Ga naar inhoud

2.8 op LPG


OmeLo

Aanbevolen berichten

:nono:

Heb ooit eerder een atlanta blauwe roadster met gastank op martkplaats zit staan

Sorry, je hebt gelijk!!

Maar dit lijkt wel het eerste forumlid te zijn die toegeeft een gastank te hebben :schater:

Even zoeken op het forum geeft dit plaatje van Roodkapje:

gastankinz31gm.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien niet de eerste op gas, maar wel een stuk beter weggewerkt dan in bovenstaande roadster! Toegegeven: door de verhoogde bodem heb ik ónder de bagagerollo nog maar 10cm ruimte, maar wel de complete laadvloer behouden. Is toch wat anders dan zo'n septic tank in je kofferbak B)

Ik hoor de vraag om foto's al, maar mijn poging tot foto's maken vanmiddag strandde jammerlijk op een gare camera :nono: . Geïnteresseerden zijn uiteraard welkom om te komen kijken, of me een werkende camera te brengen natuurlijk... :schater:

Verbruik vandaag: op 40l gas 380km gereden. Dat is maar een marginaal verschil met wat ik op benzine verbruik...

Link naar reactie
Leuk......... en weer een serieus gestarte topic verknald.

Onzinnig off topic graag zelf weghalen of het wordt weggehaald.

Voor mij is het nu definitief over en uit. Ah, eindelijk, zal menigeen zeggen, Heintje, eindelijk.

Z3M verkocht. Afscheid nemen van dit forum, al aangekondigd. Kost na >4 jaar best veel moeite. Heel veel mensen waar ik wat mee heb, dus toch dus blijven hangen. Tot nu. Na een paar dagen niet ingelogd me actueel ingelezen. Had ik niet moeten doen.

Ik heb er helemaal genoeg van. IMHO geweldige humor van Martijn en Frank kan niet meer??? Even twee heerlijke posts! Een paar posts verder, de absolute afknapper. Een nieuw lid, die even gaat vertellen dat hier een serieus onderwerp aan de orde is en er geen geintje gemaakt mag worden omdat we het, denkt hij, over de eerste Z3 op gas hebben?? Mag ik een heel groot kotszakje??

Mensen die weten waar ik het over heb: ;) En de rest: doejjjj....!

Ja, ja, admins zijn inmiddels aangeschreven: op mijn verzoek wordt mijn account verwijderd. Geen mod meer, geen posts meer.

Link naar reactie
Voor mij is het nu definitief over en uit. Ah, eindelijk, zal menigeen zeggen, Heintje, eindelijk.

Z3M verkocht. Afscheid nemen van dit forum, al aangekondigd. Kost na >4 jaar best veel moeite. Heel veel mensen waar ik wat mee heb, dus toch dus blijven hangen. Tot nu. Na een paar dagen niet ingelogd me actueel ingelezen. Had ik niet moeten doen.

Ik heb er helemaal genoeg van. IMHO geweldige humor van Martijn en Frank kan niet meer??? Even twee heerlijke posts! Een paar posts verder, de absolute afknapper. Een nieuw lid, die even gaat vertellen dat hier een serieus onderwerp aan de orde is en er geen geintje gemaakt mag worden omdat we het, denkt hij, over de eerste Z3 op gas hebben?? Mag ik een heel groot kotszakje??

Mensen die weten waar ik het over heb: ;) En de rest: doejjjj....!

Ja, ja, admins zijn inmiddels aangeschreven: op mijn verzoek wordt mijn account verwijderd. Geen mod meer, geen posts meer.

Link naar reactie

mensen, mensen ho maar. relax

Ik moet zeggen dat ik de post van Mdv en de aanvulling van (S)toploss wel kon waarderen. De vraag die gesteld werd was een klein beetje een open deurtje naar zo'n antwoord. Ik had er alleen zelf onder gezet wat de boordcomputer in dit geval echt doet om de wat erg goedgelovigen de link met spartenburg als een grapje te doen inzien.

Gelukkig bleef het wel bij deze posts, en werd niet het complete onderwerp een toneelstuk waar Chris denk ik wel bang voor was.

Jammer is wel dat een actie van een moderator aanleiding moet zijn om daarover weer een discussie te beginnen. Doe dat nu niet of anders via PM.

Dit topic gaat verder prima: nuttige info met hier en daar een onschuldige grap en grol. ;)

@Rob: ontslag niet aanvaard. Probeer het volgende week nog eens indien nog nodig :ok:

Link naar reactie
Ik heb er helemaal genoeg van. IMHO geweldige humor van Martijn en Frank kan niet meer??? Even twee heerlijke posts! Een paar posts verder, de absolute afknapper. Een nieuw lid, die even gaat vertellen dat hier een serieus onderwerp aan de orde is en er geen geintje gemaakt mag worden omdat we het, denkt hij, over de eerste Z3 op gas hebben?? Mag ik een heel groot kotszakje??

Mensen die weten waar ik het over heb: :thumbup: En de rest: doejjjj....!

Ja, ja, admins zijn inmiddels aangeschreven: op mijn verzoek wordt mijn account verwijderd. Geen mod meer, geen posts meer.

Rob ik geef je gelijk, ik was stomverbaasd toen ik alles zat te lezen. Lijkt wel of de leider van de Stasi een nieuwe job heeft gekregen

(deze opmerking zal ook wel weer verboden worden of zal mij strafpunten kosten.)

Indien iemand het er niet mee eens is kan dit ook wel op een normale manier geregeld worden. Is Balkende soms lid van het forum geworden? Nieuwe normen en waarden ?

rob

Link naar reactie

Als starter van dit topic moet mij van het hart: Briljante humor van MdV, hilarische aanvulling van (s)toploss. Ik kan er beslist om lachen. Dat het daarmee een beetje offtopic raakt is te verwachten, en dat sommigen dan wel het serieuze verhaal erachter willen weten kan ik ook begrijpen... bij mij laat het wel een vervelend gevoel als ik lees dat iemand effektief geen mening mag hebben omdat hij/zij een 'nieuw lid' is...?

Anderzijds wel volledig met Rob eens dat een zijsprong met grapje wat mij betreft moet kunnen, liefst zonder dat er meteen ingegrepen wordt...

Link naar reactie
En nu de grote vraag... wat kost het ongeveer en kan het ook in een roadster, zonder gelijk zo'n kruisraket in de achterbak te krijgen???

Het kost ongeveer 2500 euri, afhankelijk van het systeem en wat voor tank je erbij neemt. Aangezien de onderkant van de ZZZ behoorlijk volgekleid is i.v.m. gewichtsverdeling is er geen ruimte voor een 'onderbouw'tank, dus zul je de kofferbak in moeten. Een kruisraket of een donut met de vloer er weer overheen, dat zijn de opties.

Bij een Roadster kun je 'm misschien ook wel op het bagagerekje laten monteren :schater:

Link naar reactie

Ik heb gisteren even gemeten in de kofferbak van mijn coupe. (denk erover om een subwoofer te plaatsen, geen LPG tank). Van de bodem van de kofferbak tot aan het bagagerolscherm is het 30cm. Dus je gastank is 20cm hoog? Kun je wel nog bij je accu en bij de "release" van het reservewiel?

Eigenlijk zou een serie :clapping::ph34r: wel okay zijn.

Link naar reactie
Ik heb gisteren even gemeten in de kofferbak van mijn coupe. (denk erover om een subwoofer te plaatsen, geen LPG tank). Van de bodem van de kofferbak tot aan het bagagerolscherm is het 30cm. Dus je gastank is 20cm hoog? Kun je wel nog bij je accu en bij de "release" van het reservewiel?

Eigenlijk zou een serie :foto: :foto: wel okay zijn.

Tja, waar je meer rendement uithaalt...;-) De boordwerktuigset is verwijderd, dat leverde iets extra diepte op waardoor de gastank (een ufo van 60cm doorsnee en 25cm hoog) geplaatst kon worden. Deze ligt iets uit het midden, naar de linkerzijde, waardoor de accu helemaal vrij is, en met wat acrobatische toeren (en een steeksleutel) de release van het reservewiel ook nog te bereiken is. Alhoewel dat laatste nog niet echt heel makkelijk zal worden, maar ik heb besloten gewoon maar niet lek te rijden....:-)

Fotoserie: mijn camera is overleden. Liefhebbers van fotografie en Z3's uit de regio Den Haag zijn welkom om een reportage te maken... :huh:

Link naar reactie

Er staat een Z3 coupe met LPG op marktplaats (linkje). Er staat jammergenoeg geen foto bij van (wat er over is van) de kofferbak, wel van een hoop extra spul op het inlaatspruitstuk.

OmeLo, toch niet die van jou, of wel?

Link naar reactie

Zeer beslist niet die van mij nee.... Ik ben veel te gek op mijn zzz en nog lang niet uitgereden! Overigens ziet de QP op marktplaats er wel goed uit - maar alsie inderdaad voor 3500 LPG heeft laten inbouwen heb ik nog wel een adresje wat 1000e goedkoper is! Hopelijk eind deze week een camera ter beschikking, dan komen de foto's.... :mellow:

Link naar reactie
Zeer beslist niet die van mij nee....

Okay, dat zou ook wel heel erg snel zijn. De Z3 coupe op marktplaats is inderdaad een mooi originalo (op LPG na dan :mellow: ) exemplaar.

Dat er nu een op marktplaats staat relativeert

Het gaat hier om de eerste Z3 op gas in Nederland!
ook wel.

Ik ben wel benieuwd hoeveel van die 183.000 kilometers op gas zijn gereden.

Link naar reactie
Okay, dat zou ook wel heel erg snel zijn. De Z3 coupe op marktplaats is inderdaad een mooi originalo (op LPG na dan :wacko: ) exemplaar.

Dat er nu een op marktplaats staat relativeert ook wel.

Ik ben wel benieuwd hoeveel van die 183.000 kilometers op gas zijn gereden.

OmeLo is gewoon trendsetter en heeft een ware hype ontketend :blink:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Na een bezoek aan Roodkapje voor een grote beurt (en M-rubbers! :rolleyes: ) afgelopen vrijdag heeft de grote baas ook eens een blik op de LPG-installatie geworpen: het enige malle wat hij eraan kon vinden (nu inmiddels 20.000km op LPG gereden) was dat de bougies wat roder ingebrand waren dan normaal. Verder geen nadelige gevolgen. Ruud: bedankt voor de koffie, gezelligheid en het vertroetelen van mijn QP! De M-rubbers zijn inderdaad een zeer goed merkbare verbetering van het weggedrag, maar een veerpootbrug gaat er ook nog zeker komen - past volgens ruud wel over de gasinjectoren heen, en als dat net zoveel doet als die rubbers dan is 't beslist een goede investering!

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 jaren later...

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een G3 tank laten inbouwen in een 2.8 Coupe. Na inbouw waren er aardig wat problemen hetgeen uitmonde dat de inbouwer bij de fabrikant andere software heeft laten installeren. Momenteel zit ik met het probleem dat de CO waarde te hoog is voor de APK. De ene keer is deze goed, de andere keer te hoog, deze schommelt dus. Ook op benzine zou deze wat hoger zijn dan normaal maar niet absurd hoog. De gastank is ca. 4 maanden geleden ingebouwd door een erkend bedrijf (Postma Damwoude). De gasbouwer geeft aan de ECU te laten uitmeten bij de dealer omdat deze kapot zou kunnen zijn (duur grapje als dit niet het geval zou zijn). De computer is overigens uitgelezen bij BMW Offenga in Franeker en gaf verder geen storingen. Zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn? Ik maak erg veel kilometers en heb de auto snel weer nodig (rij in de tussentijd even in m'n E30 met 2.6 Hartgeblok maar dit kost in verhouding erg veel).

Wie heeft er een suggestie?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Pascal 06-25096558

Link naar reactie

Peter,

Heb je nergens en dan ook nergens een vacuum lek? Omdat bij beide brandstoffen de CO schommelt en te hoog is?

Heel vaak hoeft het maar een heel klein lekje te zijn die je niet hoort of ziet ( ook in de uitlaat, alhoewel die gasdicht moet zijn). Ik zou eerst kijken naar alle rubberen slangetjes die er rondom je motorblok en injectiesysteem heen lopen, evt met remmenreiniger je injectiegedeelte inspuiten ( kijk wel heeeeel goed uit voor brand laat dat evt door een garage doen), als de motor dan gaat sputteren heb je ergens een lekje in een slang. Wel op benzine doen dan, want op gas is de motor gevoeliger.

Laatst had ik het met een Citroen Saxo, was een heel lullig slangetje van de injectie naar de klepdeksel, daar zat visueel geen scheurtje in, leek helemaal heel. Met remmenreiniger ingespoten en de motor sloeg gelijk af, slangetje vervangen, uitlaatgassen gemeten, en CO was goed.

Wat ook nog kan zijn is dat je Lambasonde niet goed meer werkt, kan je alleen aan de uitlaatgasmeter zien, ik neem aan dat ze dat gelijk wel bij de APK hadden gemeld dat die afgekeurd zou zijn vanwege de Lambasonde.

Ook kan de kat nog "leeg"zijn, LPG is veel heter qua verbranding dan benzine, dus ik sta er niet raar van te kijken als de katalysator is "leeggebrand". Me vader zat vroeger in de LPG inbouw, in de jaren 70 had je toen veel Amerikaanse sloepen die overkwamen, daarvan gaf altijd de katalysator problemen, die verbrande helemaal. Daarom werden bij die auto's altijd de kleppen vervangen(verbrande nml ook) en de Kat eronderuitgehaald, maar ja toen had je nog geen APK.

Succes met zoeken

Groet

Leon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.