Ga naar inhoud

Remlichten Z4 pre-facelift model geheel branden


Z3tje

Aanbevolen berichten

Het schijnt zo te zijn dat als je remt, niet het gehele ronde remlicht brandt. ( bij de pre-facelift modellen met de ronde achterlichten)

Dit is gemakkelijk op te lossen door de volgende mod uit te voeren

Als je de stekker aan de achterzijde los maakt van de lampunit, dan moet je draad 1 en 4 doorverbinden.

Foto rechter zijde

IMG_9393.jpg

Linker zijde

IMG_9391.jpg

Dat kan dus met deze clips of je soldeerd er een vast draadje tussen zoals op de volgende foto's te zien is

DSCN2978.jpg

DSCN2979.jpg

Je krijgt dan het volgende resultaat

IMG_9531-1.jpg

Normaal brandt dus alleen de buitenste halve circel, zoals op de volgende foto links te zien is

En waar je dus rechts het resultaat ziet als je deze mod hebt uitgevoerd. B)

DSCN2974.jpg

De rechter halve circel brandt normaal alleen als je heeeel hard remt, en je ABS in werking treedt.

Dus de persoon in de auto achter je ziet dan een extra rode waas voor z'n ogen en zal waarschijnlijk sneller en harder remmen?? :unsure:

Staat het instructie boekje:

Normal braking:

Brake lamp 1 (outer edge of circle) lights up on both sides of the vehicle together with the center brake lamp

> Forceful braking and braking with ABS:

Brake lamps 1 and 2 (outer and inner halves of circle) light up on both vehicle sides together with the center brake lamp.

Dit eigenlijk best wel vreemd, want wie weet er nou van de niet BMW rijders dat dit een verschijnsel is bij het vol in de ankers gaan van de BMW die dan voor je rijdt.??

Best wel raar toch :unsure: maar ja,.. bij normaal remmen brandt standaard dus alleen de buitenste cirkel.

Dit is dus een goedkope mod met leuk resultaat. :m::wave:

Bron: z4forum.UK

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je krijgt dan het volgende resultaat

IMG_9531-1.jpg

Coole mod... ziet er bruut uit zo, rood in overvloed...

had er op een ander forum wel eens iets over gelezen, maar met deze beschrijving moet het lukken :wave: komend weekend maar eens kijken hoe alles zit.

En inderdaad, lekker goedkoop zo ten tijde van de kredietcrisis :schater:

Laatst trof ik deze site, met modules om je remlichten te laten knipperen, zoals bepaalde high end modellen (van dat taxi merk B) ) doen. Geen idee of het road legal is in NL... ook wel een ideetje... :m:

Link naar reactie

Ik denk laat ik ook eens m'n best doen om een interessant topic te plaatsen, maar geen hond die het interesseert waarschijnlijk :console:

Je kan wel zien dat dit forum zwaar achteruit aan t gaan is, alleen zwets, blaat, kwats topics blijken nog iemand te kunnen boeien

pfff jammer.. :notok:

Link naar reactie
Dat past toch niet in een SLK man :console: Plaats eens wat nuttigs :schater: ;)

Een Slome Lullen Koekblik... :schater:

Wat lees ik toch over sterretjes Lange, je hebt er toch Zeker geen gekocht hé? (Ben weer een tijdje afweZig geweest ben ik al heel mijn leventje)

((Wat betekent überhaupt "Lutser"?... :ok: ))

Ik vind het anders wel een coole upgrade Walter... :notok:

Link naar reactie
(Ben weer een tijdje afweZig geweest ben ik al heel mijn leventje)

((Wat betekent überhaupt "Lutser"?... :console: ))

Een tijdje? Man we dachten dat je vast zat of zo? (Gaat ons niets aan hoor) :schater:

Je hebt in ieder geval deze zot gemist: Lutser

Link naar reactie
Ik denk laat ik ook eens m'n best doen om een interessant topic te plaatsen, maar 'geen hond' die het interesseert waarschijnlijk :console:

ik ben wel eens voor hond uitgemaakt, maar 'geen hond'... nee dat nog niet :notok:

Link naar reactie
Een tijdje? Man we dachten dat je vast zat of zo? (Gaat ons niets aan hoor) :schater:

Je hebt in ieder geval deze zot gemist: Lutser

Zohee. Nu begrijp ik het ook weer wat beter... Die had ik dus ook gemist. Heeft iig wel wat bijgedragen aan het forum. Wat een raar woord trouwens. Ik dacht dat de tijd van turbotaal toch wel een beetje geweest was, of is het nog steeds cool (of moet ik zeggen "lauw") om zelf dit soort woorden te bedenken? Ik heb wel een hoop gemist geloof ik. <_<

Ik hoop trouwens niet dat kale mannen met petjes nu uit de gratie zijn gevallen hier, en waarom denkt Nadia dat vrouwen ons niet zien staan? (zou wel een hoop verklaren trouwens)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Rectificatie op deze mod.

Als je achter de Z4 staat:

1) Rechterachterlichtsteker eruit trekken en positie 1 & 4 doorverbinden.

2) Linkerachterlichtsteker eruit trekken en positie 6 & 3 doorverbinden.

De onder 2 genoemde moet dus 6 & 3 zijn en niet 1 & 4, anders gaat het linkerachterremlicht niet in z'n totaal branden.

Met geheel witte symetrische achterlichten geeft dit een fraai resultaat.

Suc6

Het schijnt zo te zijn dat als je remt, niet het gehele ronde remlicht brandt. ( bij de pre-facelift modellen met de ronde achterlichten)

Dit is gemakkelijk op te lossen door de volgende mod uit te voeren

Als je de stekker aan de achterzijde los maakt van de lampunit, dan moet je draad 1 en 4 doorverbinden.

Foto rechter zijde

IMG_9393.jpg

Linker zijde

IMG_9391.jpg

Dat kan dus met deze clips of je soldeerd er een vast draadje tussen zoals op de volgende foto's te zien is

DSCN2978.jpg

DSCN2979.jpg

Je krijgt dan het volgende resultaat

IMG_9531-1.jpg

Normaal brandt dus alleen de buitenste halve circel, zoals op de volgende foto links te zien is

En waar je dus rechts het resultaat ziet als je deze mod hebt uitgevoerd. :mellow:

DSCN2974.jpg

De rechter halve circel brandt normaal alleen als je heeeel hard remt, en je ABS in werking treedt.

Dus de persoon in de auto achter je ziet dan een extra rode waas voor z'n ogen en zal waarschijnlijk sneller en harder remmen?? :ok:

Staat het instructie boekje:

Normal braking:

Brake lamp 1 (outer edge of circle) lights up on both sides of the vehicle together with the center brake lamp

> Forceful braking and braking with ABS:

Brake lamps 1 and 2 (outer and inner halves of circle) light up on both vehicle sides together with the center brake lamp.

Dit eigenlijk best wel vreemd, want wie weet er nou van de niet BMW rijders dat dit een verschijnsel is bij het vol in de ankers gaan van de BMW die dan voor je rijdt.??

Best wel raar toch :D maar ja,.. bij normaal remmen brandt standaard dus alleen de buitenste cirkel.

Dit is dus een goedkope mod met leuk resultaat. <_< :ok:

Bron: z4forum.UK

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

na een recent ritje viel mn oog op de reflectie van de remlichten op een van de ramen in mn huis... mmm ow ja, die mod van die remlichten, om van die halve maantjes, hele maantjes te maken... <_< dus recent maar even opgepakt!

En tja... ik heb de afgelopen tijd al aardig wat mods doorgevoerd aan de Z4, van witte knippers in de koplampen, interieurpanelen in de kleur van de carrosserie tot aan de diffuser om de kont op te dikken... en iedereen weet dat je dan op een of ander moment, je grens bereikt. Een mod oppakt, die simpelweg te moeilijk is, te veel werk, die alleen door een pro opgepakt kan worden... laat ik het zo zeggen: deze mod is dat NIET. :schater: zo gedaan.

dus voor:

cimg3202klein.jpg

na:

cimg3206klein.jpg

tijdens:

cimg3199klein.jpg

cimg3200klein.jpg

tuurlijk ook nog even keurig afgeplakt en weggewerkt...

waar was die brandblusser nou voor? :wave:

cimg3209klein.jpg

en klaar is klara:

cimg3211klein.jpg

Als je achter de Z4 staat:

1) Rechterachterlichtsteker eruit trekken en positie 1 & 4 doorverbinden.

2) Linkerachterlichtsteker eruit trekken en positie 6 & 3 doorverbinden.

nog bedankt Marcel voor de rectificatie! :thumbup:

Link naar reactie
Weet je zeker dat je alle kabels goed hebt, ik zie namelijk dat je air-brake (]) hier nog wel werkt:

en hier niet meer:

:wave:

:schater: :schater: Meligmodus aan Ruud...

Maar hebt je daar nu een laptop voor nodig <_<:schater:

Die laptop was nodig om snel op te Zoeken hoe het beste een brandje kan blussen... :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik denk laat ik ook eens m'n best doen om een interessant topic te plaatsen, maar geen hond die het interesseert waarschijnlijk :unsure:

Je kan wel zien dat dit forum zwaar achteruit aan t gaan is, alleen zwets, blaat, kwats topics blijken nog iemand te kunnen boeien

pfff jammer.. :P

Heb gisteren ook de bedrading doorverbonden om volle ronde stoplichten te hebben, dus bedankt voor deze topic :sick:

Ik had al eerder in de brochure gelezen dat de lichten pas "vol" branden bij zeer hard remmen. Toen ik hierover meer wilde weten en deze vraag voorlegde aan de dealer, viel deze uit de lucht en had hierover nog nooit iets gehoord :muur: En ze noemen dit dan een dealer?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Idem...zojuist een lusje gelegd tussen 1 en 4 (rechter remlicht) en tussen 3 en 6 (linker remlicht). Mega mod... :thumbup:

Heb nog getracht om de stekkertjes( bv 1 en 4) simpelweg om te wisselen maar helaas, dat leverde geen resultaat.

De mod met 2 achteruitrijlampen vind ik ook erg mooi, en een knipperend 3e remlicht lijkt me ook erg veilig. Heb dus nog genoeg te doen.

Link naar reactie

De mod met 2 achteruitrijlampen vind ik ook erg mooi, en een knipperend 3e remlicht lijkt me ook erg veilig. Heb dus nog genoeg te doen.

Misschien leuker om het knutselen dan dat het iets toevoegd, heb zelf nooit de ervaring gehad dat ik met achteruitrijden veel heb aan achteruitrijlampen.

Verder lijkt het van een afstand net of er een auto aankomt met alleen stadslichten.

Onlangs nog een auto gezien met een knipperend 3e remlicht, gaf een erg onrustig verkeersbeeld tussen alle andere weggebruikers naar mijn beleving.

Maar laat het je niet weerhouden om de mods. te knutselen die je leuk vind.

Link naar reactie

Euhm... kan de how to misschien aangepast worden....Scherpere foto's....vertellen dat de nummering van de draden voor op de stekkers staat?, vooral vertellen dat je voor links en rechts andere nummers nodig hebt....en nog vermelden(met foto) dat je de stekkers kunt demonteren om gemakkelijker bij de afzonderlijke draden te komen ???

Tis maar om behulpzaam te zijn zo met de naderende kerstgedachte :hypocritesmiley:

Greetz Bert...Enyoy the mod

Link naar reactie

blijkbaar ben jij tegen deze punten aangelopen. Eventuele aanvullingen van jouw kant zijn uiteraard van harte welkom. Ik denk niet dat members die de mod al hebben uitgevoerd het nog een keer gaan doen voor betere foto's.

Link naar reactie

als je gek wilt doen kan dit ook.

zag laatst een nwe Mercedes een noodstop maken en die remlichten gaven een voor mij duidelijk knipperend en zeer fel signaal af. Zou iedereen moeten hebben.

Voorbeeld:

Voor trucks is dit systeem in de maak. Zou net het verschil kunnen maken..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.