Ga naar inhoud

waterafvoer van de kap


speedster

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
Ja dat zou ik ook graag weten. Maar blijkbaar weten er dit niet veel gezien de reacties.

tuuuuurlijk. Dus gewoon in diverse topics je vragen knallen , niks zelf zoeken , en in een luie stoel afwachten. En als er dan niemand reageert dan zullen "ze"het niet weten. :)

Sandere39 heeft jullie weer geholpen maar doet dit niet elke keer :chick:<_<

Link naar reactie
Wat zijn ze hier vlug op hun tenen getrapt :thumbup:

mwa dat valt nog wel mee

er is alleen wat weerstand tegen al reeds vele malen gestelde en beantwoorde vragen van lieden die zelf te moe zijn om zelf eerst even te zoeken .

als je wat langer meedoet begrijp je vast wat ik bedoel.

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Hoi Liefhebbers,

heb zojuist op you-tube gekeken en een flimpje gevonden, wat stap voor

stap de reiniging van waterafvoertjes laat zien...eindelijk..!

de zoekterm bij you-tube is : Z4 cleaning...

zou een eitje moeten zijn...als je het afzet tegen de kosten van een nieuwe kapmotor als het fout gaat

door wateroverlast...

  • Like 1
Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Ik zag van bovenaf aan de passagierskant onder het mechanisme van de kap wat water glinsteren. Ik heb voorzichtig met een smalle stok wat heen en weer bewogen. Ineens liep er nogal wat water weg en dit kwam onder de auto uit de afvoer. Ik heb direct ook de bestuurderskant even gecheckt. Daar kan je van boven af - vermoedelijk door de kapmotor - niet zien of er water staat. Voorzichtig op dezelfde plek als aan de passagierskant de smalle stok laten zakken. Dat gaat moeizamer dan aan de passagierskant vanwege de kapmotor. Ik heb geen idee of ik de stok diep genoeg kon laten zakken maar de stok kwam er droog weer uit. Hopelijk is dat een goed teken en staat de kapmotor niet onder water.

aangepast door ZReihe
Link naar reactie
  • Administrator

^Je kunt ook even de pluggen in de afvoer in de wielkasten weghalen. Dat is niet heel veel werk, vergroot de afvoer nogal (kan geen kwaad) en je kunt van daaruit ook even kijken of je nog drek tegenkomt. Die zien er zo uit (aan beide kanten van ja auto zit er één, logischerwijs aan de kant van de kap):

 

Roof Drain Plug Question - Z4-forum.com

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.