autobahn tijdens een ritje met wat Belgische vrienden heb ik achter een audi gevlamd, die klokte met mij op de kont 295 km/h

hij begreep het niet dat ik hem bijkon houden.

Ik zat wel in zijn slipstream, en mijn ZZZMQP is onder handen genomen bij AC Schnitzer in Aachen. :rolleyes:

Is er bij jouw pareltje ook iets gewijzigd aan het differentieel of de versnellingsbak? Die 18 inchers zullen nl weinig bijdragen aan de top. Of rijdt je ook de toerenteller uit?

Link naar reactie
op de duitse autobahn tijdens een ritje met wat Belgische vrienden heb ik achter een audi gevlamd, die klokte met mij op de kont 295 km/h

hij begreep het niet dat ik hem bijkon houden.

Ik zat wel in zijn slipstream, en mijn ZZZMQP is onder handen genomen bij AC Schnitzer in Aachen. :wave:

Mit de moel joa, druim nit Zoe hel op... :schater:

Heb je mijn Car-Toon van de Rode Duivel niet ontvangen?

Link naar reactie

mooi dat iedereen dit zo'n fascinerend onderwerp vind, maar kan er iemand bevestigen of ontkrachten dat er geen begrenzer op zo'n apparaat dat schijnbaar tegen de 300 loopt!!! Mijne niet maar toch... :wave:

Link naar reactie

Hamman krijgt hem tot de 265-267 echte km's met vmax opheffing:

PDF met opgave

AC Schnitzel opgave:

The concentrated raw power of 236 kW / 321 HP and 350 Nm max. torque makes the dreams of youth come true even for the most rational adult - even before reaching the top speed of over 260 km/h (Vmax module no longer available).

Link naar reactie
Hamman krijgt hem tot de 265-267 echte km's met vmax opheffing:

PDF met opgave

AC Schnitzel opgave:

The concentrated raw power of 236 kW / 321 HP and 350 Nm max. torque makes the dreams of youth come true even for the most rational adult - even before reaching the top speed of over 260 km/h (Vmax module no longer available).

Volgens het bovenstaande documentje wordt er bij Hamann wel degelijk een Vmax-begrenzer verwijderd, dus dat lijkt me duidelijk: als 'ie er niet op zit valt er ook weinig te verwijderen.

Allemaal luxeproblemen overigens. Met een 2.8 hoef je je daar tenminste geen zorgen over te maken..... :schater:

Link naar reactie

op de teller ooit eens met klamme handjes 265 gedaan (in D, toen moest in remmen), ik heb dus het idee dat de begrenser iig niet op 250 stond/staat.

240 haalde keer op keer vlotjes op kortere wegen dichterbij huis :rolleyes:

Link naar reactie
nou gewoon, zit er nu standaard een begrenzer op of niet, volgens mij niet namelijk.

Volgens de "BMW Z3 coupe und :rolleyes: coupe" brochure die ik hier heb, is de topsnelheid voor de 2.8 231 km/u en bij de -_- 250km/u-met-een-voetnootje waar weer bij staat "Abgeregelt".

Volgens mij zijn alle BMW's afgeregeld op max 250 km/u. Meen wel dat er een of ander hedendaags :P model is waarbij in de "Individual" optielijst een "V-max Behebung" in de prijslijst staat.

Link naar reactie
Maar moet je dat willen is de vraag..... -_-
antwoord ja dat moet je willen. Waarvoor koop je anders zo'n auto, voor de looks? Met een beetje diesel schop je hem al naar de 250. Waarom koopt iemand een Porsche? Toch niet alleen voor de looks, je wil die kick van 250+ toch ook een keer beleven :rolleyes:
Link naar reactie
Nog 8 maanden en dan mag ie bij mij eraf. 273 km/u :kicking: :huh: Er is er maar een sneller hier en dat is.... :huh: .... What the fuck happened with Frankie Heipaal :rambo:
Die moet het nog maar bewijzen met zijn mecano mobiel. Er is wel iemand die je ruimschoots heeft overtroefd maar daar praat je liever niet over zeker :unsure: Bovendien kan er in 8 maanden een hoop gebeuren. Dus hou die praatjes maar voor je blaaskaak :wave:
Link naar reactie

ZFJEO :unsure: Woord met drie letters, begint met een l en eindigt met een l (klootzak) :schater:

Die moet het nog maar bewijzen met zijn mecano mobiel. Er is wel iemand die je ruimschoots heeft overtroefd maar daar praat je liever niet over zeker :kicking: Bovendien kan er in 8 maanden een hoop gebeuren. Dus hou die praatjes maar voor je blaaskaak :rambo:
Link naar reactie
Dus hou die praatjes maar voor je blaaskaak :kicking:

.....

Woord met drie letters, begint met een l en eindigt met een l (klootzak) :schater:

Kom d'r maar in DJ, dit is je kans! :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.