Ga naar inhoud

topsnelheid & km-teller afwijking


JKappen

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuwschierig naar de teller afwijking en topsnelheid van de andere coupes hier! :newblush:

Ik heb zelf namelijk het idee dat de teller afwijking van de z3 vrij groot te noemen is. Maar dit zelf nog niet getest met GPS.

Natuurlijk hangt de teller afwijking ook samen met de bandenmaat. Mijn QP heeft als bandenmaat 225/40/18.

Op de teller is 240 vrij eenvoudig haalbaar en kruipt zelf netjes richting de 250. Dit verbaast me aangezien de opgegeven snelheid ´slechts´ 231 km/h is.

Graag zou ik jullie bevindingen hierover horen.

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Ik kan je alvast zeggen dat bij mijn 2.8 roadster de afwijking grooooot is :newblush:

Wanneer ik 120 rijd chrono, geeft de GPS 110 a 111 km/h aan.

Dus wat je zegt van die 240 richting 250 kan best wel eens kloppen aangezien de afwijking alleen maar groter wordt naarmate de snelheid toeneemt.

Greets

Maikel :foto:

En o ja, ik heb er (momenteel toch nog) rondom 225/40/17 op liggen

Link naar reactie

Laat je flitsen zou ik zeggen.

Krijg je keurig op papier de gemeten en werkelijke snelheid. (volgens de fotograaf)

(er zijn wel kosten aan verbonden) :newblush:

Maar een afwijking op hoge snelheid van 20km + is zeker aanwezig.

Link naar reactie
Hoi,

Ik kan je alvast zeggen dat bij mijn 2.8 roadster de afwijking grooooot is :newblush:

Wanneer ik 120 rijd chrono, geeft de GPS 110 a 111 km/h aan.

Zo abnormaal is dat nu ook weer niet...

Mijn 2.8 coupé ligt in de zelfde grootorde als jouw roadster, maar ook bij mijn Mondeo Tdci (bwj. 2007) ligt dit nog steeds in de zelfde lijn.

Autofabrikanten hebben er alle baat bij om deze "onvolkomenheid" niet aan te pakken, in deze digitale tijden. Zo krijg je vanzelf gunstige verbruikscijfers. :foto:

Link naar reactie

Met de Z4 amper tellerafwijking, rond de 120km/u is de afwijking max 3 km/u. Zal bij hogere snelheden wel meer zijn maar dat weet ik niet, rijd altijd rustig. :foto:

Met de lease Audi precies wat Navigator zegt: tellerafwijking stukken groter. 130 km/u op de teller is nog steeds veilig door de trajectcontrole... :newblush:

Link naar reactie

Ja, maar als de tellerafwijkingen allemaal zo groot zijn. Hoe doen ze dat bij de z3 QP 3.0 dan?

Deze heeft op papier een top van 250 km/h en een teller tot 250 km/h. Dus dat zou betekenen dat je de teller stuk zou kunnen draaien op topsnelheid.

Of stop deze gewoon bij 250?

Verder schat ik de afwijking van mijn teller vrij hoog is. Als ik achter een vrachtauto rijd geeft mijn teller al snel 100 aan. Nu weet ik dat de meeste vrachtauto's 90 rijden dus zou het wel weer overeenkomen.

Met de Lease 1-serie weet ik wel als ik 220 km/h op de teller rijd, rijd ik 'slechts' 210 op gps. Maar is er niemand die eens de top van een QP 2.8 heeft gemeten met GPS?

Link naar reactie
Ja, maar als de tellerafwijkingen allemaal zo groot zijn. Hoe doen ze dat bij de z3 QP 3.0 dan?

Deze heeft op papier een top van 250 km/h en een teller tot 250 km/h. Dus dat zou betekenen dat je de teller stuk zou kunnen draaien op topsnelheid.

Of stop deze gewoon bij 250?

De Z3 3.0 QP loopt (met veel geduld) uit de teller. De naald kan na de 250 km/u gewoon door...

Link naar reactie

De afwijking van mijn 2.8 coupe (met ab Werk 225/45-17's voor / 245/40-17's achter) is op 120 km/h ongeveer 5 km (120 teller is 115 op de tomtom).

Topsnelheid heb ik nooit gechecked. Volgens mij heb ik op de tomtom ooit iets van 225km/u erop gehad, maar hij had toen nog toeren over. :newblush:

Mijn 1 serie is akelig nauwkeurig, die wijkt maar 2 tot 3 kilometer af bij 120 km/u.

Ik zou je adviseren gewoon even te checken met een GPS ontvanger of een tomtom.

Link naar reactie

Bij mijn 2.8 QP (bandenmaat 225/40/18) is er nauwelijks afwijking met de snelheid volgens GPS: 3 km/h bij 'normale' snelheden, dus tussen de 100 en 150. Bij hoge snelheden wordt de schatting van je GPS natuurlijk ook minder nauwkeurig, dus daar durf ik niet veel over te zeggen, maar in verhouding tot de VW's en SEAT die ik hiervoor had is de ZZZ erg nauwkeurig. Heeft me ook al een tweetal boetes opgeleverd bij trajectcontroles :newblush:

Link naar reactie
Zo abnormaal is dat nu ook weer niet...

Lijkt me toch dat er sterke verschillen zijn, zelfs onderling bij de Z3 rijders. Denk dat je best even voor jezelf moet gaan testen met een GPS, dan weet je alleszins hoe het zit met jouw zzz :ok:

Link naar reactie

dan kom je er waarschijnlijk ook achter dat de afwijking per snelheid verschilt. Kan bij 120 10km zijn en bij 140 weer 6. BLijft oppassen dus als het je om de flitsers gaat.

Link naar reactie
Lijkt me toch dat er sterke verschillen zijn, zelfs onderling bij de Z3 rijders. Denk dat je best even voor jezelf moet gaan testen met een GPS, dan weet je alleszins hoe het zit met jouw zzz <_<

Als je reply in post 4 tegoei had gelezen,dan wist je dat ik dit al gedaan had. Hoe kon ik anders weten van de afwijking van m'n Z en m'n Mondeo... :wave:

Link naar reactie
Als je reply in post 4 tegoei had gelezen,dan wist je dat ik dit al gedaan had. Hoe kon ik anders weten van de afwijking van m'n Z en m'n Mondeo... <_<

Ik had het dan ook niet tegen jou, maar tegen de persoon die het topic startte, dankjewel.

Maikel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.