Ga naar inhoud

Clear windblocker


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Mijn Z4 heeft nog geen windblocker en die meen ik toch wel te missen.

Nu twijfel ik tussen de OEM gaas versie en de daar qua model nogal op lijkende plexiglazen versie van www.roadstersolutions.com. Het prijsverschil is enorm; plexiglas via roadstersolutions is bijna de helft van gaas via roadstersolutions.com en daarme nog veel minder dan gaas bij de dealer. Bijkomend voordeel is dat je de covers van de rolbeugels niet hoeft te vervangen.

Mijn vraag van vandaag is daarom: heeft iemand ervaring met plexiglas (liefst van roadstersolutions) en indien ja: is die vergelijkbaar / slechter / beter dan de OEM versie?

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ja, geinig dat jij dat zag; ik zie nu ook dat dit er bij de Z3 versie bijstaat in de tekst. Bij de Z4 versie alleen maar dat je ongeveer 20 minuten nodig hebt voor de montage. Dat lijkt me aan de ene kant wat veel voor het plakken van drie stukjes tape, maar aan de andere kant zie ik op de foto hieronder de alcohol pads al liggen volgens mij. Dan leert mijn MX5 ervaring toch dat de volgende stap meestal 3m adhesive automotive tape is ...

Z4windpieces.jpg

Jammer, ik vraag me inderdaad ook af of dat wel blijft zitten in de wind ...

Maakt praktijkervaring des te interessanter. Iemand?

Link naar reactie
  • Administrator

Ok, met wat googlen ook het antwoord voor de Z4, toch ook tape, maar de gebruikers zijn desondanks / juist daardoor stuk voor stuk enthousiast: :thumbup:

Bimmerfest

Denk dat ik hem dan toch maar ga bestellen ...

Link naar reactie

geen netje, goeie keuze! dan ken je deze OEM ook vast wel...

BMWZ4wind2.jpg

bevestigingsbeugels zitten in de rolbeugel geschroefd, muurvast. Windblocker zelf makkelijk te verwijderen klikkerdeklik. Ben zelf niet zo'n fan van plexi, vind het toch een beetje goedkoop staan :thumbup: deze is niet goedkoop, maar vaak voor een mooi prijsje (rond de EUR 140 gaan ze meestal weg) wel op ebay.de te vinden. Zoals hier...

Zo dus...

c5f7_1.JPG

Link naar reactie
maar aan de andere kant zie ik op de foto hieronder de alcohol pads al liggen volgens mij. Dan leert mijn MX5 ervaring toch dat de volgende stap meestal 3m adhesive automotive tape is ...

Geweldig :thumbup::schater:

Link naar reactie

Je hoeft de covers van de rolbeugels niet te vervangen, ik heb zelf het gaasgeval geplaatst en kon de covers hergebruiken.

Er breken wel een paar nokjes binnenin af, maar de covers zitten voldoende vast.

Reken op ca 2 uur inbouwtijd.

Er zit ,als het goed is, een duidelijke handleiding bij.

Link naar reactie
Je hoeft de covers van de rolbeugels niet te vervangen, ik heb zelf het gaasgeval geplaatst en kon de covers hergebruiken.

Er breken wel een paar nokjes binnenin af, maar de covers zitten voldoende vast.

Reken op ca 2 uur inbouwtijd.

Er zit ,als het goed is, een duidelijke handleiding bij.

klopt helemaal... alleen ehm... ook in 30 min te doen :mellow:

Link naar reactie
klopt helemaal... alleen ehm... ook in 30 min te doen :mellow:

Het was voor mij de eerste keer :m: Dan duurt het gewoon wat langer

Link naar reactie
Nou vooruit Ruud, dan mag je nu vertellen hoe lang jij er over doet om je achterruit te verwijderen.

Klapt omhoog in minder dan twee seconden. :thumbup: Naar beneden gaat nog sneller (x2 :blink: )

Scharnieren heeft BMW ab werk in voorzien. Is echt een heel fraaie constructie, zit zelfs verwarming en een ruitenwisser op! ;)

Link naar reactie
Klapt omhoog in minder dan twee seconden. :thumbup: Naar beneden gaat nog sneller (x2 :blink: )

Scharnieren heeft BMW ab werk in voorzien. Is echt een heel fraaie constructie, zit zelfs verwarming en een ruitenwisser op! ;)

Om nog maar te zwijgen van het lampje dat aangaat als je de achterruit lift... :schater:

Link naar reactie
  • Administrator

Vergeef mij heren, dat ik het vuige lef heb om toch weer terug te keren naar het eigenlijke onderwerp. :schater::schater:

Maar vriend Dick (what's in a name, huh? ;) ) van RoadsterSolutions mailde mij dat er in ieder geval wel verschillen zijn qua montage tussen de Z3 en Z4 versie van dit krasgevoelige plaatje:

"There are some differences between the Z3 and Z4 WindBlocker attachment. There is a ridge on the back of the Z4 brackets that goes into the groove around the roll hoops and there is also an automotive adhesive (two-sided sticky stuff) on the back of the brackets. They are very secure."

Zelf heeft hij er kennelijk toch nog wel enig vertrouwen in. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.