Ga naar inhoud

Tripje langs Moezel en door Eifel


Aanbevolen berichten

Ik ben met hemelvaart in de Eifel geweest!

Was echt schitterend, maar als ik zo je route bekijk heb je een stukje gemist.

Het nationaal park de Eifel. Mooie natuur... Maar belangrijker alle haarspeld bochten en hoogte verschillen :drank:

Ik ben voor een Eifel-toer!

Link naar reactie
.. als ik zo je route bekijk heb je een stukje gemist.

That's the whole point! anders heb je natuurlijk geen reden om terug te gaan! :guitar:

Ik ben voor een Eifel-toer!
Misschien is het een leuk idee om van deze route een keer een Z3-forum-weekend/rit te maken...? :drank:

Zeker een leuk idee. :drank: Dat Weingut in Wasserliesch had plek voor 10 "stelletjes", dus dat zou een mooie overnachtingsplek zijn, alhoewel het niet in de Eifel ligt. Rondom de Ring zijn er heel veel plekken waar ze ook makkelijk veel auto's kwijt kunnen (is core business daar). Dan zit je wel midden in de Eifel! :kicking:

Link naar reactie
That's the whole point! anders heb je natuurlijk geen reden om terug te gaan! B)

Zeker een leuk idee. :kicking: Dat Weingut in Wasserliesch had plek voor 10 "stelletjes", dus dat zou een mooie overnachtingsplek zijn, alhoewel het niet in de Eifel ligt. Rondom de Ring zijn er heel veel plekken waar ze ook makkelijk veel auto's kwijt kunnen (is core business daar). Dan zit je wel midden in de Eifel! :guitar:

Heel goed, geleerd van de vorige keer, direct een max instellen ;) :drank:

De Ring is leuk, maar voor mij geen must om het programma mee op te nemen. Mooie landschappen, mooie wegen, mooie Z-tjes (mooi weer en lekkere wijn/bier zijn een leuke bonus :drank: ) zijn voor mij veel belangrijker. Daarnaast is een kleinere groep wat beter handelbaar (denk aan de munchenrit, daar ook een max van zo'n 20 auto's)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Volgende keer in Brück (Ahrbrück) de brug over de Ahr nemen naar Lind-Plittersdorf. Kom je ook in Effelsberg, maar een hoop bochtenwerk en fantastische uitzichten.

Beter dan die rammelweg door het Sahrtal vanaf Kreuzberg.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zo, we zijn weer terug, ook even een paar dagen aan de Moezel en Eifel geweest en wat een prachtige omgeving met mooi bochten werk, al was het weer niet alle dagen even mooi, toch het grootste deel droog en open kunnen rijden.

Donderdag even naar de "RING" geweest waar het afgelopen weekend de jaarlijkse Oldtimer races werden gehouden, prachtig wat een plaatjes die "oudjes" kon alleen geen goede foto's maken met de camera, als ik de foto's maakte , was de wagen alweer weg :thumbup: , maar goed toch nog een paar platjes op de parkeerplaats.

Een zeer mooie Marcos

DSCI0122.jpg

DSCI0124.jpg

DSCI0125.jpg

DSCI0121.jpg

En een KTM, mooi of niet, wel heel apart

DSCI0181.jpg

Ook altijd leuk

DSCI0184.jpg

Deze blijft natuurlijk een plaatje

DSCI0172.jpg

Ja en deze mag niet ontbreken

DSCI0128.jpg

DSCI0129.jpg

Plaatjes van de omgeving staan hier al genoeg in dit topic en plaats ik dan ook maar niet.

Nou toch nog maar een paar foto's van de omgeving en de RING

DSCI0134.jpg

Link naar reactie
Vond dit verslagje onder "fotos en links".

Kan m.i beter verplaatst worden naar reisverslagen o.i.d.

Komt waarschijnlijk omdat de rubriek "reisverslagen" geopend werd na bovenstaande posting

Denk dat de (mooie!) fotos van Theo daarentegen weer beter verplaatst kunnen worden naar "fotos en links"

Voor iemand die reisinformatie zoekt is het nl geen bijdrage en de info van RVE over reizen door de Eifel wordt er mee "vervuild".

Link naar reactie

En nog een paar plaatjes

Burg Elz, een prachtige Burg uit de 11/12 eeuw en nog helemaal in originele staat ook van binnen.

DSCI0022-1.jpg

Omgeving Cochen

DSCI0087.jpg

De Reichsburg in Cochem

DSCI0049.jpg

Bernkastel kues vanuit de Burg aldaar

DSCI0034-2.jpg

Link naar reactie
Ofzo i.p.v. de taken uitdelen hier.

Over taken verdelen:

Er was afgesproken dat jij op de camping de afwas zou doen, zodat nicole ook eens vakantie kon hebben. Nu zit je alweer achter je laptobje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.