Ga naar inhoud

embleem op de kofferbak


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Zondag inderdaad de kofferklep gedaan. In combinatie met een - parts4euro - antenne van krap 5 cm in plaats van de standaard zendmast een hele verbetering op de kont.

Naar aanleiding van de opmerking van DJLeonardo nu ook maar een pasje gebruikt; niet van hard plastic zoals een credit card, maar meer variant geplastifcieerd kartonnetje (in mijn geval van de fietsenstalling). Zou DJLeonardo nu naar de kroon kunnen steken met de genoemde tijden ;-) (De flosdraad tip kwam van een MX5 / Miata forum. Niet de beste tip dus ...)

Van het weekend een fotootje ... (camera niet bij de hand, dan weer wel ...)

Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 maanden later...
Maar nu is de vraag......hoe verwijder je het BMW logo van de kofferbak ? :thumbup:

Ik vrees dat je dat je dan een verdiepte cirkel overhoudt, mogelijk zelfs met een of meerdere gaten. Dat wordt dus dichtplamuren, egaal maken en laten spuiten. :thumbup:

Zo was het althans wel bij mijn SLK. Vandaaltjes hebben daarvan ooit het logo van de motorkap gejat. Wat er overbleef was een verdiepte cirkel met twee gaten.

Link naar reactie
Hij wordt natuurlijk wel vervangen door een ander exemplaar aangezien de huidige als enige nog niet in de goede kleur is ( zwart/wit)...

Moet je hiervoor de binnenbekleding verwijderen van de kofferklep ?

Volgens mij zit alleen de voorste op de bumpah met 2 pinnetjes vast door de bumpah, maar op de kofferdeksel zit hij alleen geplakt met dubbelzijdig

Link naar reactie
  • Administrator

Waarbij dan wat mij betreft de vraag nog is: hoe doen we het dan met het logo aan de voorkant (pinnetjes dus?) en met die op de knipperlichten(idnerdaad geplakt?)? (als ik ze vervang, wil ik ze allemaal vervangen)

Link naar reactie
Wat is dan dat pennetje rechtonder in dat vakje, bij nummer 6? Dat heeft toch te maken met de bevestiging van het embleem achter, zo te zien.

Ja ik denk dat het embleem gewoon met pennetjes in 2 plastic busjes gedrukt zit, en die busjes zitten dus vast in de kofferdeksel

Aan de voorkant heb ik m zelf ook laatst vervangen, en die zit met pennetjes door de bumper en daarachter schroef je een soort zelftappende moertjes op, die draaien zichzelf vast over de pennetjes van het embleem.

Die moertjes zie je ook op de foto rechtsonder ( nummer 5)

Link naar reactie

Afgelopen weekend heb ik dit klusje gedaan....en moet zeggen dat het echt een eitje was :thumbup:

1 : neem een oud pasje ( bieb,bank of creditcard whatever)

2 : schuif deze onder het logo

3 : zorg dat je een dunne platte schroevendraaier hebt

4 : schuif deze tussen het logo en het pasje in en wrik een beetje

5 : ditzelfde doe je links en rechts...

6 : als het logo los is druk je het nieuwe logo er zo in

Succes.... :blink:

Stuurlogo is nog eenvoudiger aangezien je deze gewoon over de oude heen plakt!

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Na het doorlezen van dit topic mijn rijbewijs gepakt om daarmee in no tempo die afgrijselijk lelijke ontsierende aanduiding Z4 van de kofferklep te verwijderen. Dat het een Z4 is dat weet ik want dat stond ook op de rekening en als iemand die bijv. achter me rijdt niet weet welk type BMW het is (dat embleem heb ik n.l. speciaal voor zulke sukkels laten zitten) dan heeft 'ie ook geen verstand van auto's dus zegt het hem sowieso al niets. Bovendien er is ook nog zoiets als privacy begrijp je wel .......

Rob

Link naar reactie

Als iedereen hier van z'n cijfertjes af wil dan houd ik me aanbevolen voor iedereen die een 2, een 0 en een i heeft voor een van de spatschermen, want ik mis aan 1 kant de becijfering en in vind het eigenlijk wel mooi staan!

Ze mogen in een envelopje naar een adres in nederland gestuurd worden, ik stuur erg graag een vergoeding op je bankrekening!

Link naar reactie

Heel goed. Geen plak / silhouet achter gebleven? Dat kun je nog weghalen met je nagels en daarna wat polijstpasta.

Nee, de dubbelzijdige tape bleef in z n geheel op de auto zitten en die kon ik er relatief eenvoudig aftrekken. Daarna met thinner de sporen verwijderd en met polish weer op glans gebracht. Ik had als voordeel dat het een nieuwe auto is dus de lak is nog niet verkleurd. Een controle in het zonlicht liet zien dat er geen enkel spoor is achtergebleven.

Rob

Link naar reactie

Als iedereen hier van z'n cijfertjes af wil dan houd ik me aanbevolen voor iedereen die een 2, een 0 en een i heeft voor een van de spatschermen, want ik mis aan 1 kant de becijfering en in vind het eigenlijk wel mooi staan!

Ze mogen in een envelopje naar een adres in nederland gestuurd worden, ik stuur erg graag een vergoeding op je bankrekening!

Helaas.....maar ik laat de emblemen 2.5 si en Z4 zitten, ik vind het wel mooi staan.

Ohja ik heb evt nog wel de cijfers en letters 3.0 V6 AMERICA liggen, maar of je die op je Z4 wilt? ??

aangepast door Veloce
Link naar reactie

Helaas.....maar ik laat de emblemen 2.5 si en Z4 zitten, ik vind het wel mooi staan.

Uiteraard moet eenieder doen of laten wat hij wil met zijn auto. Maar ik vind het gebruikte lettertype dat ze voor de aanduiding Z4 gebruiken afschuwelijk lelijk. Het zijn net van die goedkoop ogende plakletters die je bij Halfords kunt kopen. (Dit zal daar wel een gevolg van zijn! )

Overigens dat hele verhaal op de flanken van de Z4 hoeft voor mij ook niet echt maar dat laat ik voorlopig maar zitten. Vooral de 'emmetje' irriteert me mateloos. Doet me altijd denken aan de badgetuning zoals die door de petjes wordt toegepast op hun nog door stoom aangedreven 316's ..........

Rob

aangepast door RobPt
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.