Ga naar inhoud

M meets P


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Het laatste wat ik er van zeg (waar bemoei ik me eigenlijk mee, bezorgdheid misschien??):

Letterlijk wordt hier door verschillende mensen geschreven:

"Krachtmeting, snelheidsbegrenzing opheffen, Vmax en chip komt er aan."

Dat lijkt me niet bedoeld voor een toerritje. Vindt het dus niet gek dat dit (kennelijk) verkeerd wordt opgevat door mij en sommige anderen.

Schrijf dan inderdaad op wat je werkelijk bedoelt, dan zul je mij niet horen. Integendeel, als het werkelijk alleen maar een snel "toerritje" wordt op de autobahn wat "gewone ZZZ-tjes" niet kunnen bijhouden, dan wens ik jullie alle plezier.

Laten de M en P rijders zich verleiden en wordt het werkelijk een wedstrijd dan verklaar ik jullie voor gek om hoge M en P snelheden met navenante risico's aan te gaan op de openbare weg. Dan maak ik me ernstig zorgen. Amen.

Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik snap je zorg wel Rob maar ik kan van de afgelopen 3 keer dat ik meegeweest ben met knallen alleen maar zeggen dat iedereen verstandig genoeg is geweest geen gekke dingen te doen.

Zoals je in mijn filmpje heb kunnen zien heb ik even een stukje achter een porche aangezeten, ingehaald (uiteraard ;) ), daarna even een acceleratie gedaan en daarna ben ik weer van mijn gas gegaan. Even later nam hij de afslag, hebben we vriendelijk naar elkaar gezwaaid en dat was het. Er is geen gevaar geweest voor ons of andere weggebruikers. De weg was even leeg en bij ander verkeer gingen we allebei ruim op tijd van het gas.

Dat is ook het beeld wat ik heb wanneer we samen met de porches zouden gaan rijden. Daarna even een tussenstop op een parkeerplaats en lekker napraten.

Ik snap dat bepaalde kreten mensen op het verkeerde spoor kunnen zetten, maar de mensen die ons kennen moeten wel beter weten.

Link naar reactie

Je bezorgdheid wordt gewaardeerd.

Wel graag goed lezen en citeren:

Gezamenlijke rit met de porsches lijkt me OK. Count me in. (heb al een deal met Ruud over Vmax en chip )

Racen op de openbare weg lijkt me niet goed. In dat geval don't count me in.

Het laatste wat ik er van zeg (waar bemoei ik me eigenlijk mee, bezorgdheid misschien??):

Letterlijk wordt hier door verschillende mensen geschreven:

"Krachtmeting, snelheidsbegrenzing opheffen, Vmax en chip komt er aan."

Dat lijkt me niet bedoeld voor een toerritje. Vindt het dus niet gek dat dit (kennelijk) verkeerd wordt opgevat door mij en sommige anderen.

Schrijf dan inderdaad op wat je werkelijk bedoelt, dan zul je mij niet horen. Integendeel, als het werkelijk alleen maar een snel "toerritje" wordt op de autobahn wat "gewone ZZZ-tjes" niet kunnen bijhouden, dan wens ik jullie alle plezier.

Laten de M en P rijders zich verleiden en wordt het werkelijk een wedstrijd dan verklaar ik jullie voor gek om hoge M en P snelheden met navenante risico's aan te gaan op de openbare weg. Dan maak ik me ernstig zorgen. Amen.

Link naar reactie

Ik heb vorige week zondag gezien dat iedereen volwassen genoeg was om op een verantwoorde wijze over de autobahn te knallen. Ik ga er van uit dat samen met de Porsches ook gebeurd. Als dat niet het geval is kan ik altijd nog m'n voet van het gas halen om me, in dit geval letterlijk, van onverantwoord gedrag te distantieren.

De P staat nog altijd ergens boven in mijn shortlist met wannahaves dus het lijkt me leuk om er bij te zijn. :rolleyes:

Link naar reactie
Wat ik hier aanhaal is een letterlijke statement van de organisator..............hiermee wilde ik duidelijk maken dat het doel van de rit kennelijk niet duidelijk is....

dat zie ik nu ook, volgende keer even als quote in je post opnemen, dat houdt de discussie zuiver en voorkomt misverstanden :rolleyes:

Link naar reactie
Een ieder die in staat is om een :thumbup: te kopen lijkt me slim genoeg om zelf te bepalen wat wel kan en wat niet kan...

De hoeveelheid geld die je kunt uitgeven zegt echt niets over je intelligentie hoor. Hoeveel van die drugsdealertjes rijden niet in een dikke Porsche? En heel veel hoogbegaafden hebben gewoon een fiets. Het gaat hier om zelfbeheersing en dat heeft niets met intelligentie te maken. Voor mij is het circuit de grens. Als ik daar ga rijden weet ik zeker dat ik mij in de gekte laat meeslepen dus daaraan doe ik gewoon niet mee. Op de openbare weg zal ik wel tot het randje gaan maar niet eroverheen. En waar het ophoudt dat ligt dus voor iedereen anders.

En nu STOP met ROB!!. Hij heeft gewoon het beste met een ieder voor en vandaar zijn reactie. Goed gedaan jochie :rolleyes:

Link naar reactie

:schater::schater: Wat een jankers zeg als iemand zijn gas niet in wil trappen en een ander met Porsche niet met een Z3M wil meerijden doe je dat toch lekker niet.

Er zijn een aantal mensen die het leuk vinden PUNT

En als je dan een keer in Duitsland aankomt en je rijd bijna 300 km/h nou mooi toch blazen met die handel daar zijn ze voor gemaakt.

Dus voor degene die het gaan doen in Porsche's (meesterlijke auto's IMHO) en Z3M's heel veel plezier.

:rolleyes: André :thumbup:

Link naar reactie

Thanks Rob voor je bezorgdheid :rolleyes:

Er zit tussen twee merken zeker een competitie-element in dat je met 1 merk niet zo gauw zult hebben, zo schat ik dat zelf ook in. Je kunt zelf wel veilig doen maar je weet niet hoe gestoord een ander is. Nu ga ik ervan uit dat niemand zich aan gort wil rijden maar je moet zeker dubbel oppassen als je achter/naast iemand rijdt die je niet kent. Denk maar aan de verhalen over op het circuit rijden (ben zelf nooit meegeweest). Dus inderdaad, het risico van overmoedig worden of je mee laten slepen zit erin. Zolang je dat beseft en vooraf met elkaar bespreekt, elkaar een beetje in de gaten houdt, enz. lijkt het me een weloverwogen keuze om mee te gaan.

Link naar reactie
De gezamenlijke ZZZ knalritten zijn toegankelijk voor iedereen echter deze rit is bedoelt om een krachtmeting te doen tussen de :m: 's en de P's.
Gezien de bezorgdheid en de reactie's zal ik proberen mijn bovenstaande opmerking enigszins te nuanceren. Het is dus de bedoeling dat een ieder zo snel mogelijk de ander probeert te achterhalen. Alles is geoorlooft rechts inhalen, vluchtstrook, vangrail over elkaar heen, onder elkaar door WTF als je er maar voorbijgaat kan niet schelen hoe <_<:schater: Nee natuurlijk is dat niet de bedoeling. Het idee hierachter was om 2 merken bij elkaar te brengen, met als doel hun passie en ervaringen voor de Porsche en de Z3 :m: uit te wisselen en inderdaad gecombineerd met een ritje Duitsland. Niets meer en niets minder :thumbup:
Link naar reactie
Gezien de bezorgdheid en de reactie's zal ik proberen mijn bovenstaande opmerking enigszins te nuanceren. Het is dus de bedoeling dat een ieder zo snel mogelijk de ander probeert te achterhalen. Alles is geoorlooft rechts inhalen, vluchtstrook, vangrail over elkaar heen, onder elkaar door WTF als je er maar voorbijgaat kan niet schelen hoe <_<:schater:

dus toch!!! :schater: etter die je bent :thumbup:

Link naar reactie

Tekst verwijderd. wordt blijkbaar verkeerd opgevat.

Lijkt me wel een mooi gezicht van de brede monsters bijelkaar. Mijn businesspartner komt in ieder geval met zijn 911Turbo en die houden wij M's zeker niet bij. Heb ik al geprobeerd. :thumbup:

Link naar reactie

Ja dag heren, eerst spreek ik me uit tegen het imo overdreven bezorgde gedrag van oa Rob en nu kan ik weer een andere pet opsteken om de andere kant toe lichten. Rob (ea) hebben alleen maar het beste voor met de coureurs en het lichtelijk belachelijk maken van hem en zijn mening vind ik dan ook niet helemaal kies.

Ga gewoon lekker racen en zeg dat je wel je verstand blijft gebruiken en je bent klaar.

Link naar reactie
Dat is jammer. Ik dacht echt dat we als een stel debielen iedereen van de weg gingen drukken. Vol gas door spits. Lekker niets aantrekken van de andere weggebruikers. Zeg maar, een dagje de Tokkies onder de autorijders spelen en dan echt bewijzen dat je een echt goede coureur bent.

:thumbup: ironie, daar houden we van

Link naar reactie
Gezien de bezorgdheid en de reactie's zal ik proberen mijn bovenstaande opmerking enigszins te nuanceren. Het is dus de bedoeling dat een ieder zo snel mogelijk de ander probeert te achterhalen. Alles is geoorlooft rechts inhalen, vluchtstrook, vangrail over elkaar heen, onder elkaar door WTF als je er maar voorbijgaat kan niet schelen hoe

En als je dan de bebouwde kom binnen rijdt moet je ook eens expres met je rechterbanden door een diepe plas rijden zodat er mooi watergordijn over de naastrijdende fietsers komt. :thumbup:

Link naar reactie
En als je dan de bebouwde kom binnen rijdt moet je ook eens expres met je rechterbanden door een diepe plas rijden zodat er mooi watergordijn over de naastrijdende fietsers komt. :thumbup:

:schater:

volgens mij logt Koos Spee straks in <_< en ja hoor, dan komt het vermanende vingetje :m: ..

Link naar reactie
Ga jij nog mee, PJ? Volgens mij vindt jij dit ook wel fun.

in die periode is het heel moeilijk voor me. in februari gaan mijn medewerkers om beurten skiën/lesgeven en in maart is het eindelijk weer aan mij! maar ik zeg nooit nooit :thumbup: zal van de datum afhangen. als het enigszinds mogelijk is, ben ik er zeker.

Link naar reactie
Jammer dat er alleen :m: 's mee mogen.... had er graag bij willen zijn! <_< In ieder geval wel een gaaf idee om een rit te combineren met BMW en Porsche.

Maar dan ga je toch gewoon? Voor zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om de autobahn af te huren :thumbup: . Je mag er dus gewoon achteraan rijden.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb op het porsche forum nog even gevraagt of er nog interesse is voor de bewuste meet. De datum heb ik op zondag 27 januari gezet ook heb ik in de eerste post de eventuele deelnemers van dit forum neergezet. Laat me even weten via PM of je meegaat. OH ja nog even dit, er is inmiddels genoeg gezegt over het onderwerp dus bij deze verzoek ik een ieder vriendelijk zich van negatief commentaar te onthouden. Mocht je eventueel toch wat te melden hebben PM mij dit dan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.