Ga naar inhoud

Eisenmann tegenvallend geluid


Mus
 Share

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb onlangs een Eisenmann Supersound onder de :thumbup: laten monteren, maar het geluid valt me zwaar tegen.

Bij lage toerentallen, ongeveer tot 2,5 duizend, maakt ie een laag donker geluid, maar daarboven hoor je alleen puur het geluid van de motor.

Mij is verteld dat ik kon kiezen uit een uitlaat met of zonder goedkeuring, die zonder goedkeuring zou de supersound zijn...

Terwijl ik ook ergens op het forum las dat er 3 versies te krijgen zijn...

Is het een geval van goed inrijden (heb 'm nu ongeveer 2 weken, rijd elke dag en er is nog nauwelijks iets veranderd) of ligt het aan iets anders?

Ik had op de 2,8 die ik hiervoor reed een gewone Eisenmann, die maakte nog meer lawaai dan deze.

Hij klinkt nu ongeveer zo:

En het is de bedoeling dat het hier op gaat lijken:

http://www.youtube.com/watch?v=4DzA-WTLcS8

Alvast bedankt,

Groeten,

Mus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Eerst filmpje is van chris heeft de sound uitvoering, tweede filmpje heeft de super sound uitvoering.

Zo ver ik weet zijn de legale met eu keuring alleen in de sound te verkrijgen.

Wil je echt herrie makers moet je Sat dempers nemen, informeer mar eens bij Roger (z3Mroadster).

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet inderdaad altijd wel een beetje inbranden maar zo zal die van jou nooit gaan klinken.

Roger (Z3mroadster) heeft die van het 2e filmpje eronder en zo klinkt ie bij hem ook echt. Waanzinnig geluid maar niet als je er een dag inzit.

Volgens mij had Ivo onze oppermod dezelfde als jij onder zijn oude :thumbup: en die vond ik ook al gaaf klinken. Maar klonk inderdaad nog wel wat heftiger dan de jouwe. Moet ie uiteraard wel een beetje ingereden en warm zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je echt herrie makers moet je Sat dempers nemen, informeer mar eens bij Roger (z3Mroadster).
Thats me, ik weet niet waar je woont als je in de buurt van Ruud zit kun je mijn :wave: nog even horen. Daar staat hij tot morgen. En inderdaad wat Edwin zegt voor dagelijks gebruik niet geschikt, maar voor af en toe :thumbup::wave:
Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE(MdV @ 18 Jan 2008, 21:28)

ow ja vandaar die 17k km in 10 maanden tijd..

Wat je zegt....wat kan die lange toch slap uit ze nek ouwehoeren

Ho, ho, heren ! :thumbup:

Een beetje respect voor die Lange Fries uit het verre oosten ! :wave:

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS wil niet altijd supersound betekenen, kan ook staan voor supersacht ( volgens mij heeft Marvin die ook ) ;)

Inderdaad Ruud ! :blink: Na 5000 km is er nog niet veel extra geluid bij gekomen !?! <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel een beetje gas geven hè, niet dat benauwde! :blink:

Ach , ze staan ook mooi ! <_<

82u52ef.jpg

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't begint heel iets beter te worden ;) , warm of koud maakt ook wel wat verschil.

Nu wachten op beter weer om 't echt uit te proberen...

Ze staan idd top Marvin :fiew:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eisenmann is vorig jaar van 3 naar twee geluidsversies overgestapt. Ik zou de uitlaat zeker een paar maanden de tijd geven, geluid verandert zeer geleidelijk. Daarnaast hangt het geluid ook nog eens zeer sterk af van het type motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Allen nogmaals bedankt voor de tips...

Ik weet dat dit topic vrij oud is, maar wil er toch nog ff op doorgaan

(vond het niet noodzakelijk een nieuw topic te beginnen).

De uitlaat zal meer lawaai gaan maken, maar naar mijn idee niet genoeg.

Mijn technische kennis is matig <_<. Heb nu 't een en ander gelezen over uitlaten en

weet in theorie wel globaal hoe ze in elkaar zitten.

Toen heb ik geprobeerd uit te zoeken hoe het uitlaatsysteem van mijn auto in elkaar zit.

Via dit topic uitleg over 't uitlaatsysteem van een M3 verkregen:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=7270&hl=s54

Het uitlaatsysteem heeft 2 uitlaatspruitstukken, elk met geïntegreerde katalysator.

Dit zou voor redelijk wat geluiddemping zorgen.

Het verschil tussen de S54 M3 en Z3 is dat de M3 één grote einddemper heeft met 4 uitlaten

en de Z3 2 losse einddempers met elk 2 uitlaten.

That's it...d8 ik :smart:...maar toen vond ik 't volgende...

http://bmwfans.info/original/Z3/Cou/Z3%20M...18/ill-18_0450/

Een centrale demper en nog een katalysator?

-Heeft iemand misschien een foto van/info over hoe 't systeem nou precies in elkaar zit?

Dan...een ander uitlaatspruitstuk lijkt mij vrij duur, aanschaf en montage...

Kan dit wel als je een spruitstuk wilt plaatsen zonder katalysator, is dit legaal?

Aangezien dat een redelijke oparatie is is dat niet echt een optie.

Toen vond ik het volgende:

http://www.supersprintna.com/product-exec/...search_model/59

http://www.supersprint.com/homeuk.htm

Van de Europese site kan ik alleen de hoofdlink geven,

staan nog 2 varianten op van de 'front pipes' waarvan één legale.

-Is dit misschien een goeie optie?

't is redelijk betaalbaar en redelijk makkelijk te monteren heb ik 't idee (niet dat ik me er zelf aan ga wagen :angry:...)

En denk dat 't 't kabaal wel ten goede moet komen.

Ik geloof dat Pierre een supersprint 'rechte uitlaat' heeft,

alleen kon ik hem daar helaas niks over vragen omdat z'n inbox vol zit.

Elke verheldering is welkom :huh:!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mus, Ik heb een setje ovale Hartge einddempers onder mijn <_< liggen. Deze absorptie uitlaten zijn bij Supersprint gebouwd naar Hartge specificaties; als je er recht van achter inkijkt zie je één grote, open pijp ipv de twee die supersprint zelf hanteert. Qua geluid en prestaties onovertroffen; onderin in de toeren zijn ze zeer diep, hoger in toeren beginnen ze bijna te roffelen. Het geluid is te typeren als laag en niet blikkerig/blafferig. Deze uitlaten zijn ontwikkeld voor maximale flow. Als dit is wat je zoekt wil ik weleens proberen het voor je op te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed...

't Zou ook een optie zijn, alleen ik koop liever geen andere dempers omdat

de Eisenmann dempers al behoorlijk prijzig waren ;), daarom zoek ik naar een alternatieve oplossing.

Blikkerig, dat is precies hoe 't nu klinkt ;).

Voel je niet verplicht om 't geluid op te nemen, maar ik zou 't zeker op prijs stellen...

Denk dat 't sowieso interessant is om te doen en een topic over te starten.

Dan hoeft straks niemand meer op de gok een uitlaat te kopen en worden teleurgesteld -_-,

achja soms heb je pech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blikkerige is best wel gaaf

Als de getunde BMW's in de toeren klimmen , hoor je dat metaal achtige ( blikkerig !!) geluid .

Is erg gaaf

Misschien wat meer inlaat lawaai erbij . Soort airbox (afgeschermd K&N filter)

Als je dan gas geeft hoor de het diepe aanzuig geluid >>> wat met het oplopen van het toerental overgaat in metaal achtige uuitlaat geluid :thumbup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels