Ga naar inhoud

Welke brandstof in de Z4


gessel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik 95 en 98 en door elkaar. Ik kan nou niet zeggen dat ik veel verschil merk.

Ik probeer 98 te tanken maar dat lukt helaas steeds minder. merk er inderdaad ook niet veel van. Als ik gas ga geven in het buitenland, tank ik toch voor de zekerheid alleen 98. (Z3M)

Link naar reactie
Ik gooide super 98 en motorolie tot aan het vuldopje in de z4.... liep veel mooier :D

We tanken 98 als het zo uit komt, anders 95. Verschil zit gevoelsmatig tussen de oren. :wacko:

Bij Simone's Seat (1.4TSI) merk je wel veel meer verschil, qua oppakken van onderin, of dat aan de turbo ligt? :thumbup:

Link naar reactie
kan ik bij een Shell niets krijgen van 98 die ik nodig heb?

Op de site van Shell vermelden ze dat "V power" RON97 is.

Shell V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die de prestaties van vele motoren maximaliseert.

BP levert nog "Ultimate" op 98. En veel Tango's hebben het ook nog (kun je opzoeken op internet welke het hebben)

Link naar reactie

Ik dacht dat het iets met regelgeving te maken had.

Dat de "EU regels" voor benzine-codering dicteren dat een brandstof ofwel 91, 95 of 98 is. Zo iets wazigs. En "97" is geen "98" dus mag het ook niet zo heten, maar het mag ook geen "97" heten op de pomp.

Dat Shell er 1 RON bij doet, zijn ze klaar. :thumbup:

Even googlen levert: afspraken over RON95 als "hoogste RON waarde"

(en waarom Simone's Seat beter rijdt op 98)

Link naar reactie

Ik heb enkele keren (bij lege tank) euro 98 getankt, in het instructie boekje staat ook dat de motor hier op is afgesteld en zuiniger rijdt. Echter tot twee maal toe lag het verbuik bij gemengd rijden hoger als bij ongeveer het zelfde rijden op euro 95!!!

Wat mij ook is opgevallen dat op de boordcomputer het verbruik flink omlaag ging na dat ik een kleine 15 kilometer vol gas op de duitse auto baan had gedaan (motor liep daarna kennelijk beter!)

Greetz.....

Link naar reactie
Ik heb enkele keren (bij lege tank) euro 98 getankt, in het instructie boekje staat ook dat de motor hier op is afgesteld en zuiniger rijdt. Echter tot twee maal toe lag het verbuik bij gemengd rijden hoger als bij ongeveer het zelfde rijden op euro 95!!!

Wat mij ook is opgevallen dat op de boordcomputer het verbruik flink omlaag ging na dat ik een kleine 15 kilometer vol gas op de duitse auto baan had gedaan (motor liep daarna kennelijk beter!)

Greetz.....

O ja ik rijd een Z4 2.5 zonder verdere motorische modificaties!

Link naar reactie
  • Administrator

Rijd ik ook, albeit de 218 pk versie, maar ik hou het voorlopig toch nog bij BP Ultimate, dus 98. Bij mijn vorige auto's maakte dat wel degelijk een beetje verschil. Het verbruik was iets beter, maar dat rechtvaardigde teruggerekend het prijsverschil niet, het mooier lopen van de motor wel .... (Ok, voor de liefhebbers, kom er dan maar in met opmerkingen als: bij je vorige auto zal dat wel, maar een BMW heeft dat allemaal niet nodig o.i.d. :rolleyes: )

Link naar reactie

de ZZZ ;) Coupe altijd BP Ultimate, mits ik in DL ben dan altijd Aral Ron 100

de :D sedan meestal 98, maar heel soms 95, aangezien je op steeds minder punten 98 kunt tanken, en soms is de nood hoog :unsure:

speciaal voor napoje aangepast (soms typ ik sneller dan dat ik kan denken :rolleyes: )

aangepast door m coupe for life
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.