Ga naar inhoud

Uit Vliegende Hollanders logboek


Aanbevolen berichten

Die kans is heel klein en het verschilt per item. Belangrijk is echter dat apparaten die signalen uitzenden wel degelijk in staat zijn om apparatuur aan boord in de war te brengen. Interferentie bestaat.

Nogmaals de kans is wel heel klein en alle apparatuur aan boord is zo ontworpen en afgeschermd dat het in principe geen gevolgen zou mogen hebben.

De kans dat apparatuur op de grond de zaak gaat beinvloeden is een nog een stuk kleiner vanwege het feit dat we ons bewegen ten opzichte van de zenders; iets dat niet zo is met meegenomen apparatuur.

Mobiele telefoons zenden maar een zwak signaal uit en er wordt druk over gesproken om gebruik aan boord toe te staan (m.b.v. stations aan boord. die het signaal via sateliet verder sturen). Of het prettig is om naast je iemand te hebben die de hele tijd sms'jes ontvangt o.i.d.... :kicking:

In ieder geval blijft voorlopig de regel dat tijdens de meest kritische vluchtfases alle apparatuur dient te worden uitgeschakeld; ook al is de kans op storingen heel erg klein.

Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zie dat je auto gelukkig weer gerepareerd is Roger! :schater::schater:

Maar speciaal voor jou hier nog een paar foto's.

In Peru is het zo dat als de laatste verdieping nog niet op je huis is gebouwd, je ook nog geen onroerend goed belasting hoeft te betalen (!).

Vandaar dat je regelmatig gebouwen ziet waar de ijzers er nog boven uit steken (vanuit rijdende bus gefotografeerd..):

hpim4031zo0.jpg

Nog een paar plaatjes van het straatbeeld in Lima:

hpim4032gq7.jpg

hpim4034zq3.jpg

hpim4035vx7.jpg

hpim4036tb3.jpg

Het hotel waar wij verblijven ligt in een betere wijk waardoor daar wel wat duurdere 'wheels' te zien zijn.

Veel PC Hooft-tractoren van allerlei merken en dan nog wat gewone BMW's, AUDI's, VW's, Taxi's en de nodige Japanse sh..

Toch zit er zo af en toe echt iets leuks bij en speciaal voor Roger :kicking: de volgende twee foto's:

hpim4038pe5.jpg

hpim4039uq8.jpg

Cayman S

Ik ga nu proberen nog wat te slapen want over zo'n 3 uurtjes moet ik me aan gaan kleden voor de terugvlucht. :rolleyes:

Link naar reactie

Cool man zo'n beroep :kicking: :rolleyes:

Maar als ik foto's op schiphol wil maken wordt ik meteen in m'n kraag gevat en kan dan m'n pas gelijk inleveren.

Heeft toch wel z'n voordelen om piloot te zijn, want ze zullen je dan niet zo gauw je pas innemen :fiew:

Echt top verslag :thumbup:

Link naar reactie
B) Wat een gaaf verslag Ad, mooie foto's helemaal super :thumbup: Enige nadeel voor mij is dat ik geen topic meer hoef te openen over mijn beroep. Valt totaal in het niet :m:

Nou vooruit 1 foto dan

trekkerxg1.jpg

:rambo:

Is dit nou zo'n dure "Porker" ?

Link naar reactie

Dit is de veel besproken "Porker": Ferrari-rood en in de lakverzegeling :rambo: :schater::schater:

porsche20tractor201qn1.jpg

Waar het mee begon: Prachtig verhaal. Vliegen is wel wat meer dan gas erop en naar boven. Op autopilot, ILS/ALS (of zoiets) aan en klaar is Kees. Bedankt voor dit kijkje in de cockpit en de heldere toelichting.

Link naar reactie

Ik vlieg alleen mee,niet zelf.

Maar kan een 777 landen op SXM?

3x daar geland en vertrokken echt een kick. :hypocritesmiley:

(prefereer wel de Franse kant)

T'is er nu een beetje te waaierig als ik het nieuws mag geloven.

Greetz

W

Link naar reactie
Ik vlieg alleen mee,niet zelf.

Maar kan een 777 landen op SXM?

3x daar geland en vertrokken echt een kick. :thumbup:

(prefereer wel de Franse kant)

T'is er nu een beetje te waaierig als ik het nieuws mag geloven.

Greetz

W

Hoi Wout,

Ja een 777 kan makkelijk op Sint-Maarten landen; makkelijker dan een 747 of MD11 omdat de landingssnelheden van de 777 lager liggen. Dit kan zo'n 30 tot 45 km/h schelen.

De baan op SXM is 2000m lang (voor ons is dit kort) en het scheelt behoorlijk of je dan met 265 km/h binnenkomt of met 300 km/h!

Zaak is dus ook om niet te ver in de baan te landen want baan achter je heb je niks aan!

De video die jij gepost hebt is er een van vele spectaculaire over landingen op SXM en op deze is te zien dat het hekwerk voor de baan bijna meegenomen werd door de wielen van de 747..! :thumbup: Daarmee is dus ook gelijk duidelijk dat je niet te kort moet landen want dat is ook niet vrij van risico's..

Deze collega vloog duidelijk te laag over het begin van de baan heen. Wij mikken op een hoogte van 15 meter over de drempel heen te komen (met de wielen).

We zullen het hier maar niet gaan hebben over deze collega's vermogen om lengte in te schatten; daar heb ik al eens iets over gelezen in een ander topic :nasty: .

Het vliegen op SXM geeft inderdaad een kick vanwege de baanlengte waar je toch wel even goed voor moet gaan zitten en ook de bergen achter de baan. Overigens is het wel zo dat als we tot op het laatste moment nog een doorstart kunnen maken als we denken dat de landing niet goed zou kunnen gaan; dit kan zelfs als de wielen de grond al hebben geraakt!

Het was er inderdaad waaierig want op de reis terug van Lima werden wij gisteren westelijker gepland dan normaal vanwege hurricane Omar, die boven de Caraibische Zee lag.

Link naar reactie
Erg leuke bijdrage van de snelste en veiligste man van het forum :nasty: .

Nu is er weer een kleine kans dat we ooit nog eens

op bezoek mogen in de cockpit :thumbup: .

Mus, officieel zal ik het altijd ontkennen :thumbup: maar ik raad ieder forummember aan om zich bij me te melden wanneer je bij me aan boord zit.

Als je lang genoeg van te voren (liefst 8 weken of eerder) aangeeft dat je met de KLM gaat vliegen en het is op een van de 777-bestemmingen, dan kan ik er normaal gesproken voor zorgen dat ik op die vlucht zit.

Doe dit dan even via een pm.

Link naar reactie

Erg Leuk verslag Ad,

Het is natuurlijk alleen de mooie kant die nu wordt belicht (en die we eigenlijk allemaal alleen willen zien) , aan de andere kant is dit natuurlijk alleen goed vol te houden (indien je een relatie en/of gezin hebt) als je in een omgeving leeft waarbinnen een goede harmonie heerst.

Je vrouw komt ook uit de vliegerij en dat is sowieso een pré. (ik praat nou eenmaal liever met charmante dames, dan met snelle Henkies) :thumbup:

We hebben het er al over gehad:

Zoek de horizon en probeer die te grijpen.

Ze zal elke keer weer verder liggen en ongrijpbaar blijven.

Ondanks dat, is het de beste leermeester van kennisvergaringen, zeker als het gaat om het "mens zijn" of proberen te zijn.

Ennehhh,............. toeval????

Daar zijn wij het roerend mee eens. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.