Ga naar inhoud

Tripje langs Moezel en door Eifel


Aanbevolen berichten

Vorige week zijn we voor een driedaagse toer met de Z3 richting Zuiden vertrokken, hierbij een verslag van onze trip:

Vrijdag relaxed vertrokken, meteen bij Roermond de Autobahn op en richting Trier cruisen (en "iets harder cruisen" waar het kon <_< ). We wilden geen binnenwegen rijden en hadden een papieren kaart bij die niet Oostelijk genoeg ging....dus zowat tot aan Koblenz doorgereden en daarna weer zuid-west aangehouden (dus 61-48-1). Langs Trier gereden en eerst gestopt in Konz, voor lunch en frisse neus.

Daarna door naar Saarburg. Erg mooie stad, langs de Moezel. Eerst de Burcht bezocht voor een mooi uitzicht over het stadje.

IMG_3052.JPGIMG_3064.JPG

Ook nog even een wandeling in de stad gemaakt waar een onwerkelijk hoge waterval tussen de huizen ligt.

IMG_3102.JPG

Weer in de wagen en richting ons hotel in Wasserliesch gereden. Dit hotel wordt gerund door een familie die ook een Weingut heeft langs de Moezel.

Normaal niet zo'n voor de hand liggend hotel, in zo'n klein dorp, maar het was een tip van Navi-Frank (dankjewel nog een keer Frank, ik heb n.a.v. je SMS aan "de schoondochter" aldaar doorgegeven dat je binnenkort weer wijn komt halen ;) ).

Prachtig gelegen hotel met een binnenhofje en overdekte parking!

IXUS2_0177.JPGIXUS2_0166.JPG

IXUS2_0181.JPGIXUS2_0172.JPG

Om de hoek gegeten, volgens de dame van het hotel hadden ze daar "Gutbürgerliche Küche", wat dus gewoon Duits is voor "onnozel veel, heel erg lekker en goed te betalen" :unsure:

Het mooie van logeren op een Weingut is dat er in een ruimte naast de hal een grote kast staat met al hun wijnen, precies goed op temperatuur. :rolleyes: Je mag nemen wat je wil, alleen even afvinken op een briefje. Ideale manier voor ons om te beslissen welke wijn we de volgende dag mee zouden nemen. Op de bodem van de Gutbürgerliche Küche was het lekker drinken. (kofferbak is de volgende dag dan ook 12 flessen rijker terug gegaan.) Ik vroeg me nog af hoe Nadia en Edwin dat zouden doen, met Edwin's strikte "als er iets mee gaat, blijft er iets achter" regel :schater:

Tracklog van de eerste dag (vanaf dat we van de 61 af komen)

tracklog%20dag%201.jpg

Link naar reactie

's morgens bleek dat er nog een "zettie" te logeren was gekomen die nacht :rolleyes:

IXUS2_0182.JPGIXUS2_0186.JPG

Doel van dag 2 was ons hotel in Wiesemscheid, bij de Nurburgring. Simone had weer perfecte route uitgestippeld met mooie weggetjes en fraaie Aussichtspunkte! <_< Op zo'n mooie uitzichtslokatie is het genieten van je mooie Z in dat landschap!

IMG_3109.JPGIMG_3110.JPG

IMG_3112.JPG .. IXUS2_0219.JPG

Via mooie weggetjes uitgekomen in Manderscheid, waar ze twee mooie burchten hebben met een (voor mij) verrassende geschiedenis, en wederom mooi uitzicht:

IMG_3137.JPGIMG_3130.JPG

Link naar reactie

Weer in de Z en door richting Ring, waar we zijn gaan kijken bij Brünchen.

IMG_3180.JPGIMG_3183.JPG

Mooie Z3 coupe gezien en een setje Ringtaxi's die sideways voorbij kwamen <_<:rolleyes:

IMG_3217.JPGIMG_3227.JPG

Filmpje am Ring:

's avonds heerlijk gegeten in het standaard Forum-Ringers-Restaurant: Pinnochio's in Adenau (kan Italiaans eten ook de classificatie "Gutbürgerlich" krijgen? Dacht het wel! :unsure:)

Hoe mooi rustiek ons eerste hotel was, zo onpersoonlijk was ons tweede. Echt a place to stay, als je aan de Ring bent. Nagenoeg allemaal Engelsen, op een roedeltje Zwitserse Porsche rijders na. Als je daar niet 's morgens bij de checkout staat in een Sparco race overall en een integraalhelm ben je echt een lutser ;)

Onze coupe was in goed gezelschap op de parking! ;)

IMG_3232.JPGIMG_3233.JPG

Tracklog van de tweede dag:

tracklog%20dag%202.jpg

Link naar reactie

Voor de zondag hadden we drie dingen op de agenda: Rondje ring als het goed weer is, bezoek aan de Nurburg, en deze keer echt gaan kijken bij de radiotelescoop in Effelsberg.

's morgens de gordijnen open geschoven....regen. Toch even bij de Ring gaan kijken (is het begin van het filmpje hierboven, die Porkers bij de start. de footage van Brünchen is van zaterdag). Toch maar besloten niet te gaan rijden, het is bij droog weer al link, bij nat weer is het helemaal niet goed in te schatten. Na een kwartiertje bij de start, maar richting de Nurburg gereden. en man-o-man wat een uitzicht over de Eifel heb je daarboven!

IMG_3244.JPGIMG_3247.JPG

IMG_3262.JPG

Daarna nog even voor de verplichte foto van je wagen langs het <_< testcentrum :rolleyes:

IMG_3271.JPG

En binnendoor naar Effelsberg, waar de (nu op 1-na) grootste radiotelescoop ter wereld staat. 100 meter doorsnede heeft de spiegel. Riesig!

IMG_3278.JPGIMG_3290.JPG

De weg er naartoe was ook erg leuk, met een wandeling van 800 meter. En een currywurst-mit-pommes-laden!

Daarna, met een tussenstop in Bad Munstereifel, Autobahn 1 weer opgezocht en naar huis gereden! helemaal top!

Special thanks to Frank voor de hotel-tip, echt de moeite waard. Ik voeg nog wel wat links toe en ook de screendumps van de GPS-logger.

Links:

Weingut/Gästehaus Giwer und Greif (we hebben 70 euro betaald voor overnachting met ons tweetjes inclusief ontbijt)

Duitse wiki van de Radioteleskop Effelsberg

Duitse wiki van de burchten in Manderscheid

Duitse wiki van de Nurburg

Tracklog van de laatste dag (tot het punt dat we weer op de 1 aansluiten om naar het noorden te rijden)

tracklog%20dag%203.jpg

Link naar reactie

Leuk om te lezen Ruud!!

Ben zelf 5 weken geleden 2 dagen (1000km) ook in de Eiffel geweest met een Ford Focus en 2 collega's om een jaarlijkse motortoertocht(5,6,7 juni) voor te bereiden. De route was zo gaaf dat ik 3 weken geleden de route nog eens met de ZZZ en Jenny.

Dordrecht via Antwerpen , Remouchant, Gerolstein, Trier. Vanaf Remouchant(degrotten van...) geheel binnendoor gereden. Gelogeerd in Hotel Moselbrucke. Goed en niet duur.(€85,- 2pers kamer incl ontbijt) Dag 2 rondgereden in de Eiffel en langs de Moezel. Dan via Duitsland weer terug. Een super rit en nog leuker 5 juni mag ik weer. Ik met een Dodge Caliber als volgwagen :unsure: en ca. 60 motoren .We zien wel wat ie kan.

trier052009043.jpg

trier052009044.jpg

trier052009022.jpg

trier052009030.jpg

de Porta Nigra in Trier

trier052009036.jpg

leuke dragstrip!!

trier052009041.jpg

Link naar reactie
mooi fotowerk Ruud!

Thanks, ik zal het Simone zeggen, zij rent de hele dag met haar camera rond en navigeert. :thumbup: Ik ben mee om wat te rijden en natuurlijk te eten :unsure:

De route was zo gaaf dat ik 3 weken geleden de route nog eens met de ZZZ en Jenny.

Kan ik me voorstellen Ivo. Wij hebben nu ook al weer plannen om twee nachtjes in Wasserliesch (bij Giwer & Greif) te blijven en dan wat rond te cirkelen in Trier en Luxemburg. De weggetjes daar zijn verslavend lekker :unsure:

Enne, toertocht met 60 motoren??! Dat verdient inderdaad wel een flinke voorbereidingstoer! En jij moet er dan in een Dodge achteraan? :thumbup:

Link naar reactie
Kan ik me voorstellen Ivo. Wij hebben nu ook al weer plannen om twee nachtjes in Wasserliesch (bij Giwer & Greif) te blijven en dan wat rond te cirkelen in Trier en Luxemburg. De weggetjes daar zijn verslavend lekker :thumbup:

Enne, toertocht met 60 motoren??! Dat verdient inderdaad wel een flinke voorbereidingstoer! En jij moet er dan in een Dodge achteraan? :unsure:

Ja helaas wel. Maar ik moet een van de leasewagens van de zaak krijgen. En niet iedereen is bereid zijn of haar auto af te staan. Gisteren nog gereden met de Insignia. Rijdt als een trein en trekt als een lier, super. Mocht deze eerst mee hebben maar het thuisfront van deze collega protesteerde. Jammer. Maar de gezelligheid 3 dagen is super. Er zal naast wijn vooral veel heeeeel veel bier gedronken worden. Zware dagen dus. Maar dit is het 5e jaar dus ik weet wat mij ongeveer te wachten staat. Ik stuur 3 dagen en mijn navigator doet tevens filmen en foto's maken.

Hopelijk gaat dit jaar alles voorspoedig. Vorig jaar had ik het druk wegens een ongeval met ernstig letsel. Niet iedereen is even ervaren en gewend aan de haarspeldbochten met stevige beklimmingen en afdalingen. :thumbup:

Link naar reactie
Zien jullie de kinderen nog wel eens :angry::schater:

Ja hoor, we hebben van die kleine fotootjes in de beurs! Werkt top, je mist ze zo helemaal niet :unsure: ;)

Link naar reactie
Topicje om te onthouden :unsure: .

We hadden voor komende zomer nog plannen voor een paar daagjes erop uit en Duitsland was dan 1 van de opties... en is bij deze in rang gestegen.

Ziet er allemaal goed uit!

x2. Ziet er inderdaad aantrekkelijk uit. :angry:

Link naar reactie

Ik heb de tracklogs van iedere dag toegevoegd.

Krijg zo weer zin in een Ztje !?! :lol:

Kan het begrijpen Marvin, vroeger had je een roadster, maar als je zo'n trip met een coupe ziet, trekt natuurlijk nog meer aan! :blink::angry:

Link naar reactie
Ik heb de tracklogs van iedere dag toegevoegd.

Kan het begrijpen Marvin, vroeger had je een roadster, maar als je zo'n trip met een coupe ziet, trekt natuurlijk nog meer aan! :lol::angry:

He thanks Ruud. Misschien gaan we eind van de maand als dat in het rooster van de directie in te passen is. :blink:

Link naar reactie

Laat es iets weten als je deze trip nog eens onderneemt, want ik merk dat je nog een leuk gebied hebt "overgeslagen", nml. het Mullerthal in Luxemburg. Zeer de moeite waard om te rijden. Mss kunnen we een beperkt Qp-ritje ondernemen <_<

Heb vorig jaar vanuit Wasserliesch via gewone wegen door Luxemburg gegaan (dus ook via Mullerthal) en pas in Vielsalm (:wave: terug snelweg genomen (op aandringen van mijn vrouw).

Anders reed ik er nu misschien nog... :thumbup:

Link naar reactie

Wanneer jullie de volgende keer richting Effelsberg rijden moet je de de route (Ahr)Brueck/Lind/Plittersdorf/Bad Muenstereifel volgen. Heerlijke bochten en een fantastisch uitzicht.

Ik geniet er elk weekend van :angry:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.