Ga naar inhoud

Airbaglampje blijft branden


joostvdl

Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet niet of dit al besproken was, maar in mijn vroegere E39 was de sensor in de stoel 2 keer kapot gegaan, wat later een bekend BMW probleempje bleek. Als de sensor kaduk is, gaat het ABS lampje branden. Echter, ik verwacht ook dat de boordcomputer dit moet kunnen aangeven.

Link naar reactie
Weet niet of dit al besproken was, maar in mijn vroegere E39 was de sensor in de stoel 2 keer kapot gegaan, wat later een bekend BMW probleempje bleek. Als de sensor kaduk is, gaat het ABS lampje branden. Echter, ik verwacht ook dat de boordcomputer dit moet kunnen aangeven.

ben ik met je eens ...dat is uit te lezen :kisstogether:

heb het 2 keer gehad met 3serie e46 ...bij de 2e keer heeft de dealer de sensor mat (lees plastic print plaat)met eendenplakband vastgeplakt en euvel is nooit meer teruggekomen

ze halen de stoel uit je auto ,haken de bekleding van zitting los en vervangen de sensor mat ...uurtje werk...zelf goed te doen denk ik :cooltext:

sensor mat kostte toen 60 euries

Link naar reactie
  • 1 maand later...

hoi Joost, ik weet niet of je probleem met het airbaglampje inmiddels verholpen is, maar trof dit topic op het z4-forum.com. Zou erg vervelend zijn als hetgeen beschreven is, ook bij jou aan de hand is, :rolleyes: maar ja je kan het maar beter weten lijkt me.

Moraal van dat verhaal... NOOIT knielen op Z4 stoelen... :wave:

Link naar reactie
ben ik met je eens ...dat is uit te lezen :birthday:

heb het 2 keer gehad met 3serie e46 ...bij de 2e keer heeft de dealer de sensor mat (lees plastic print plaat)met eendenplakband vastgeplakt en euvel is nooit meer teruggekomen

ze halen de stoel uit je auto ,haken de bekleding van zitting los en vervangen de sensor mat ...uurtje werk...zelf goed te doen denk ik :drank:

sensor mat kostte toen 60 euries

alleen zit bij de zzzz de airbag niet in de stoel maar in de deur :schater:

edit. sorry, zag over het hoofd dat de sensor in de stoel zit.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 7 jaren later...

Ik heb m'n rode stoelen in de Z4 vervangen door zwarte. Echter vergeten de accu los te halen en inderdaad een airbag lampje dat nu brand. Hoe kan ik dat oplossen?

Op 2-6-2008 om 10:54, pvr zei:

Heb je iets electrisch gedaan? Het airbag lampje gaat branden als je ergens een stekker lostmaakt met de accu aan.

Wat is hier aan te doen? Zekering in en uit doen?

Link naar reactie

Als het brandend airbaglampje geactiveerd is door die stoelwissel hoef je je geen zorgen te maken over de werkzaamheid van het systeem: je airbags zullen 'gewoon' geactiveerd worden als dat nodig is. 

 

Omdat in de ogen van de fabrikant airbags zo'n kritisch veiligheidssysteem zijn gaat de foutmelding niet uit als de oorzaak is opgelost, maar alleen door de foutmeldingscode te verwijderen. Iemand met BMW-compatibele hard-/software kan die foutmelding in een oogwenk voor je weghalen...

 

Zekeringen hebben hier niet mee van doen, dan loop je alleen maar het risico dat je essentiële systemen helemaal uitzet.

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, dutcheyes zei:

Ik heb m'n rode stoelen in de Z4 vervangen door zwarte. Echter vergeten de accu los te halen en inderdaad een airbag lampje dat nu brand. Hoe kan ik dat oplossen?

Wat is hier aan te doen? Zekering in en uit doen?

Foutmelding laten wissen en klaar.

Kun je ook zelf met een obd tool, ik heb deze, kun je ook meldingen mee resetten,

Ideaal en goedkoop dingetje, ligt altijd in de auto bij mij.

https://www.obd-partner.nl/autel-diagnosescannerom121-nieuw?gclid=Cj0KCQjwz6PnBRCPARIsANOtCw0fbTqt_FEydiKDR4Y-44yMZkFEe5ho1YuZmsn6AeGehNAI7qR8Y6caAkYGEALw_wcB

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.