Ga naar inhoud

Handleiding voorkomen slechte recensies Ebay


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Vorige week de interieurlijsten voor mijn Z4 opgehaald en cash betaald. Ik was met een vriend en we waren een uur te laat dus kan mij voorstellen dat de verkoper dat niet zo leuk vindt. Maar om je dan als een onbeschofte hork te gedragen en zelfs geen hand te geven? Die kerel liep gelijk te zeiken over te laat komen, liet ons bij de deur staan en haalde de handel uit zijn huis. We zaten binnen 5 minuten weer in de auto. Als ik niet zo lang in de auto had gezeten dan had ik gezegd hou je rotzooi maar! Zondagavond bij de beoordeling op Ebay een positieve beoordeling gegeven over het gekochte maar negatief over de communicatie. Wat doet die eikel, geeft bij Ebay aan dat ik niet betaald heb en stuurt dan een mail dat ik een domkop ben. Zie hieronder:

ich habe jetz alles bei ebay agemeldet dein negatiwe bewetrund du krigst jetz am kopf von ebay für

dein dume benehmen

Ik reageer hierop met OK No Problem en denk zoek het maar uit maar dan gaat Ebay je stalken dat je moet betalen. Vervolgens trekt de verkoper zijn klacht in en verdwijnt mijn negatieve beoordeling bij zijn account :ok: Deze kerel heeft al heel veel via Ebay verkocht maar heeft geen negatieve beoordelingen. Begrijp ik :schater: Heb geen zin om hier verder nog tijd aan te besteden, mede omdat ik niet kan bewijzen dat ik wel betaald heb. Kan de interieurlijsten laten zien op een foto van mijn Z en mijn vriend een verklaring laten opstellen maar dat kost allemaal te veel energie. Conclusie: Ebay beoordelingsysteem is zeker niet waterdicht en... Echte Duitsers bestaan nog :notworthy:

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

net alsof jij altijd zo'n heer bent :schater:

grapje hoor :ok:

Disclaimer: voor degenen die hier aanstoot aan nemen: ik ken Frank al een tijdje en we dollen regelmatig IRL en online. Stoor je er niet aan, arme Frank kan er tegen. Lees rustig verder en geniet van het forum. Geen oproer starten, 112 bellen, mods waarschuwen of admins opnaaien, het is allemaal niet nodig. Het is wat het is: een geintje! :notworthy:

Link naar reactie

De eerste vraag van eBay valt hij al door de mand. De koper heeft de spullen persoonlijk opgehaald, en u heeft hem zonder betaling laten vertrekken en daar een paar dagen op gewacht alvorens dat de laten weten?

eBay houdt niet van leugenaars, en ik denk dat het vals aangeven van een niet betaling een serieuze zaak is voor hun ...

Link naar reactie
Disclaimer: voor degenen die hier aanstoot aan nemen: ik ken Frank al een tijdje en we dollen regelmatig IRL en online. Stoor je er niet aan, arme Frank kan er tegen. Lees rustig verder en geniet van het forum. Geen oproer starten, 112 bellen, mods waarschuwen of admins opnaaien, het is allemaal niet nodig. Het is wat het is: een geintje! :notworthy:

:schater::schater: :ok:

Frank, opknopen bij ebay die gozer. De verkoper bedoel ik, in dit geval niet Martijn.

zie disclaimer MdV, geldt ook voor deze post.

Link naar reactie

entschuldigung en welgemeende sorry voor ot, maar die kleine lettertjes/disclaimer van mdv mag van mij gerust de persoonlijke handtekening van de grote bekken worden en bijgevolg onder elke post door hun gemaakt, verschijnen :ok:

mss vinden ze het zelf wel "ruig" om de doorsnee z3forummer bij voorbaat reeds te waarschuwen voor ulder gekraai :notworthy:

excuus vr de ot

Link naar reactie
entschuldigung en welgemeende sorry voor ot, maar die kleine lettertjes/disclaimer van mdv mag van mij gerust de persoonlijke handtekening van de grote bekken worden en bijgevolg onder elke post door hun gemaakt, verschijnen :ok:

mss vinden ze het zelf wel "ruig" om de doorsnee z3forummer bij voorbaat reeds te waarschuwen voor ulder gekraai :notworthy:

excuus vr de ot

Zeg vriend we dulden jullie omdat jullie zelf geen forum hebben in Belgie maar wel gewoon ABN blijven schrijven he? Dit koeterwaals (laatste lettergreep heeft niets te maken met jullie zuidelijke landgenoten die van stokbrood, wijn en jeu de boules houden) begrijpen wij niet :P

NB ABN is niet DE Bank

Link naar reactie

Ik koop ook veel via Ebay. Ook veel aerobic-cd's. Van een bepaald merk zijn dat altijd dubbelcd's. Dus vond een poos terug 2 stuks die ik nog niet had.

En koop gesloten. Krijg ik na 2 weken (al erg lang) een druipnatte envelop. Komen 2 verlepte hoesjes uit. Nouja dat was een foutje van de postbode, die trok regelmatig de post door plassen heen.

In die hoesjes (dubbelcd's) zit in beide doosjes alleen CD1. Tja dat stond niet vermeld in de advertentie dus maar eens een mailtje gestuurd.

Tja zegt de verkoper, jammer maar ik meld niet dat het een dubbelcd is.

Ik vind zelf, als het een dubbelcd is en je houdt daarvan CD2 zelf, dat je dat moet vermelden. Via e-mail kwamen we daar dus niet uit.

Heb ik netjes in m'n feedback gezet.... nou toen was de berin wel los, want ze gaf mij een slechte beoordeling (BFD) en ze bleef mailen. Dat ik het moest weghalen en dan zou zij het ook doen.

Nog gemeld bij Ebay maar die kunnen verder ook niets doen. Toen heb ik dat mailadres maar op de blacklist gegooit want werd wel een beetje irritant, al dat gescheld in het Duits.

Voor de klacht bij TPG van de natte post kreeg ik trouwens een Irischeque van 20 euro (de cd's waren 16 euro) dus toch nog best goed gekomen.

Wellicht kun je het bij Ebay melden. Die betaling moeten ze er natuurlijk wel gewoon uithalen.

Voor de rest zijn ze daar niet erg behulpzaam. Veel succes en als je nog een mailbom wilt verzenden laat me weten!

Link naar reactie

heb zelf positievere ervaring hoor met ebay. je moet wel een hele lange adem hebben, dat wel. Met een koop een keer niet geleverd gekregen wat ik wilde, verkoper liet niets meer horen en ebay ingeschakeld. Uiteindelijk via de kopersbescherming een deel teruggekregen. Moet je uiteraard wel aan alle voorwaarden heben voldaan. Bepaald maximum bedrag en betaling via paypal geloof ik.

Link naar reactie
Nooit problemen gehad met Ebay.( ik kom dan ook geen uur te laat zonder wat te zeggen :rolleyes: ) .

Ik heb inmiddels een aantal keren zowel bij bedrijven als bij particulieren iets via Ebay gekocht en het is altijd perfect afgewikkeld. Zoals Pierre reeds opmerkte, er zit altijd en overal wel eens een rotte appel tussen. Overigens was de merc. perfect, het gaat hier met name om de wijze waarop die eikel met kritiek omgaat. Klacht is ingediend want die laatste mail was the limit.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik heb inmiddels een aantal keren zowel bij bedrijven als bij particulieren iets via Ebay gekocht en het is altijd perfect afgewikkeld. Zoals Pierre reeds opmerkte, er zit altijd en overal wel eens een rotte appel tussen. Overigens was de merc. perfect, het gaat hier met name om de wijze waarop die eikel met kritiek omgaat. Klacht is ingediend want die laatste mail was the limit.

Hoe staat het met onze beschaafde duitse vriend? Nog voortgang te melden vanuit Ebay?

Link naar reactie

Opvallend dat je op die manier misbruik kan maken van het feedbacksysteem, jammer sowieso want verder is dat feedbacksysteem toch erg nuttig.

Ik koop niet zoveel via eBay, tot dusver iets van vijf dingen gekocht, echter wel wat spul van een paar honderd euro. Meestal wel via Paypal omdat je dan toch wat meer zekerheid hebt dat je betaald hebt. Heb er verder alleen maar goede ervaringen mee, alles is prima verlopen. Grootste voordeel van eBay is dat er zoveel apart spul te koop is wat je niet zomaar in de winkel kunt vinden, of zelfs via webshops niet zomaar te verkrijgen is. Elke vage chinese handelaar kan daar spul aanbieden.

Link naar reactie
:blink: dit soort verwijzingen gaat Yangkee niet leuk vinden, en die moet van die vage internet handel zijn 5 kinderen voeden :schater:

Ja, die melamine snoepjes zijn ook al uit de handel genomen en mijn aandelen in de truck industrie zijn ook gedaald terwijl de lading toch gewoon veilig vervoerd kon worden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.