Ga naar inhoud

topsnelheid & km-teller afwijking


JKappen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja Frank je moet beter lezen. Het feit dat hij jouw quote heeft er niets mee te maken <_<

Dit wordt bij mijn weten vaker gedaan op dit forum.

Greets

Maikel

Link naar reactie
Er zijn er ook hier die hun auto platrijden. Dat doe je hen hopelijk ook niet na. :kisstogether:

Dat is ook waar :hypocritesmiley:

Ik zal er op letten jongens!

Greets

Maikel

Link naar reactie

Ik zie net pas dit:

Ik kan je alvast zeggen dat bij mijn 2.8 roadster de afwijking grooooot is :hypocritesmiley:

gecombineerd met

En o ja, ik heb er (momenteel toch nog) rondom 225/40/17 op liggen

Als je inderdaad 225/40/17 rondom hebt liggen heb je de verkeerde banden op je velgen. :kisstogether:

Voor een Z3 hoort het een 225/45/17 te zijn. Je hebt dus banden met een te lage wang, kleinere rolomtrek dus en derhalve "denkt" je auto dat je harder rijdt dan je daadwerkelijk doet. Maar je hebt nieuwe wielen gevonden, toch Maikel?

Link naar reactie
Ik zie net pas dit:

gecombineerd met

Als je inderdaad 225/40/17 rondom hebt liggen heb je de verkeerde banden op je velgen. :kisstogether:

Voor een Z3 hoort het een 225/45/17 te zijn. Je hebt dus banden met een te lage wang, kleinere rolomtrek dus en derhalve "denkt" je auto dat je harder rijdt dan je daadwerkelijk doet. Maar je hebt nieuwe wielen gevonden, toch Maikel?

Nu doe je me twijfelen... Maar ik dacht toch zeker te zijn dat het inderdaad een 225/40/17 was die erop lag... Dat kan dus inderdaad het frapante verschil verklaren aangezien er toch mensen zijn die maar met een verschil zitten van enkele kilometers/uur bij hun zzz.

Maar ik heb inderdaad andere velgen gevonden :hypocritesmiley: Ik zal binnekort wat foto's posten. De bandenmaat die ik er nu op heb zitten is vooraan 225/40/18 en achteraan 255/35/18. Zal nog eens moeten testen met de gps om te zien wat het verschil nu is. Zal de bevindingen hier plaatsen van zodra dat gebeurd is.

Greets

Maikel :wub:

Link naar reactie

Onbegrijpelijk betuttelend vind ik die snelheidsmeter.

De boordcomputer (die de gemiddelde snelheid kan aangeven) doet dat exact in vergelijking met mijn TomTom.

Mijn snelheidsmeter wijkt echter 4% af. Ik heb begrepen dat dat is omdat BMW geen auto mag leveren waarvan de snelheidsmeter te weinig aangeeft, het is dan veiliger voor ze om er een paar procent boven te gaan zitten. Nog even en ze mogen geen auto meer leveren die te hard kan rijden :hypocritesmiley: .

De snelheidsmeter mag dan een analoog wijzerinstrument zijn, maar ergens in die teller unit bevindt zich een digitaal signaal. Er is ook een truukje om in het menu van de klokkenset te komen en dan kun je digitaal de waarden bekijken. Ik vermoed dus dat dat digitale signaal wordt omgezet naar een analoge spanning voor het wijzerinstrument.

Wat mij nou zo verbaast: zou het nou echt niet mogelijk zijn om die snelheidsmeter correct te krijgen? Ik heb er nog nooit iets over gehoord.

Maar BMW zal het inwendige van die klokkenset wel geheim houden...

Link naar reactie

't is nog veel gekker. Mijn Z4M is officieel begrensd op 250 maar in werkelijkheid is de begrenzing op 258 km/u ingesteld. Dit omdat potentiele kopers het wellicht niet acceptabel zouden kunnen vinden als het voorgaande model (Z3M) net zo snel zou zijn. Dus: officieel top 250, werkelijk 258 en teller 270 :hypocritesmiley:

Link naar reactie

denk dat het toch ook met aansprakelijkheid te maken zal hebben. Stel dat je teller inderdaad iets te weinig zou aangeven en jij een bekeuring ontvangt. Met wie ga jij dan even contact opnemen?

En hier is al te lezen dat het af en toe niet zo nauw genomen wordt met de banden. Tuurlijk is dat je eigen fout maar met een beetje marge leidt het in ieder geval niet meteen tot een hoop geouwehoer.

Kan me dus wel iets voorstellen bij een (kleine) marge.

Link naar reactie
denk dat het toch ook met aansprakelijkheid te maken zal hebben. Stel dat je teller inderdaad iets te weinig zou aangeven en jij een bekeuring ontvangt. Met wie ga jij dan even contact opnemen?

[Flame mode] :wub:

Net zoiets met horloges: die lopen namelijk ook allemaal 4% (da's bijna een uur per dag) te snel zodat je 's morgens niet te laat opstaat en niet te laat op je afspraak komt. Linialen en rolmaten zijn ook 4% te kort zodat je niet te klein afknipt. In een pak melk zit ook altijd 40 cc teveel en ik krijg ook altijd 4% teveel terug van de cassiere in de supermarkt :hypocritesmiley::kisstogether:

[/Flame-mode]

Maar waarschijnlijk heb je wel gelijk: op deze manier sluiten ze bij voorbaat een hoop gezeik uit en daar is natuurlijk wat voor te zeggen. Maar ik vind het storend in mijn auto. Ik zou graag een meter hebben die juiste waardes aangeeft.

Dus wat ik eigenlijk bedoelde te vragen: weet iemand of je die snelheidsmeter kalibreren kunt, zodat hij wel de juiste waarde aangeeft?

Dan let ik verder zelf wel op mijn bandenspanning en controleer hem nog even als er weer winterbanden op gaan.

Link naar reactie
Beste Frank, ik denk dat je hem hebt stukgemaakt.... hij klinkt namelijk ook of er een cirkelzaag onder de kap zit.

o.t Bij mijn Coupe zit de afwijking achter het stuur :thumbup:

Bedankt Arno, dit is een tip waar ik wat mee kan, was dat ding al een tijd kwijt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.