Ga naar inhoud

vreemd stuurgedrag


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds begin dit jaar een zwarte z4 uit 2004 met een 2.5 motor en een m onderstel.

Er zitten 108 velgen onder met de orginele rft banden.

Voor 225 en achter 255 in 18"uitvoering.

Het valt mij aan deze auto op dat de manier van sturen vreemd is, het is net of het sturen "hakerig"gaat.

De stuurbeweging is niet vloeiend, ik moet met 2 handen aan het stuur rijden.

Lekker relaxed rijden met 1 hand aan het stuur kan eigenlijk niet.

De auto is hiervoor al terug geweest naar de garage ,aangezien ik er nog garantie op heb.

De wagen is op allerlei manieren uitgelijnd rondom en staat nu conform fabrieksinstellingen.

Tevens hebben ze de stuurinrichting gecontroleerd en opengemaakt.

De wagen is vrijhangend op de brug gecontroleerd en het heen en weer bewegen van de wielen gaat zonder haperingen.

Wat mij wel opvalt is dat het de ene keer erger is dan de andere.

Ik heb hiervoor een z4 gehad zonder m onderstel en met 18 "xylo velgen en gewone banden, hierbij was het sturen normaal.

Wat ik op dit forum lees lijkt het op "sticky steering".

Tevens heeft de garage nog gekeken op chassisnummer naar eventuele terugroepacties van deze auto, er waren geen meldingen.

Ik begrijp dat een ander onderstel en andere banden een ander rijgedrag betekend, maar de stuurbeweging moet toch vloeiend zijn?

Graag zou ik ook een reactie willen van iemand met dezelfde banden en m onderstel in de buurt van Enschede/Winterwijk om eens te kijken of het aan mij ligt of de auto, bijvoorbeeld dmv een korte rit.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je nog garantie hebt, gewoon naar Ruud van Vuuren gaan in Reeuwijk.

Hij weet alles. Sowieso ook de oplossing hiervoor.

En je garantie bij de dealer dekt gewoon lekker alle kosten :)

www.avvr.nl

Ik heb de auto niet bij een dealer gekocht ,maar bij een bovag garage.

Graag wil ik weten wat de oorzaak is en of anderen dit herkennen.

Met deze informatie kan ik de garage misschien een oplossing bieden.

Gr.Martin

Link naar reactie

Is je probleem te vergelijken met een fiets die enkel rechtuit wil rijden? En als je een bochtje wil maken moet je een rukje aan het stuur geven?

Dan lijkt dit probleem op sticky steering. Ik heb ook een Z4 uit 2004. Er is een nieuw stuurhuis in gezet en nu is het weg.

Hiervoor is wel degelijk een terugroep actie geweest. BMW Duitsland heeft 50% van de reparatie betaald.

Sterkte

Bob

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de reactie, het is inderdaad net of hij rechtuit wil.

Ik zal dit voorleggen aan de dealer en zal jullie laten weten wat eruit komt.

:)

Link naar reactie
Is niet te repareren, electrische bekrachtiger zal vernieuwd moeten worden

Kun je aangeven om welke onderdelen het gaat?

Waar ligt precies de oorzaak?

Is het een productiefout mbt het bouwjaar of komt het in meerdere bouwjaren voor en is hiervoor een nieuw stuurhuis cq bekrachtiger voor ontwikkeld.?

Groet,Martin

Link naar reactie
Kun je aangeven om welke onderdelen het gaat?

Waar ligt precies de oorzaak?

Is het een productiefout mbt het bouwjaar of komt het in meerdere bouwjaren voor en is hiervoor een nieuw stuurhuis cq bekrachtiger voor ontwikkeld.?

Groet,Martin

Nou zal ik het maar zeggen dan :thumbup: Martin neem even contact op met roodkapje alias Ruud. Hij heeft de meeste ZZZZ's in onderhoud en is een beter alternatief dan de dealer.

Hier zijn website Klikkerdeklik :rolleyes:

Link naar reactie
Nou zal ik het maar zeggen dan :thumbup: Martin neem even contact op met roodkapje alias Ruud. Hij heeft de meeste ZZZZ's in onderhoud en is een beter alternatief dan de dealer.

Hier zijn website Klikkerdeklik :rolleyes:

Ik heb nog garantie op de wagen en wil de dealer niet passeren hiermee, als het niet lukt zal ik Ruud zeker om hulp vragen.

Gr.Martin

Link naar reactie

Grapje kost minimaal eur 2000,00, dealer behoort de rekening te betalen, maar weet niet of dit opgaat voor een universeel garage.

Zou het even bij een BMW dealer proberen.

Na reparatrie krijg je een totaal anders sturende Z4 terug, je weet niet wat je overkomt.

Link naar reactie

Vandaag nog even voor een deskundige mening naar een BMW dealer geweest en aangegeven wat mijn klachten waren .

Ik kan jullie vertellen dat ze van de klacht" Sticky Steering" nog nooit hadden gehoord. :thumbup:

Mij werd gevraagd om de wagen achter te laten zodat ze de klacht konden onderzoeken en ze een mogelijke coulance vanuit Bmw Duitsland gaan onderzoeken, ook werd mij gevraagd om een afdruk van de oplossing uit te printen vanaf dit forum en mee te nemen.

Als ik kijk hoeveel er op het forum hierover geschreven wordt, lijkt mij dit toch een klacht die toch herkenning op moet roepen bij deze Dealer?

Wat is de reactie die anderen hebben gehad ,bij hun dealer ,op dit stuurgedrag en de mogelijke oorzaak hiervoor?

Link naar reactie

Mijn dealer ontkende ook in eerste instantie, maar naar enig aandringen en een printje van een duits forum gingen ze overstag ;-)

Link naar reactie

Waarschijnlijk hoor ik volgende week hoe het opgelost word ,het forum was bekend bij de garage.

Voorlopig nog maar even sticky steeren tijdens de paasrit.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb zelf ook problemen met het sturen. Het rijplezier vergaat je volledig. BMW geeft niet thuis bij een auto van 04-2005 en nog geen 30.000 km op de teller. Prognose van de kosten: 2.500 euro. Geen coulance mogelijk.....

Andere bronnen melden rond de 2000 euro kosten....

Wie heeft gelijk.

m.b.t. non conformiteit moet er toch een andere oplossing zijn?? Een stuurkolom gaat toch een autoleven mee? Dit is toch een productfout.

Graag zou ik in contact komen met meerdere z4 rijders met dezelfde problemen. Wellicht dat we gezamelijk iets kunnen bereiken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb nu 2 toerritten achter de rug, en heb nog geen enkele reactie gekregen op mijn problemen met de besturing.

Wacht nog wel even af, heb gelukkig de wagen nog niet helemaal betaald. :D

wordt vervolgt.

Link naar reactie

Bij mijn Z4 is het probleem recent opgelost door een nieuwe stuurkolom.

Had het 'sticky steering' probleem op laten nemen in het koopcontract.

Probleem zit hem ws bij BMW Nederland aangezien die de kosten niet op zich willen nemen (geen coulance)...kosten komen dan dus bij de lokale dealer terecht...en die zijn

daar niet allemaal van 'gecharmeerd'.

Link naar reactie
Had het 'sticky steering' probleem op laten nemen in het koopcontract.

Dat is wel heel bij de hand Chris.

Jij wist dat het probleem bestond? En wat vond de dealer er van toen je het wilde laten vastleggen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.