Ga naar inhoud

Ipod in de Z4


jqj

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Net toch de Intravee besteld, als ik het zo hoor is dat echt de beste oplossing die je kunt nemen als je (mk4-)navi hebt. Hopelijk komt ie een beetje snel binnen. Over de originele BMW iPod connector lees ik veel negatieve dingen (werken met 6 playlists).

Ga er maar vanuit dat die kabels er liggen, anders zien we wel weer verder... <_<

Link naar reactie

Vandaag issie binnengekomen.

Snelle aflevering dus!

pvr:

Kun je even in het kort vertellen wat je ervoor moet doen om het te installeren? Dan weet ik ongeveer waar ik tegenaan kan lopen <_<

Ik had de volgende beschrijving gevonden over hoe je zaken rond de center console los kan krijgen:

http://www.unofficialbmw.com/images/6042EN.pdf

Moet ik bijvoorbeeld op bladzijde 10 tot en met stap 21 gaan? Zo te zien kun je dan wel achter dat opberggedeelte komen. Daar zou dan de kabel moeten liggen voor de iBus (3 pins) en audio (6 pins)?

Hopelijk is dat aanwezig... anders zal dat van voren moeten komen en mag ik de boel twee keer open halen...

Zag op de foto's dat jij de Alpine-module erachter had gemonteerd en de Intravee in het vak zelf had liggen (ook ivm updaten software). Zoiets lijkt mij ook het meest ideaal.

Link naar reactie

Vanaf bladzijde 9 moet je doen.

Ik ben nu een beta tester van Intravee, dus heb net versie 6 getest. Weer nieuwe functies erbij (configuren van de orde van de tags op het scherm en zo).

Vergeet niet de gaten in het opbergvak te boren om de kabels erdoorheen te doen. Is makkelijk te doen als je het eruit hebt.

Link naar reactie

Zo, hij zit erin! De boel is netjes ingebouwd door de inbouwer op dezelfde manier als pvr. Dus de Alpine niet zichtbaar en de Intravee tussen de stoelen.

Geweldig ding :thumbup:

Tot dusver zeer tevreden mee.

Paar puntjes (moet zeggen dat ik de enerlaatste firmware heb, zal em zaterdag eens updaten):

- Switchen van iPod naar radio of cd zorgt ervoor dat er nog wat info (van de iPod) op je scherm blijft staan.

- Mijn iPhone 3G schijnt ie niet leuk te vinden. Hij doet helemaal niks als je em aansluit. Misschien omdat er teveel muziek opstaat (14gb)? iets waar de Alpine niet mee overweg kan. Toch jammer. Een iPod Touch (met min of meer hetzelfde OS) doet het wel. Al had die minder muziek erop staan. Gelukkig heb ik nog een iPod Nano met 4gb die het goed doet. Sowieso is die 255 limiet een beetje jammer, maargoed.

- Als je naar scan (de knop op je radio) -> random gaat (geloof ik) dan verlies je de complete iPod menu's. De auto moet een paar minuten uit om deze terug te krijgen.

Bediening is verder even wennen, vooral hoe je (volledig) random dingen afspeelt. Kwam erachter dat dat via het menu 'control' moet (dan kiezen voor 'song' of 'number') en je dan de playlist moet kiezen met alle muziek erin. Ik koos elke keer een album of artiest maar dan is je random keuze dus beperkt tot die muziek.

Maar al met al zeker een aanrader voor de muziekliefhebber (met navigatie in de Z4)!

Link naar reactie

Even mezelf quoten :nasty:

- Switchen van iPod naar radio of cd zorgt ervoor dat er nog wat info (van de iPod) op je scherm blijft staan.

Schijnt beter te zijn met de nieuwe firmware. Die zal ik dit weekend eens erop gooien.

- Mijn iPhone 3G schijnt ie niet leuk te vinden. Hij doet helemaal niks als je em aansluit. Misschien omdat er teveel muziek opstaat (14gb)? iets waar de Alpine niet mee overweg kan. Toch jammer. Een iPod Touch (met min of meer hetzelfde OS) doet het wel. Al had die minder muziek erop staan. Gelukkig heb ik nog een iPod Nano met 4gb die het goed doet. Sowieso is die 255 limiet een beetje jammer, maargoed.

Ik kreeg de tip om de iPhone te rebooten (uit- en aanzetten) en daarna werkte het prima! Een iPhone 3G van een collega werkte wel gelijk. Probleem opgelost dus.

1.jpg

2.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.